2016-07-30, 11:04
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är du på banan igen så att säga? Eller ligger det kvar på 99%?

På den ena fanns Windows 10 och hälsade mig godmorgon men den andra står kvar på 99%.
Citera
2016-07-30, 12:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoovit
På den ena fanns Windows 10 och hälsade mig godmorgon men den andra står kvar på 99%.

Låt det får gå vidare i processen. Du kan nog ana hur många användare som har samma scenarie som du nu när sista dagen var igår kl 00:00
Citera
2016-07-30, 14:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Citat:
Rapporten om Win10 kompatibiltet har kommit. Det är nu min tredje gamdator som inte går att uppgradera. Denna gång beroende på att Nvidia inte har gjort grafikkortet GeForce 7600 GS kompatibelt. De hänvisar till tillverkaren. Vafför gör de på detta viset?

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Citat:
Det verkar vara så av någon anledning när man uppgraderar Windows. Däremot när man utför en ren och ny installation så ska detta fungera.

http://ivanrf.com/en/nvidia-compatib...th-windows-10/

Citat:
Tyvärr gick det inte ända fram. Stannade på sista punkten i 2,5 timmar och inget meddelande om vad som är fel.

Nu är ju tiden ute för uppgradering men nu är det t.o.m omöjlgt att ens installera Win7 på en ny HDD fast datorn har en annan disk med Win7 som fungerar.

Vid installationen händer:

Windows filer kopieras, OK.
Windows filer expanderas, OK.
Funktioner installeras, OK.
Uppdateringar installeras, OK.

(Här blir det en omstart och Windows startar om och gör uppdateringar av registry och tjänster tills:

Installationen slutförs.
Här står den still i flera timmar och verkar aldrig bli färdig. Den ser ut att jobba, åtminstone stegar det upp tre punkter efter rubriken.

DVD-skivan installerar Win7 felfritt på annan dator.

Om man avbryter installationen så kan se filer på HDDen. Finns det bland dessa filer någon loggfil så man kan se vad den har haft för sig?

Några idéer?
Citera
2016-07-30, 18:02
Medlem
barracudans avatar
Vet nån hur man fäster menyn för appar i Aktivitetsfältet(En symbol med 9 kvadrater med en lista över de appar man har hämtat från chrome web store)?
Citera
2016-07-30, 18:27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har på sistone ett dosfönster som poppar upp då och då i några millisekunder, vet inte vad det är (har antivirusprogram)

Hur kan jag ta reda på vilket program det kommer ifrån?

Har på sistone tex installerat nån autouppdatering av nvifa grafik och ett program som uppdaterar drivrutiner.

Lyckades klicka på fönstret innan det försvann, det står

Citat:
FINDSTR: Cannot open c:/ProgramData/acer/updater2/updater2.xml
Det går inte att hitta sökvägen.

Provade tidigare att stänga av en del autostartprogram men det gjorde ingen skillnad.
Citera
2016-07-30, 18:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Lyckades klicka på fönstret innan det försvann, det står

Provade tidigare att stänga av en del autostartprogram men det gjorde ingen skillnad.

Ser ut som en misslyckad avinstallation på något program som då orsakar detta meddelande.

Du bör finna genvägen om du via Mappalternativ öppna upp egenskaper -> http://imgur.com/teUTKbE

Leta upp filen/filerna och raderar bort detta.
Citera
2016-07-31, 20:42
Moderator
Jultrollets avatar
Förlåt om saken kommit upp tidigare, har försökt leta och googla.

Jag laddade ner Windows 10 på fm sista dagen och det gick snabbt och bra via uppdateringen (hoppade över att fylla i nätverkssäkerhetsnycken dock), men sedan upptäckte jag lite skumma saker:

1. Ccleaner var borta. När jag googlade på saken så stod det att det var vanligt och att om man laddade hem det på nytt så kunde det ge problem. Någon som vet om det verkligen är så? Vad kan jag köra istället?

2. Edge ser knepigt ut. Bara en vit ruta egentligen med några svarta symboler längst upp. Har noll koll på datorer så jag vet inte vart jag ska börja. Någon som haft samma problem? Jag trivs utmärkt med Chrome så det är väl inte livsnödvändigt att ha Edge men jag skulle ju gärna vilja prova!

3. Avast Free blockerades och trots att jag avinstallerade, startade om, laddade ner på nytt och allt så blockerades den. Tog bort den och laddade ner en 30-dagars testperiod på Kaspersky istället och det fungerar. Jag använder inte datorn till skumma saker och tyckte Avast Free var bra. Fungerar det för er?

Totalt okunnig som sagt så jag är mycket tacksam för förklaringar och ev. hjälp!
Citera
2016-07-31, 20:56
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet

Jag laddade ner Windows 10 på fm sista dagen och det gick snabbt och bra via uppdateringen (hoppade över att fylla i nätverkssäkerhetsnycken dock), men sedan upptäckte jag lite skumma saker:

1. Ccleaner var borta. När jag googlade på saken så stod det att det var vanligt och att om man laddade hem det på nytt så kunde det ge problem. Någon som vet om det verkligen är så? Vad kan jag köra istället?

2. Edge ser knepigt ut. Bara en vit ruta egentligen med några svarta symboler längst upp. Har noll koll på datorer så jag vet inte vart jag ska börja. Någon som haft samma problem? Jag trivs utmärkt med Chrome så det är väl inte livsnödvändigt att ha Edge men jag skulle ju gärna vilja prova!

3. Avast Free blockerades och trots att jag avinstallerade, startade om, laddade ner på nytt och allt så blockerades den. Tog bort den och laddade ner en 30-dagars testperiod på Kaspersky istället och det fungerar. Jag använder inte datorn till skumma saker och tyckte Avast Free var bra. Fungerar det för er?

Totalt okunnig som sagt så jag är mycket tacksam för förklaringar och ev. hjälp!

1. Har jag inte hört någon ha problem med själv har jag inte haft det. Prova.

2. Det är så mycket man inte kan göra i Edge ännu och det finns heller ingen Adblocker.

3. Här kan lösningen finnas - https://www.avast.com/sv-se/faq.php?...VKB231#idt_200
Citera
2016-08-01, 00:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Jag kör både Ccleaner och Avast. Edge fungerar normalt men jag kör Chrome som default. Så här långt efteråt så borde det mesta fungera nu.

Kör kommandot winver för att se vilken version du har kommit upp i. Jag har OS-version1058.494
Citera
2016-08-01, 12:33
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
1. Har jag inte hört någon ha problem med själv har jag inte haft det. Prova.

2. Det är så mycket man inte kan göra i Edge ännu och det finns heller ingen Adblocker.

3. Här kan lösningen finnas - https://www.avast.com/sv-se/faq.php?...VKB231#idt_200

Tack för tipset! Jag kanske hade en äldre version nedladdad, ska kolla det.
Citera
2016-08-01, 12:38
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Jag kör både Ccleaner och Avast. Edge fungerar normalt men jag kör Chrome som default. Så här långt efteråt så borde det mesta fungera nu.

Kör kommandot winver för att se vilken version du har kommit upp i. Jag har OS-version1058.494

Hm, dum fråga följer: vart går jag in för att göra det..?
Citera
2016-08-01, 13:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Hm, dum fråga följer: vart går jag in för att göra det..?

Högerklicka på Start-knappen och välj Kör och skriv in kommandot och klicka OK.

I morgon kommer en stor uppdatering "Redstone 1" eller Version 1607

Citat:
Windows 10 Anniversary Update (codenamed "Redstone 1"),is the second major update to Windows 10 and the first of the 3 major updates planned under the Redstone codenames. The first preview was released on December 16, 2015. It will be released to the public on August 2, 2016.
The Redstone 1 release of Windows 10 is currently supported for users in the Windows Insider Program.
Senast redigerad av PeterNoster 2016-08-01 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in