Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-23, 19:15
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringschefen
Har hört att det är fri uppgradering från tidigare versioner av Windows, inte att alla får ladda ner gratis?
Läs trådstarten så får du veta mer om båda sakerna.
Citera
2015-06-23, 20:33
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Windows kommer aldrig bli gratis och om det skulle hända är det ändå inte FLOSS.
Vad är FLOSS?
Citera
2015-06-24, 23:23
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Sitter med ett crackat win7 som varit i länge och börjar bli segt, så det är dags för ominstallation.

Fick erbjudande av killen som hjälper mig med diverse tekniskt att byta till en gratisverison av win 10 som Windows tydligen skulle ge bort till honom, men han tyckte jag kunde få den istället så jag får legit windows.

Min dator är gammal men var en fin speldator på sin tid, uppgraderad med SSD där windows ligger och en HD där allt annat ligger. Den uppfyller systemkraven för 10:an mer än väl, de var ju inte höga precis.

Datorn används till lite allt möjligt, spelar WoW, streamar och laddar ner film, Spotify, enklare bildbehandling.

Finns nån anledning till att INTE byta, i det läge jag är?

Som jag fattade saken skulle detta win 10 vara helt legit och uppdatera sig osv så jag har svårt att se nån nackdel - but there is no free lunch....
Dom gratisuppgraderingar som Microsoft ger ut förutsätter antagligen att man har en äkta version av Windows7 eller 8.1 så det är nog tveksamt om en sådan skulle fungera om man försöker uppgradera en crackad Windows7.
Citera
2015-06-25, 01:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Dom gratisuppgraderingar som Microsoft ger ut förutsätter antagligen att man har en äkta version av Windows7 eller 8.1 så det är nog tveksamt om en sådan skulle fungera om man försöker uppgradera en crackad Windows7.

Det funkade. Riktigt hur min datasupport bar sig åt vet jag inte. Routern har vi inte fått att funka, men allt annat verkar gå hur bra som helst.

Fult OS måste jag säga. Vet inte om jag skulle tycka det var värt att betala för, men som jag fattar saken ska detta vara legit och det är ju rätt najs få fixat gratis.
Citera
2015-06-25, 01:36
Medlem
Citat:
Det funkade. Riktigt hur min datasupport bar sig åt vet jag inte. Routern har vi inte fått att funka, men allt annat verkar gå hur bra som helst.

Fult OS måste jag säga. Vet inte om jag skulle tycka det var värt att betala för, men som jag fattar saken ska detta vara legit och det är ju rätt najs få fixat gratis.
Hur jag ger bort min Windows 10 till en kompis? Hur gick ni tillväga?
Citera
2015-06-25, 11:33
Medlem
Citat:

Nej, flera som fått erbjudande om uppgradering trots att versionen varit crackad, jag vet dock inte hur de avgör vem som får det (inte plöjt genom all info de givit).

Citat:
Ursprungligen postat av iturbe
Hur jag ger bort min Windows 10 till en kompis? Hur gick ni tillväga?

Om du fått erbjudandet så tryck på att du vill ha det, klicka dig vidare, sen registrerar du en mailadress, skriv då in kompisens så borde det fungera.
Citera
2015-06-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Nej, flera som fått erbjudande om uppgradering trots att versionen varit crackad, jag vet dock inte hur de avgör vem som får det (inte plöjt genom all info de givit).

Om du fått erbjudandet så tryck på att du vill ha det, klicka dig vidare, sen registrerar du en mailadress, skriv då in kompisens så borde det fungera.
Tack
Citera
2015-06-28, 12:56
Medlem
Kommer Windows 10 att vara gratis i all framtid efter uppgraderingen? Eller är det tidsbegränsat, att de helt plötsligt efter ett år kräver att jag ska betala för det om jag vill fortsätta ha det?

Och hur blir det med alla program som man har? De är väl inte kompatibla med W10, utan jag får ta och vänta på nya versioner av dessa program som stöds av W10?

Samt, var tror ni om prestandan? Skiljer det sig väldigt mkt från W7?
Citera
2015-06-28, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Kommer Windows 10 att vara gratis i all framtid efter uppgraderingen? Eller är det tidsbegränsat, att de helt plötsligt efter ett år kräver att jag ska betala för det om jag vill fortsätta ha det?

Och hur blir det med alla program som man har? De är väl inte kompatibla med W10, utan jag får ta och vänta på nya versioner av dessa program som stöds av W10?

Enligt uppgift på deras Facebook-sida ska det alltid vara gratis
Citera
2015-06-28, 13:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta

Om du bläddrar lite i tråden så finner du alla svar på dina frågor. Du finner även länkar till Microsoft där man även finner mer information.
Citera
2015-06-30, 17:50
Medlem
08oss avatar
Citat:
Sitter med ett crackat win7 som varit i länge och börjar bli segt, så det är dags för ominstallation.

Fick erbjudande av killen som hjälper mig med diverse tekniskt att byta till en gratisverison av win 10 som Windows tydligen skulle ge bort till honom, men han tyckte jag kunde få den istället så jag får legit windows.

Min dator är gammal men var en fin speldator på sin tid, uppgraderad med SSD där windows ligger och en HD där allt annat ligger. Den uppfyller systemkraven för 10:an mer än väl, de var ju inte höga precis.

Datorn används till lite allt möjligt, spelar WoW, streamar och laddar ner film, Spotify, enklare bildbehandling.

Finns nån anledning till att INTE byta, i det läge jag är?

Som jag fattade saken skulle detta win 10 vara helt legit och uppdatera sig osv så jag har svårt att se nån nackdel - but there is no free lunch....

Citat:

Citat:

Har en liknande fråga. Har ett crackat Windows 8.1 just nu och har inte fått uppdateringsloggan. Har dock tidigare haft en äkta version av Windows 7 där licensen bör vara kopplad till moderkortet.

Frågan är om det går att bara installera Windows 10 och använda min Windows 7-licens eller måste jag installera Windows 7, registrera med uppdateringsloggan och sedan installera Windows 10?
Citera
2015-07-01, 11:37
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Aloha.

Jag har en laptop med förinstallerat Win8 som är uppgraderat till först 8.1
och sedan beta eller preview versionen av Win10.

För 2 veckor sedan sade datorn till mig att den behövde uppdatera eller till och
med kanske installera Win10 och att jag skulle förbereda mig på att det skulle ta
ganska lång tid.

Inga problem tänkte jag och lät datorn göra precis som den önskade. Så långt inga
problem. Problemet kom när jag skulle logga in på datorn igen efter uppdateringen.
Mitt lösenord till mitt Microsoftkonto hade jag givetvis glömt så jag gick in på
mobilen och skapade ett nytt lösen den vägen.
Men när jag på nytt skulle försöka logga in svarade datorn mig att "Datorn är offline"
och att jag behövde logga in med det lösen jag hade använt mig sist av på denna dator.

Problemet är ju att jag inte mindes det :/

Även om datorn säger till mig att datorn är offline så är den uppkopplad på mitt nätverk
iaf, medan jag försöker knappa in mitt nya lösen.

Hur ska jag bete mig för att komma runt detta problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in