Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-05, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KekeTG
Så behöver ju inte vara fallet, en q6600 och ett 8800gt fungerar ju bra att surfa runt på webben med.
Om du bara har tänkt surfa på din dator fattar jag inte vad finessen att uppdatera är???? Det kommer gå fan så mycket fortare att starta datorn med ditt gamla operativsystem tex.
Citera
2015-07-05, 23:21
Medlem
Tycker den senaste 10162 är väldigt nära ett buggfritt OS - färdigt för släpp alltså enligt mig, iofs inte så konstigt kanske då det bara är ett par veckor kvar...men ändå - lirar riktigt bra nu

Har suttit kvällstid ett par dagar och stressat systemet efter min förmåga och inte hittat mer än några småsaker som stör mig.

Jag var osäker på om jag skulle uppdatera/gradera (välj själv) men kommit fram till att jag slänger in detta i mina andra burkar med 7 och 8.1 - 7:an har jag alltid varit nöjd med, 8 (och 8.1) har jag retat mig på som fan och själv fixat till så det liknar win7. Däremot är 8.1 ett snabbare os än 7 men så är det ju det där med gränssnittet !!

Enligt min åsikt är 8 som Vista - Man BETALADE gärna för att "uppgradera" tillbaks till xp och 7 innan det släpptes 8.1 och kom lite moddningar som gjorde att man stod ut.

Windows 10 kommer att bli en fullträff !
Citera
2015-07-06, 03:48
Medlem
KekeTGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Om du bara har tänkt surfa på din dator fattar jag inte vad finessen att uppdatera är???? Det kommer gå fan så mycket fortare att starta datorn med ditt gamla operativsystem tex.
Win7 startar segare än windows 8/8.1. Det stämmer faktiskt att inte äldre OS tar mindre tid att starta.
En q6600 processor är än idag en väldigt kompetent processor, sedan så har inte alla råd att uppgradera från sina 955be eller core2quad men vill ändå hänga med i mjukvaruutvecklingen.
Citera
2015-07-07, 02:24
Medlem
Megurokos avatar
Bör jag skaffa windows 10? Kan jag fixa detta problem? Varför skapar air display 2 problem för windows 10? Kan jag använda air display om jag skaffar windows 10/eller efter ett tag då det kommit ut? ska jag ta bort och installera igen? (insert more questions that i probably want answers to here about this topic)?

http://imgur.com/LiwH6zK

har ej läst tidigare inlägg hade ej tid kollar kanske sen vet ej om detta är löst men jag tror inte det!
Citera
2015-07-07, 07:28
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meguroko
Bör jag skaffa windows 10? Kan jag fixa detta problem? Varför skapar air display 2 problem för windows 10? Kan jag använda air display om jag skaffar windows 10/eller efter ett tag då det kommit ut? ska jag ta bort och installera igen? (insert more questions that i probably want answers to here about this topic)?

http://imgur.com/LiwH6zK

har ej läst tidigare inlägg hade ej tid kollar kanske sen vet ej om detta är löst men jag tror inte det!

Äh...borde funka utan problem. Vill du verkligen vara säker kan du ju ladda ner Insider Preview av Windows 10 och kolla
Citera
2015-07-07, 07:39
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Äh...borde funka utan problem. Vill du verkligen vara säker kan du ju ladda ner Insider Preview av Windows 10 och kolla
Tänkte precis samma sak när jag såg skärmdumpen. Man minns tillbaka till tidigt 2009 när folk var obefogat upprörda över att "inga drivrutiner fungerar ju i Windows 7!!11!!". Att Windows ger det där felmeddelandet är en gardering från MS sida och inget annat. Därmed inte sagt att jag lovar att det kommer att fungera
Citera
2015-07-07, 13:03
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Win7 startar segare än windows 8/8.1. Det stämmer faktiskt att inte äldre OS tar mindre tid att starta.
En q6600 processor är än idag en väldigt kompetent processor, sedan så har inte alla råd att uppgradera från sina 955be eller core2quad men vill ändå hänga med i mjukvaruutvecklingen.
Njae, bara för att du ser skrivbordet i Win8 betyder inte att det har startat klart då. MS prioreterar att visa skrivbordet snabbare i Win8, dock så tar det minuter (vid OS på HDD) innan allt bakomliggande är uppstartat klart.
I Win7 görs allt detta före att skrivbordet kommer upp och kan när desktop väl visas börja användas direkt där och då.
Citera
2015-07-07, 14:29
Medlem
svulles avatar
Är det bara jag, eller fungerar Edge ypperligt i 10162-builden? Jag tycker den är betydligt kvickare än Chrome. Tyvärr är det väl inte möjligt att migrera i dagsläget då det saknas essentiella tillägg.

I övrigt tycker jag den är stilren och trevlig att snurra med.
Citera
2015-07-08, 16:32
Medlem
KekeTGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Njae, bara för att du ser skrivbordet i Win8 betyder inte att det har startat klart då. MS prioreterar att visa skrivbordet snabbare i Win8, dock så tar det minuter (vid OS på HDD) innan allt bakomliggande är uppstartat klart.
I Win7 görs allt detta före att skrivbordet kommer upp och kan när desktop väl visas börja användas direkt där och då.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1100005-forbattringar-i-windows-8-och-8-1
Här har du 106 anledningar till att windows 8 är bättre än windows 7. Windows 8 är mycket bättre, det är fakta, man gör inte en sämre produkt än den innan när det gäller operativsystem.
Citera
2015-07-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Är det bara jag, eller fungerar Edge ypperligt i 10162-builden? Jag tycker den är betydligt kvickare än Chrome. Tyvärr är det väl inte möjligt att migrera i dagsläget då det saknas essentiella tillägg.

I övrigt tycker jag den är stilren och trevlig att snurra med.

Nä du är inte ensam - Jag håller med dig
Citera
2015-07-08, 17:20
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Nä du är inte ensam - Jag håller med dig

Dito. Får jag bara Lastpass tillägget att fungera så småningom så byter jag kanske från Chrome. Gillar verkligen Edge. Eftersom jag har en SP3 så vill jag såklart att den ska bli ännu mer touch-vänlig, men det kommer säkert med tiden och det nya konceptet för uppdateraingar.
Citera
2015-07-08, 18:09
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1100005-forbattringar-i-windows-8-och-8-1
Här har du 106 anledningar till att windows 8 är bättre än windows 7. Windows 8 är mycket bättre, det är fakta, man gör inte en sämre
produkt än den innan när det gäller operativsystem.

Windows me
Windows vista
Windows 8

Windows 8 är sämre för avancerade "desktop users" ävrn om specifikationer är bättre.

Nuff said
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in