Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-23, 11:11
  #73
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Men alla svenska partier, särskilt muslimska medlemmar, tar ju avstånd ifrån SD!
Menar du då att de explicit eller implicit har ansvar för vad SD står för?

En stor del av media vill ju göra gällande att tystnad är att likställa med medgivande. Varför kan detta inte gälla muslimer i fråga om IS?


Nej det menar jag inte. Jag vet inte om jag tycker att alla behöver ta avstånd från SD heller så...
Citera
2014-09-23, 11:14
  #74
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironwill
Nej, man protesterar inte mot detta för att det inte utgör något aktuellt hot. Och om du tror att Kyrkans ledare inte tagit officiellt och öppet avstånd från exempelvis KKK och andra organisationer med våldsam utgångspunkt, så tror du fel.

Har islamiska ledare gjort detsamma?

Jag talade inte om ledarna men ja det finns flertalet islamiska ledare som har gjort detta. Vidare hade du bara för ett par veckor sedan stora protester från muslimer mot IS i USA men det passar kanske inte din agenda?
Citera
2014-09-23, 11:21
  #75
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Satt igår och funderade på det här. Kan det ligga i IS:s plan att köra människor på flykt till andra länder och ha sina egna mannar i dessa människohordar? De vill ju ta över mer av Europa säger de.. Så de kan stå och banka på rikets portar och bli insläppta som papperslösa eller med någon annans mördad persons ID handlingar och bli insläppta och fria i det nya värdlandet, till exempel?

De som flytt till andra länder vet kanske om att det också kommer med ISIS(eller vadfan dom kallar sig) och därför är tysta och inte vågar säga något?

foliehatt på: eller så är det de som startar krigen i dessa länder som vill detta och så passar det bara IS som sionisternas nyttiga idioter
Citera
2014-09-23, 15:16
  #76
Avstängd
Rosrubs avatar
Varför skulle man tycka mer illa om IS än om jänkarna som begått folkmord på miljoner? Gör det mer ont att få halsen avskuren i Allahs namn än att se sin familj sprängd i bitar av drönare. Nej självklart inte.
Som tex Irakier står du just nu inför valet att göra ingenting. Ge med i ISIS eller backa en kvasi-regering från väst som kostat otroligt mycket mer liv än ISIS någonsin kommer hinna slakta innan CIA/Mossad även tröttnat på den lilla projektet.
Vem orkar ens bry sig om tramset med IS, ISIS och AQ osv. Om världen istället säger åt jänkarna ge fan i att sätta massor av vapen i händerna på div religiösa galningar så blir nog allt mycket bättre för alla....Speciellt för människor i Mellanöstern som säkerligen är hemskt trötta på att målas ut som galningar för att dom försöker försvara sitt land från extremt blodtörstiga imperialister.
__________________
Senast redigerad av Rosrub 2014-09-23 kl. 15:19.
Citera
2014-09-23, 15:34
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosrub
människor i Mellanöstern är hemskt trötta på att målas ut som galningar för att dom försöker försvara sitt land från extremt blodtörstiga imperialister.

Usch vad rasistiskt av dem. Har de inte hört talas om öppna gränser och att alla länder tillhör alla?

De borde ta och utbilda sig.
Citera
2014-09-23, 15:54
  #78
Avstängd
Rosrubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Usch vad rasistiskt av dem. Har de inte hört talas om öppna gränser och att alla länder tillhör alla?

De borde ta och utbilda sig.

Intelligent. Kan man förflytta sig bör man vara ok med folkmord. Vi får väl se om du står bakom dom orden när det smäller här med.
Citera
2014-09-23, 16:02
  #79
Medlem
sappys avatar
Vet ingen muslim som sympatiserar med IS. Varken unga eller äldre.

Pratade med en vän som är sunni. Han berättade att tydligen står det i koranen om IS ondska och allt som händer nu. Vad dom står för, vart dom verkar, till och med hur deras flagga skulle se ut. Tror det var en son till profeten som hade förutspått det hela. Den här "tron" delar dock inte folk som sympatiserar med IS, i de flesta fall vet dom inte ens ett skit vad Mohammeds son/söner har sagt utan fokuserar på annat. Orkar inte googla runt nu, men om nån känner igen sig så komplettera mig gärna.
Citera
2014-09-23, 16:21
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosrub
Intelligent. Kan man förflytta sig bör man vara ok med folkmord. Vi får väl se om du står bakom dom orden när det smäller här med.

Guuuud alltså va du är bra på att läsa av sarkasm! Du borde typ tilldelas nåt pris för det.
Citera
2014-09-23, 16:48
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Sak samma, Sverige snappar raskt upp dessa vinstmaskiner, vad kan gå fel ?

Ja 1 timmes samhällsinformation och så blir det folk av IS också, i alla fall tror svensken det. Skäggen har helt enkelt anammat en efterbliven gren av fredens religion men det går att lösa med lite bidrag i Sverige.

Naturligtvis tar de flesta muslimer avstånd från IS men så länge sharia sprids så håller man käften.
Citera
2014-09-23, 17:20
  #82
Avstängd
Rosrubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Guuuud alltså va du är bra på att läsa av sarkasm! Du borde typ tilldelas nåt pris för det.

Sant, islamofober med humor var något så pass främmande för mig att det inte ens gick att läsa ut. Puss på dig gubben, var inte alls min mening att verka konfrontativ om du bara skulle skoja lite. Du är ju lite rolig och det får man ju ge dig.
Citera
2014-09-23, 17:29
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Nu vill jag inte döda hela ditt argument här, men svenska kristna tar avstånd ifrån JV och det var DU som tog upp dem till diskussion..
Jag brukar personligen inte ta upp ämnen jag inte vill diskutera när jag debatterar, men du kanske har en annan syn på den saken?

Du gjorde en implicit jämförelse mellan muslimer/IS och kristna/JV när du nämnde dem. Det var DU som nämnde dem, inte jag. Så ursäkta om jag trodde att du ansåg dem relevanta i sammanhanget...?

Men när du nu nämnt dem vill jag säga att din jämförelse är inadekvat därför att ingen normal människa tar JV på tillnärmelsevis lika stort allvar som IS och därmed är din liknelse vatten värd.
Vad den kristna världen tycker eller inte tycker om JV bleknar mot vad HELA världen borde tycka om IS därför att de inte är jämförbara!
Du verkar ha svårt att förstå detta eftersom du jämför kristnas ovilja att på något som helst sätt liknas med JV med muslimers eventuella vilja/ovilja att liknadas med IS..

Att du tror att folk inte har något emot JV eller att folk inte skulle koppla JV med andra kristna grupper är inget jag måste ta hänsyn till..


Tyvärr så dödar du inte mitt argument då du återigen misslyckades att tolka texten. Att svenska kristna tar avstånd från JV är inget jag förnekat, eller ska ha menat vara nödvändigt. Det jag försökte göra var att visa på att två grupper i samma religion inte nödvändigtvis kan identifiera sig med varandra och därmed inte känna mer ansvar än någon annan människa från annan valfri religion. Förstår du nu? Eller ska jag skriva det på fosternivå då du inte ens klarar av dagisnivå?
Citera
2014-09-23, 17:42
  #84
Medlem
EnSomKans avatar
Varför ska man ställa svenska muslimer till svars för att några hjärntvättade extremister åker dit och halshugger? Det finns ca 400 000 muslimer i Sverige och kanske 80 st som har åkt ner dit.

Isåfall kan man ställa svenskar till svars för att SvP finns???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback