Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-14, 11:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedingBullet
Uppdaterade till WIndows 10 idag och märkte genast att min pekplatta/mus på laptopen har börjar 'låsa sig' ibland.
Typ man måste röra den några sekunder för att den ska vakna till liv. Hittade inget på google men var lite svårt med vad man skulle söka efter.

Någon som har samma problem?

Kolla efter nya drivisar på datortillverkarens hemsida.
Citera
2015-12-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Varför lägga hela mappar på skrivbordet? Borde ju ligga under dokument eller liknande plats på datorn.

Gubben tycket väl det är lättare så. Problemet är att man inte kan öppna dokumentmappen tex eller hämtade filer och alla andra mappar. Eller de öppnas men lägger sig bara på aktivitetsfältet utan att man kan maximera upp dom därifrån.
Citera
2015-12-14, 12:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yrihuvet
Gubben tycket väl det är lättare så. Problemet är att man inte kan öppna dokumentmappen tex eller hämtade filer och alla andra mappar. Eller de öppnas men lägger sig bara på aktivitetsfältet utan att man kan maximera upp dom därifrån.

Kolla upp med en sfc /scannow körning.
Citera
2015-12-14, 13:20
Bannlyst
Någon som vet hur man blir av med alla dessa fåniga plingande meddelanden som dyker upp och berättar vad man kan göra med mappar & foton?
Citera
2015-12-14, 14:06
Medlem
Inzaneclowns avatar
Uppdaterade till Windows 10 på både min och frugans dator. Frugans dator som körde Windows 8 uppdaterade sig galant. Min dator som kör Windows 7 började strula direkt efter uppdateringen.

Helt plötsligt så har jag ingen internetanslutning längre.
När jag felsökte problemet så står det att det kan vara problem med drivrutinen för nätverkskortet. Går ej att reparera.
Testat att uppdatera till senaste drivrutinen på nätverkskortet (Intel 82579V), funkade inte heller.
*Edit: När jag ska installera den nya drivrutinen så får jag ett felmeddelande: "There is an issue with Windows 10 that prevents the Intel Advanced Network Services feature from working correctly."
Kör via sladd och testade att starta om routern. Funkade inte.
Frugan kör trådlöst och jag lånade hennes Wifi-dongel för att se om jag kunde köra via Wifi, funkade inte heller (begränsad uppkoppling).
Stängt av antivirusprogram (Avast) och brandvägg (Comodo), vilket inte heller funkar.

Ger snart upp och återgår till gamla hederliga, trygga Windows 7.
Tips och råd mottages tacksamt.
Senast redigerad av Inzaneclown 2015-12-14 kl. 14:10.
Citera
2015-12-14, 14:23
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Uppdaterade till Windows 10 på både min och frugans dator. Frugans dator som körde Windows 8 uppdaterade sig galant. Min dator som kör Windows 7 började strula direkt efter uppdateringen.

Helt plötsligt så har jag ingen internetanslutning längre.
När jag felsökte problemet så står det att det kan vara problem med drivrutinen för nätverkskortet. Går ej att reparera.
Testat att uppdatera till senaste drivrutinen på nätverkskortet (Intel 82579V), funkade inte heller.
*Edit: När jag ska installera den nya drivrutinen så får jag ett felmeddelande: "There is an issue with Windows 10 that prevents the Intel Advanced Network Services feature from working correctly."
Kör via sladd och testade att starta om routern. Funkade inte.
Frugan kör trådlöst och jag lånade hennes Wifi-dongel för att se om jag kunde köra via Wifi, funkade inte heller (begränsad uppkoppling).
Stängt av antivirusprogram (Avast) och brandvägg (Comodo), vilket inte heller funkar.

Ger snart upp och återgår till gamla hederliga, trygga Windows 7.
Tips och råd mottages tacksamt.

Kör en sfc /scannow samt även W.update.

Kolla efter uppdateringar för nätverket hos datortillverkaren samt hos Intel.

Vad hittar du på Google om det ?

Prova även detta - (FB) Hjälp, ny dator hittar inte det trådlösa nätverket?
Senast redigerad av 1FF 2015-12-14 kl. 14:27.
Citera
2015-12-14, 15:11
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kör en sfc /scannow samt även W.update.

Kolla efter uppdateringar för nätverket hos datortillverkaren samt hos Intel.

Vad hittar du på Google om det ?

Prova även detta - (FB) Hjälp, ny dator hittar inte det trådlösa nätverket?

sfc/scannow hittade inga fel.
Datorn är hemmabyggd men laddade ner de senaste drivrutinerna hos Intel. Funkade dock inte att installera dessa korrekt.
Finns en del förslag på Google, men det mesta är i linje med förslagen du postat här.
Även testat att aktivera och inaktivera nätverkskortet, avinstallerat och ominstallerat lan och wlan.

Har återgått till Windows 7 igen för att få lite arbetsro. Kanske testar Windows 10 igen efter jul eller nåt.
Tack för tipsen iaf.
Citera
2015-12-14, 19:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmPrepper
Någon som vet hur man blir av med alla dessa fåniga plingande meddelanden som dyker upp och berättar vad man kan göra med mappar & foton?

Har du kontrollerat under egenskaper av ljud?
Citera
2015-12-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
sfc/scannow hittade inga fel.
Datorn är hemmabyggd men laddade ner de senaste drivrutinerna hos Intel. Funkade dock inte att installera dessa korrekt.
Finns en del förslag på Google, men det mesta är i linje med förslagen du postat här.
Även testat att aktivera och inaktivera nätverkskortet, avinstallerat och ominstallerat lan och wlan.

Har återgått till Windows 7 igen för att få lite arbetsro. Kanske testar Windows 10 igen efter jul eller nåt.
Tack för tipsen iaf.

Du har samma problem som jag haft och också relaterat till ett antal gånger här. Du måste avinstallera både Avast och Comodo rensa med Ccleaner och sedan uppgradera. Inte bara stänga av utan avinstallera både. När du är klar kan du återinstallera båda utan problem.
Citera
2015-12-14, 22:55
Medlem
Magnifik046s avatar
Windows 10 liten "hemknapp"

Tjena, uppgradera nyss från win 8 till 10 allt flyter på men märkte en sak jag stör mig på. (SE BILD: http://imgur.com/hMvpkfq )

Det är att den är jätte liten jämfört med den normala.. (http://imgur.com/AqRdgAN)

Nån som vet hur man kan förstora hemknappen? :/
Citera
2015-12-14, 23:07
Medlem
CpRekas avatar
Men det går bra nu. Men går, men lite pill i inställningarna, hitta där du byter storlek på appar texten och skit ,sen sparar du och loggar ut, annars måste du fan bita ihop och installera 7+ Taskbar Tweaker
Senast redigerad av CpReka 2015-12-14 kl. 23:16.
Citera
2015-12-15, 01:49
Medlem
194.18.169.38s avatar
skaffa "classic shell"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in