Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-01, 14:01
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Om jag uppdaterar till Windows 10 betan, måste jag gör en ren installation och när Win 10 släpps, måste jag då göra en ren installation eller kan jag uppdatera från beta till skarpa?
Citera
2015-07-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeyeoke66
Om jag uppdaterar till Windows 10 betan, måste jag gör en ren installation och när Win 10 släpps, måste jag då göra en ren installation eller kan jag uppdatera från beta till skarpa?

Du kan uppgradera/uppdatera, men jag har redan läst om att det inte är att rekommendera.
Citera
2015-07-01, 21:17
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Har en liknande fråga. Har ett crackat Windows 8.1 just nu och har inte fått uppdateringsloggan. Har dock tidigare haft en äkta version av Windows 7 där licensen bör vara kopplad till moderkortet.

Frågan är om det går att bara installera Windows 10 och använda min Windows 7-licens eller måste jag installera Windows 7, registrera med uppdateringsloggan och sedan installera Windows 10?

Det löste sig. Fick uppdateringsloggan idag och den reserverade utan problem Får se hur det går sen dock...
Citera
2015-07-03, 22:36
Medlem
deadhead.s avatar
Kommer Windows Vista datorer också få en gratis uppgradering?
Citera
2015-07-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Kommer Windows Vista datorer också få en gratis uppgradering?

Jag är ganska säker på att det bara är Windows 7, 8 och 8.1 som får uppdateringen. Kan knappast kalla det för uppgradering...
Citera
2015-07-03, 23:26
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NRP
Jag är ganska säker på att det bara är Windows 7, 8 och 8.1 som får uppdateringen. Kan knappast kalla det för uppgradering...
Hade väl varit bättre om de gav en fri uppdatering även från de äldre plattformarna så får man fler enheter som kör det nyaste operativsystemet, det borde Microsoft tjäna på än att låta oss andra vara kvar i det äldre. Kommer heller inte köpa mig en Windows licens, men skulle uppgraderat om det var gratis.
Citera
2015-07-03, 23:29
Medlem
Citat:
Hade väl varit bättre om de gav en fri uppdatering även från de äldre plattformarna så får man fler enheter som kör det nyaste operativsystemet, det borde Microsoft tjäna på än att låta oss andra vara kvar i det äldre. Kommer heller inte köpa mig en Windows licens, men skulle uppgraderat om det var gratis.

Jag kan ha fel, även om det är ytterst tveksamt.
Citera
2015-07-04, 00:09
Bannlyst
Citat:
Har man en sådan gammal dator att man har vista borde man kanske fundera på att köpa något nyare annars eftersom prestandan på den inte räcker till.
Citera
2015-07-04, 13:31
Medlem
BankID fungerar nu på 10162. BankID_installation_7_0_0.exe kan laddas ner med user-agent-switcher på webbläsaren.
Citera
2015-07-04, 13:58
Medlem
KekeTGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Har man en sådan gammal dator att man har vista borde man kanske fundera på att köpa något nyare annars eftersom prestandan på den inte räcker till.
Så behöver ju inte vara fallet, en q6600 och ett 8800gt fungerar ju bra att surfa runt på webben med.
Citera
2015-07-04, 22:55
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KekeTG
Så behöver ju inte vara fallet, en q6600 och ett 8800gt fungerar ju bra att surfa runt på webben med.

8800GT är väldigt overkill för att surfa på webben...(å andra sidan har inte Q6600 integrerad grafik, så ett grafikkort behövs väl ändå.. :P )
Citera
2015-07-05, 14:40
Medlem
KekeTGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
8800GT är väldigt overkill för att surfa på webben...(å andra sidan har inte Q6600 integrerad grafik, så ett grafikkort behövs väl ändå.. :P )
Ja jo, men inte en ovanlig kombo har jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in