Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 07:12
  #5221
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Vet ej om det här är rätt ställe att skriva på, men jag får ej igång installation av Java till min dator. Har Windows 10. Jag kan ladda ner setupen och när jag sedan startar den kommer en ruta upp om appen får göra ändringar och jag klickar "Ja". Sedan händer ingenting. Någon som känner till detta problem?

Är du inloggad som administratör?
Citera
2017-03-21, 10:05
  #5222
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Vet ej om det här är rätt ställe att skriva på, men jag får ej igång installation av Java till min dator. Har Windows 10. Jag kan ladda ner setupen och när jag sedan startar den kommer en ruta upp om appen får göra ändringar och jag klickar "Ja". Sedan händer ingenting. Någon som känner till detta problem?

Varifrån hämtar du "Java"??

Oracle.com? Java.com?? eller försöker du installera en app vid namn Java??

Försöker du kontrollera ifall du behöver java via: https://www.java.com/sv/download/installed8.jsp
Då visas nedan meddelande, så frågan är även varför behöver du java, Vilken webbläsare använder du??

Citat:
Verifiera Java-version


I Windows 10 stöder inte webbläsaren Edge insticksprogram och kommer därför inte att köra Java. Byt till en annan webbläsare (till exempel Internet Explorer) för att köra Java-insticksprogrammet. Välj alternativet Fler åtgärder längst upp till höger i webbläsaren Edge och klicka på Öppna med Internet Explorer. Mer information
Citera
2017-03-21, 12:22
  #5223
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är du inloggad som administratör?
Hm, jag antar det då jag är den ende användaren på datorn. Eller kan det vara så att man ej är administratör fast man är den ende användaren på datorn? Har alltså inga fler användarkonton på datorn.
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Varifrån hämtar du "Java"??

Oracle.com? Java.com?? eller försöker du installera en app vid namn Java??

Försöker du kontrollera ifall du behöver java via: https://www.java.com/sv/download/installed8.jsp
Då visas nedan meddelande, så frågan är även varför behöver du java, Vilken webbläsare använder du??
Jag har ej Java installerat och jag har försökt installera via Java.com. Kör Chrome så det fungerar ej, men har provat Firefox, Internet explorer och Microsoft Edge. Behöver Java då jag vill skaffa konto på Countermail.
Citera
2017-03-21, 14:16
  #5224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Hm, jag antar det då jag är den ende användaren på datorn. Eller kan det vara så att man ej är administratör fast man är den ende användaren på datorn? Har alltså inga fler användarkonton på datorn.

Jag har ej Java installerat och jag har försökt installera via Java.com. Kör Chrome så det fungerar ej, men har provat Firefox, Internet explorer och Microsoft Edge. Behöver Java då jag vill skaffa konto på Countermail.

Har tidigare stött på liknande problem vid installation av program. Efter mycket bök visade det sig stt det var antivirusprogramet som strulafe till det utan att man fick någon information om det. Räckte med avaktivera det under installationen.
Citera
2017-03-21, 16:55
  #5225
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieTrolle
Har tidigare stött på liknande problem vid installation av program. Efter mycket bök visade det sig stt det var antivirusprogramet som strulafe till det utan att man fick någon information om det. Räckte med avaktivera det under installationen.
Har tyvärr kört på avstängning av antivirusprogrammet också.
Citera
2017-03-22, 10:41
  #5226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Har tyvärr kört på avstängning av antivirusprogrammet också.

Ibland räcker det inte med avstängning. T.ex. Avast och Win10 installation. Då måste avinstallera det och när allt är klart återinstallera.
Citera
2017-03-22, 11:58
  #5227
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Ibland räcker det inte med avstängning. T.ex. Avast och Win10 installation. Då måste avinstallera det och när allt är klart återinstallera.
Jäklar, då är det nog där skon klämmer. Ska prova avinstallera Avast för att sedan återinstallera för Javas skull. Tack!
Citera
2017-03-22, 12:50
  #5228
Medlem
Nihennas avatar
http://imgur.com/a/bKiEC

Jag låste några mappar i security-tabben då jag fick besök och denna personen gillar att rota i folks dator. Nu när jag försöker sätta tillbaka "Deny" på allt till "Allow" så går det inte. Inte ens med den högsta administratörs-nivån som man låser upp vid kommandoprompten. Jag får bara upp det felmeddelandet som syns i länken.

Hur gör jag? Det är inte bara mina torrents som är låsta utan även en hel del personliga saker

Edit: Löste det till slut genom denna guiden: http://winaero.com/blog/how-to-take-...in-windows-10/
__________________
Senast redigerad av Nihenna 2017-03-22 kl. 13:22.
Citera
2017-03-22, 21:43
  #5229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nu när jag försöker sätta tillbaka "Deny" på allt till "Allow" så går det inte. Inte ens med den högsta administratörs-nivån som man låser upp vid kommandoprompten. Jag får bara upp det felmeddelandet som syns i länken.


Hur gör jag? Det är inte bara mina torrents som är låsta utan även en hel del personliga saker

Hämta hem Registerhacket Take Ownership, så behöver du sen bara från Explorer/Utforskaren Högerklicka på en Mapp eller Fil och välja det (Take Ownership), så är du sen Ägare, och kan då sen gå in i Egenskaperna/Properties och där ändra även Rättigheterna.

Ladda ned .REG filen härifrån:

https://www.tenforums.com/tutorials/...dows-10-a.html

Ta den versionen med PAUS i, så stannar DOS-fönstret kvar och man ser att det funkade/vad den gjort.
Citera
2017-03-23, 00:08
  #5230
Medlem
Jag diggar 10:an sjukt mycket, men har vissa irriterande problem som gör att jag gått tillbaka till 7an. Direkt när Windows kommit igång så startar programmen så sjukt sakta i jämförelse med W7. Tar väldigt lång tid innan alla program startat.

En SSD har jag också.

Någon som vet vad det kan vara?
Citera
2017-03-23, 00:41
  #5231
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobby1989
Jag diggar 10:an sjukt mycket, men har vissa irriterande problem som gör att jag gått tillbaka till 7an. Direkt när Windows kommit igång så startar programmen så sjukt sakta i jämförelse med W7. Tar väldigt lång tid innan alla program startat.

En SSD har jag också.

Någon som vet vad det kan vara?
http://winaero.com/blog/speed-up-the...in-windows-10/
Kan vara det.
Citera
2017-03-23, 01:40
  #5232
Medlem
Servals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
http://winaero.com/blog/speed-up-the...in-windows-10/
Kan vara det.

Jag hade samma problem, löste det genom att fördröja starten 30 sekunder på de program jag inte måste ha igång direkt (såsom vnc, google drive, backup-program osv) Detta löser du i schemaläggaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in