Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4skin
Ok, jag har stött på patrull här. Jag har kört Windows 10 work build sen den kom någon gång i höstas. I måndags (dagen innan release) blev jag uppgraderad till Windows 10 PRO som var aktiverad och färdig. Jag kände dock av flera anledningar att det var läge att göra en ren installation varför jag letade rätt på min nyckel i registret och installerade om med iso från Microsofts hemsida. Nu fungerar dock inte nyckeln över huvud taget vilket jag tycker är konstigt.

Jag är 100% säker på att jag har skrivit rätt nyckel, skrev ner den på papper och har fotat den i mobilen. Är det någon annan som har liknande problem? Jag kan inte härleda detta till hög belastning på servern eftersom jag får meddelande om att nyckeln är ogiltig.

Jag hade exakt samma bekymmer , men tryckte flertalet gånger på "manuellt aktivera"...

Till slut funkade det (efter 10 tal tryckningar) och nu har jag en aktiverad licens.

Mitt problem är att jag inte kan connecta min Galaxy S5a via USB till Windows 10..
Får endast "unregognized USB connection" typ...

Edit: Ehh , det löste sig med att connecta fånen till USB 3.0 uttaget , den kunde inte läsa fånen via 2.0...
Senast redigerad av Pellets 2015-07-30 kl. 22:14. Anledning: Löste sig (konstigt nog)
Citera
2015-07-30, 22:19
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernRock
Ok, det funkar tyvärr inte för mig. Har provat det mesta nu men det verkar omöjligt att få tillbaka gamla upplösningen. Ominstallerade senaste drivaren för grafikkortet från AMD men fortfarande syns inte 1920x1200 upplösningen i Windows inställningar.
Sen kan jag heller inte starta AMD catalyst control center, får ett felmeddelande som säger
"AMD CCC cannot be started. There are currently no settings that can be configured using AMD CCC."

Hyffsat besviken på att en sån här enkel sak inte fungerar i Win 10, hittar jag ingen lösning blir det att gå tillbaka till 7an igen.

Samma för mig (HP Pavilion dv6), såg att den inte hittat grafikkort (generell rutin använd). Vid varje uppstart kommer felmeddelande om AMD...not working. Installerade senaste drivrutinerna från AMD (sidan kollade min hårdvara) gjorda för w10 64bit. Det gjorde ingen skillnad.
Tyvärr har jag ingen lösning på problemet. Har återställt datorn till w7. Maxupplösningen i w10 utan korrekt drivrutin var 1280x768.
Citera
2015-07-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Uppdaterade från win 8, funkade fint då men idag får jag felmeddelande direkt vid inloggning. "Allvarligt fel Startmenyn och Cortana fungerar inte. Vi försöker åtgärda det nästa gång du loggar in"
Tips?
Ingen?
Citera
2015-07-30, 23:35
Medlem
Nån mer som har problem med Chrome i Win 10? Uppdaterade morsans dator till 10 och eftersom hon surfar med Chrome så blev den standardwebbläsare på datorn. Men att surfa och ladda sidor går skitsegt.

Nån mer som har samma problem?
Citera
2015-07-30, 23:39
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riflxx
Nån mer som har problem med Chrome i Win 10? Uppdaterade morsans dator till 10 och eftersom hon surfar med Chrome så blev den standardwebbläsare på datorn. Men att surfa och ladda sidor går skitsegt.

Nån mer som har samma problem?
Jag tycker det går mycket segare att ladda sidor både i Chrome och Explorer (eller vad fan den heter nu) än i Windows 7. Och då har jag 250/10 mbit, SSD-hårddisk, 8 gig ram och en gammal Intel I5 och en GTX 570. Inget monster och börjar bli till åren men ska kunna köra ett OS och ladda hemsidor snabbt.
Citera
2015-07-30, 23:43
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haammpe
Har installerat windows 10 nu men kan inte klicka på någonting förutom i mina vanliga program, alltså kommer inte in på den här datorn och kan inte stänga av datorn osv,
Kolla gifen.
Nån som har någon lösning?

www.gyazo.com/dc56a9c2620b394840feb00cef7acce8

Har samma problem som du, varken min externa mus eller padden funkar..
Citera
2015-07-30, 23:45
Medlem
PeterNosters avatar
Är det någon som kan tolka detta som står i WindowsUpdate.log. Den gjorde bara detta ikväll. Är det på gång eller ska man ge up?:

2015-07-30 19:51:27:999 1120 1654 AU AU setting next sqm report timeout to 2015-07-31 17:51:27
2015-07-30 23:05:41:764 1120 2f80 AU Getting featured update notifications. fIncludeDismissed = true
2015-07-30 23:05:41:764 1120 2f80 AU No featured updates available.

Kan ju installera med en .iso men är mest nyfiken på varför det inte fungerar om det nu inte fungerar.
Citera
2015-07-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desertways
Alltså hur fan får man uppgraderingen till Windows 10? Var väl den 29 juli? Den där skiten i verktygsfältet säger ju bara att datorn är kompatibel och att jag inte behöver göra nåt mer, jag kommer att meddelas när skiten laddats ner. What?

Jag undrade samma sak. $Windows.~BT mappen hade dykt upp, men inget hände.
Tills jag fick tipset att skriva in wuauclt.exe /updatenow på Kör.

Då började nerladdningen och uppgraderingen.

Nu har man en aktiverad Windows 10 Pro trots att den förra(Win 7) var crackad.

Märkligt nog så funkar alla program och komponenter trots att HP inte lagt upp några Win 10 drivrutiner för min HP G6 ännu.
Citera
2015-07-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag tycker det går mycket segare att ladda sidor både i Chrome och Explorer (eller vad fan den heter nu) än i Windows 7. Och då har jag 250/10 mbit, SSD-hårddisk, 8 gig ram och en gammal Intel I5 och en GTX 570. Inget monster och börjar bli till åren men ska kunna köra ett OS och ladda hemsidor snabbt.

Fy fan vad värdelöst!
Citera
2015-07-31, 00:28
Medlem
claymanns avatar
Man behöver inte använda windows update för att installera windows 10.
Angående min fråga tidigare
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
Jag har windows 8.1
Jag har uppgraderat ALLA uppgraderingar tillgängliga på windows update.
Ändå finns det ingen ruta eller något att klicka på för att uppdatera till windows 10?

Men går jag in på Windows update så finns det en ruta "windows 10 kommer snart", jag klickar på reservera, det händer ingenting, jag klickar på "läs mer" det händer ingenting.

Har startat om datorn och installerat alla uppdateringar... Vad mer kan jag göra?

Jag löste det genom att ladda ner det direkt http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Btw, första intrycket av Win 10 är mycket positivt
Citera
2015-07-31, 00:32
Medlem
Lite hjälp tack! Installerade en uppgradering av win10 över mitt win7 och behöll alla filer. Först fungerade allt fint en stund men nu fungerar inte ens start knappen och högerklickar jag för att starta kommandotolken så står det att programmet har slutat fungera, detta står det på allt jag försöker starta... Fasen det är min tur det..
Citera
2015-07-31, 00:47
Medlem
Var nöjd i början men ikväll har 10an bara strulat. Svajig i nerladdningar i utorrent, hack i bluetoothen med mina Beats Studio Wireless...

Hade Win 8.1 förut men nu börjar jag sakna Win 7. Vad fan är detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in