Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-28, 14:25
  #6421
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vad hände, vad hände inte, när du ringde?

Ringde du - 020 140 00 15

Nej jag kan inte aktivera windows via telefon får jag upp ett meddelande efter
att skrivit in SLUI 4 i rutan..

Den som gjort insallationen från början säger jag behöver komma dit med datorn
för han ska hm cracka nått.. säkert nått icke legalt. Så jag får väl köra på så här...

Tack för hjälpen
__________________
Senast redigerad av Norren 2018-07-28 kl. 14:28.
Citera
2018-07-29, 07:39
  #6422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Går inte att aktivera windows by phone.. Kanske för jag har iphone?

Du verkar ju minst sagt helt snurrig...

Spelar väl ingen roll vilken FABRIKAT man har på sin LUR när man ringer ett telefonnummer...!

Man kan naturligtvis ringa Microsofts Aktiveringsnummer 020 140 00 15 (eller vilket jävla telefonnummer som helst...) från vilken telefon som helst, speciellt eftersom 020-nummer är Gratisnummer.

Du kan alltså använda din Fasta Telefon, din Mobiltelefon (av vilket Fabrikat som helst...), din Skype, och sen knappa dig vidare när du kommit fram enligt instruktionerna hos den Automatiska Svararen.
Citera
2018-07-31, 14:43
  #6423
Medlem
ubiconcordias avatar
Datorproblem vid uppstart

Hej,

Ska försöka förklara så gott det går, även fast det förmodligen kommer gå åt helvete. Till att börja med har jag i över 2 månaders haft problem med färgen på skärmen när jag väl startat datorn. Allt är i någon typ av "blind-mode" och t.ex. Discord-symbolen som brukar vara blå är nu mer åt det ljuslila hållet. Det jag behöver göra, vid varje uppstart, är att klicka på den https://i.imgur.com/H5ChuDK.jpg knappen. Imorgon kommer den att vara av, allting är sönder, och jag måste sätta på. Dagen därpå kommer allt att vara på och jag måste stänga av. Något är alltså fel.

Det andra problemet jag har är att min mus ändrar DPI varje gång jag startar upp datorn. Har cirka 6 olika lägen, varav den alltid hoppar till den lägsta när jag startar datorn så att jag måste manuellt klicka och hitta rätt DPI vid uppstart.
Vad fan är problemet? Har även märkt att när jag skriver det här så syns inte vissa bokstäver i rutan, hoppas dem kommer med.

Märkte även nu att ca 1cm/2cm på vänstersidan av skärmen saknas, dvs allt är förflyttat till höger av någon anledning. Tror man kan se det på printen. Något som händer ibland. Jag startar/stänger av datorn varje kväll, så den står inte och kör dygnet runt - samt att den stänger av sig efter ca 30 min utan användning.

Har nyligen uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet (1060 Nvidia), vilket inte hjälpte alls.
Musen verkar inte ha någon typ av software. XTRFY XG-M1

Tack

Mod får gärna flytta tråd där den hör hemma, vet ej om det är Windows-relaterat eller inte
Citera
2018-07-31, 15:42
  #6424
Medlem
Testa köra ett drivrutinsprogram, typ Driver Booster eller liknande. Kan vara någon lurig drivrutin som är fel eller saknas. Funkar inte det kanske det kan vara dags att installera om windows, alternativt köra en "repair" av windows. https://www.youtube.com/watch?v=z-HKlr_3o0Q <- visar hur du reparerar.
Citera
2018-08-01, 15:18
  #6425
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Haj
I Edge är sidofältet favorieter/läslista etc jättetort, tar upp typ halva fönstret, hittar ingenstans att dra eller flytta (vill ej stänga av)
Citera
2018-08-01, 16:21
  #6426
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Haj
I Edge är sidofältet favorieter/läslista etc jättetort, tar upp typ halva fönstret, hittar ingenstans att dra eller flytta (vill ej stänga av)

Finner du inga tips under huvudtråden?

(FB) Microsoft Edge
Citera
2018-08-01, 17:34
  #6427
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Haj
I Edge är sidofältet favorieter/läslista etc jättetort, tar upp typ halva fönstret, hittar ingenstans att dra eller flytta (vill ej stänga av)


När du öppnar hubben, som den heter, så finns en liten pil uppe till vänster ovanför ordet Favoriter. Klicka på den.
Citera
2018-08-02, 10:41
  #6428
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
När du öppnar hubben, som den heter, så finns en liten pil uppe till vänster ovanför ordet Favoriter. Klicka på den.


nja då fäller man ju bara in sidomenyn på hubben

editTydligen ett känt problem i den senaste versionen, verkar inte gå att ändra. SJUKT
https://answers.microsoft.com/en-us/...9-21d8a76f3c32
__________________
Senast redigerad av Trevligt.konto 2018-08-02 kl. 10:49.
Citera
2018-08-02, 11:07
  #6429
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
nja då fäller man ju bara in sidomenyn på hubben

editTydligen ett känt problem i den senaste versionen, verkar inte gå att ändra. SJUKT
https://answers.microsoft.com/en-us/...9-21d8a76f3c32

Var det inte det du ville, få den lite mindre?!
Vad ville du uppnå?
Citera
2018-08-02, 11:19
  #6430
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Var det inte det du ville, få den lite mindre?!
Vad ville du uppnå?


japp. Tar fortfarande upp 30-40% av fönstret. Det går inte att justera storleken/proportionerna i denna version (maj 2018 update) verkar det som enligt diskussionen på MS forum.
__________________
Senast redigerad av Trevligt.konto 2018-08-02 kl. 11:21.
Citera
2018-08-02, 14:28
  #6431
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
japp. Tar fortfarande upp 30-40% av fönstret. Det går inte att justera storleken/proportionerna i denna version (maj 2018 update) verkar det som enligt diskussionen på MS forum.

Finns ett alternativ

Klicka på inställningar ( ... uppe till höger )
Längst ner, inställningar igen
Då ser du fältet Favoriter och välj - Visa Favoriter på

Sedan får du dra dina mappar / favoriter in till mappen Fältet Favoriter.
Då kommer det se ut som innan och typ som här med menyerna som ovan
Data Droger Ekonomi Fordon...osv
Citera
2018-08-02, 17:20
  #6432
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Finns ett alternativ

Klicka på inställningar ( ... uppe till höger )
Längst ner, inställningar igen
Då ser du fältet Favoriter och välj - Visa Favoriter på

Sedan får du dra dina mappar / favoriter in till mappen Fältet Favoriter.
Då kommer det se ut som innan och typ som här med menyerna som ovan
Data Droger Ekonomi Fordon...osv

Jopp, fick bli den lösningen. Rätt märklig begränsning hur som.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback