Citat:
Ursprungligen postat av
xenix1
jaså, det var bara en av hårddiskarna, inte den du bootar med då hoppas jag
för IDE är ju segt
Jag skulle också vilja ha win10, men har crackad också (loader). Dock så orkar jag inte med att ominstallera alla saker och strul med drivisar och allt annat. Ännu.
Men vid nästa uppgradering av dator så är det klart att det blir win10. Men än så länge har jag faktiskt inte hittat något tungt skäl till att uppgradera.
Jag hoppas att du har en SSD-disk att boota ifrån. Det är ju normalt sett idag viktigare än processorval, såvida du inte väljer ultrabudgetprocessorer. SSD är ett måste.
nej precis, ide:en är endast en extra slav-disk.
mm, om det är krångel med drivisarna så vill inte jag heller installera 10.an, det ska va enkelt ju.
det ska i så fall vara om 10:an tar mycket mindre plats än 7:an för som jag har nu så käkar windows upp min c-volym.
nej jag kör inte med ssd. jag tycker det går snabbt nog och så är det en ekonomisk fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
Spara utrymme genom att ta bort page och hiberfilen och spara enbart nödvändiga återställningspunkter. Installera ENBART de ABSOLUT NÖDVÄNDIGA updates, de är oerhört få vilket du kommer att märka om du går igenom dem manuellt. En bra säk.lösning är viktigare än alla dessa W.säk.updates.
Kör extended disc cleanup.
menar du pagefile.sys? den ska man ju inte ta bort..
hiberfilen är dellad för länge sen

rensar redan återställningspunkterna, bara senaste kvar.
endast nödvändiga updates - det har jag också kört med sedan starten.
extended disc cleanup - vad är det? jag kör vanliga disk cleanup som admin..
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Det kommer garanterat att fungera.
Systemstart blir snabbare:
Äldre dator:
Win7: 50,3
Win10: 13,5
Kraftfull dator:
Win7: 36
Win10: 7
bra i så fall men jag har hört att det inte ska vara så bra för pirater att köra 10:an, stämmer det?
och om man nu måste installera om alla drivrutiner igen så vette f*n om jag vill ha 10:an.