2017-05-26, 12:51
Medlem
Windows 10 idiotska buggar!

Jag är så förbannad på den här idiotiska Windows 10. Jag valde att logga in lokalt på windows då jag inte vill att windows ska koppla allt jag har på datorn till mitt widows inlogg aka mitt namn. Iallafall, då jag laddade ner cs så var "spela in" funktionen som kommer med xbox-appen aktiverad men för att ta bort den måste man logga in på xbox. Jag kanske blir tvungen att logga in men helst skulle jag villa radera hela skiten. Men den finns inte i kontrollpanelen och är inte superteknisk med datorer. Någon som kan tipsa om guide/ ge mig tips på hur jag får bort skiten.

Tack i förväg!
Senast redigerad av MohammedEriksson 2017-05-26 kl. 13:36.
Citera
2017-05-26, 13:00
Medlem
Fyll-Bosses avatar
Har tyvärr inget tips. Men det är hemskt att MS numera vill sno information av sina kunder. Undrar när folk i största allmänhet ska fatta vad det är som händer.

Någon slags förbättring är att ha 2 datorer.
  • En dator som är "du", där du har "ditt" och som till stora delar är en nedkopplad miljö på det ena eller andra sättet.
  • En ytterligare dator som är mer opersonlig, där du passar dig ordentligt för vad du gör med din information.
Lycka till.

(Ja jag vet. Detta är förbaskat svårt och knöligt.)
Citera
2017-05-26, 13:17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohammedEriksson
Jag är så förbannad på den här idiotiska Windows 10. Jag valde att logga in lokalt på windows då jag inte vill att windows ska koppla allt jag har på datorn till mitt widows inlogg aka mitt namn. Iallafall, då jag laddade ner cs så var spela in funktionen som kommer med xbox-appen aktiverad men för att ta bort den måste man logga in på xbox. Jag kanske blir tvungen att logga in men helst skulle jag villa radera hela skiten. Men den finns inte i kontrollpanelen och är inte superteknisk med datorer. Någon som kan tipsa om guide/ ge mig tips på hur jag får bort skiten.

Tack i förväg!

Ccleaner från Piriform kan avinstallera Windows appar.
Citera
2017-05-26, 13:42
Medlem
Jag hittade en lösning. Man skulle gå in i powershell som administratör och ta bort den. Hittade med denna guiden:
https://www.howtogeek.com/224798/how...einstall-them/
Citera
2017-05-26, 13:49
Medlem
Kan inte ta bort meddelandet...
Citera
2017-05-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyll-Bosse
Har tyvärr inget tips. Men det är hemskt att MS numera vill sno information av sina kunder. Undrar när folk i största allmänhet ska fatta vad det är som händer.

Någon slags förbättring är att ha 2 datorer.
  • En dator som är "du", där du har "ditt" och som till stora delar är en nedkopplad miljö på det ena eller andra sättet.
  • En ytterligare dator som är mer opersonlig, där du passar dig ordentligt för vad du gör med din information.
Lycka till.

(Ja jag vet. Detta är förbaskat svårt och knöligt.)
A jag har funderat på att skaffa en laptop som jag skulle testa att ha priv saker på medan att ha denna gamingdatorn som opersonlig, men gillar ändå inte vad ms har gjort. Det känns som när ett företag har totalt utkonkurrerat andra företag väljer de ofta att hålla på med sådant fuffens, för de vet att folk inte har någon annat val än deras produkt. Tex det yt håller på med samt google generelllt.
Citera
2017-05-28, 19:32
Medlem
Hej! Nu de senaste dagarna har jag fått någon annorlunda popup, eller typ att ett program tas upp och ner igen på typ en sekund, vilket gör att jag tabbas ut ur spel och liknande. Vet inte om det är ett virus, hittar inget med windows defender. Har även adblock så tror inte det är någon reklam. Lite flummigt förklarat men det är vad jag tar det som. Man kan säga att man ser själv utkanten av fönstret för en sekund sen går de bort igen.

Har inget virusprogram förutom då windows defender.

Någon som har någon erfarenhet av detta?
Citera
2017-05-28, 19:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptendrumidrum
Hej! Nu de senaste dagarna har jag fått någon annorlunda popup, eller typ att ett program tas upp och ner igen på typ en sekund, vilket gör att jag tabbas ut ur spel och liknande. Vet inte om det är ett virus, hittar inget med windows defender. Har även adblock så tror inte det är någon reklam. Lite flummigt förklarat men det är vad jag tar det som. Man kan säga att man ser själv utkanten av fönstret för en sekund sen går de bort igen.

Svårt att säga vad detta kan vara. Men det finns bra onlinescan där du kan kontrollerar datorn.
Citera
2017-05-28, 19:46
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Låter som något som kommando tolken kan göra om något är schemalagt. Den "flashar" till vid tillfället.

Vilken ändring gjordes på datorn en tid innan det här började?
Citera
2017-05-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Svårt att säga vad detta kan vara. Men det finns bra onlinescan där du kan kontrollerar datorn.

Kan du rekommendera någon?
Citera
2017-05-28, 19:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Kan du rekommendera någon?

Testa med denna -> https://www.trendmicro.com/en_us/for...housecall.html
Citera
2017-05-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Låter som något som kommando tolken kan göra om något är schemalagt. Den "flashar" till vid tillfället.

Vilken ändring gjordes på datorn en tid innan det här började?

Ärligt talat har jag inte gjort någon ändring, eller om den har gjort någon ändring av sig själv. Har laddat ner winrar. Annars har jag absolut ingen aning om någon ändring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in