2014-09-20, 15:09
Medlem
Alltså jag skulle rösta på SD enbart pga deras kriminalpolitik. INGET JÄVLA DALTANDE MOT BROTTSLINGAR. Vi betalar gärna 200 kr mer per år för att låta de ruttna i fängelset., speciellt våldtäktsmän,pedofiler och mördare. Men även rånare och allmänna våldsbrottslingar bör man trippel höja straffet. Grovt rån 8 år?? 8 år * 2/3 = 5,3 år???? Pinsamt....
Citera
2014-09-20, 16:40
Medlem
Traxxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Anna muslim kanske inte blir så pigg att rösta på SD när de vill tvinga hennes barn att äta kött som inte är halal-slaktat. Som de t.ex. vill göra i Malmö: http://www.sydsvenskan.se/malmo/sd-vill-stoppa-halalkott-i-skolan/
Jag tar inte ställning i sakfrågan här utan konstaterar bara att denna politik nog inte attraherar så många muslimer.

Det avskum som kommer till detta land ska fan anpassa sig. De kan fan vara glada att de får vara här, de har ingen rätt att ställa några krav på oss, utan vi ska ställa krav på dom!!!
Citera
2014-09-20, 22:30
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Nej, SD kommer inte att vinna på det, för om Ryssland börjar bli ännu mer konfrontativt kommer de flesta partier i riksdagen att vilja rusta upp rejält. Och SD kommer inte att vinna några röster på att säga "vad var det vi sa"?

Hårdare tag mot brottslighet och andra värdekonservativa frågor är däremot något som SD kan vinna en hel del väljare på eftersom folk i allmänhet vill ha mycket hårdare straff än vad politikerna vill.

Problemet för andra partier är väl att man har ett begränsat budgetutrymme. Nu vet jag inte på rak arm hur mycket SD vill skjuta till försvaret eller vad andra partier teoretiskt vill satsa men jag kan sätta en bärs på att SD vinner även där.

Till och med MP har ju varit där och försökt hävda sig med sitt "boots on the ground"-argument, frågan är om den ens kan uppfattas seriöst.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Larvigt, det förslaget tror jag att SD kan skippa för att få fler sympatisörer, finns varken ekonomiska eller djurskyddsmässiga skäl att inte servera halalslaktat. Att någon ber en bön innan slakt är en bagatell.

Visst finns det väl djurskyddsmässiga skäl till att förbjuda halalslakt? Det är väl inte av ren slump som vi inte slaktar djur genom att skära halsen av dem? Generellt sett håller jag dock med dig, inte en stor fråga, i klass med abortgränsen.
Senast redigerad av Aigis 2014-09-20 kl. 22:35.
Citera
2014-09-21, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Problemet för andra partier är väl att man har ett begränsat budgetutrymme. Nu vet jag inte på rak arm hur mycket SD vill skjuta till försvaret eller vad andra partier teoretiskt vill satsa men jag kan sätta en bärs på att SD vinner även där.

Till och med MP har ju varit där och försökt hävda sig med sitt "boots on the ground"-argument, frågan är om den ens kan uppfattas seriöst.

Visst finns det väl djurskyddsmässiga skäl till att förbjuda halalslakt? Det är väl inte av ren slump som vi inte slaktar djur genom att skära halsen av dem? Generellt sett håller jag dock med dig, inte en stor fråga, i klass med abortgränsen.
Halalslakt är extra grymt och något vi inte skall befatta oss med.
Citera
2014-09-21, 15:17
Medlem
Avsiktarens avatar
De kommer definitivt att bli näst största parti mycket möjligt största parti.
Jag ser det som ytterst sannolikt att SD:s andel av rösterna kommer att fördubblas även i nästa val och då skulle SD få minst 26 %. Om vi tänker att FI kommer in i riksdagen 2018 och får 5 % och de övriga partierna går från 1 till 2 % innebär det att sjuklöverns andel av rösterna skulle minska från 83 % till 67 % Om S och M skulle få 27 % vardera skulle det innebära att det bara skulle bli 13 % över för övriga partier i sjuklövern vilket bara skulle räcka för att tre partier skulle gå över 4 % men vi vet att riksdagspartier alltid räddas av stödröster. För att alla sex partierna skall nå över 4 % behöver de 24 % av rösterna vilket borde innebära att S och M skulle få sammanlagt 43 % av rösterna och möjligtvis 21,5 % vardera.
SD blir Sveriges största parti.
Citera
2014-09-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
På sikt kan den absolut fungera. Om väljarna känner att det är meningslöst att rösta på SD (för de blir ändå ignorerade av de andra partiern) så kan de mycket väl komma att välja att rösta på andra partier istället.

Det gjordes i Belgien mot Vlams Belang också ett parti med rötterna i fascism och de är marginella nu. Dansk Folkeparti har ingen sån historik, ett parti med rötterna i fascism släpps aldrig in. Nu har vi sagt till Stockholm vårt missnöje och de kommer lyssna. Hoppas SD åker ur riksdagen 2018 eller 2022 så vi slipper "kaos" i riksdagen.
Citera
2014-09-23, 10:24
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxie99
Det gjordes i Belgien mot Vlams Belang också ett parti med rötterna i fascism och de är marginella nu. Dansk Folkeparti har ingen sån historik, ett parti med rötterna i fascism släpps aldrig in. Nu har vi sagt till Stockholm vårt missnöje och de kommer lyssna. Hoppas SD åker ur riksdagen 2018 eller 2022 så vi slipper "kaos" i riksdagen.

Eller så mognar politikerna, respekterar demokrati och tar hänsyn till de 13% som röstat på SD:s politik.
Citera
2015-01-15, 15:04
Moderator
OYs avatar
Med tanke på att ladorna är tomma och att det kommer att svida för den svenska befolkningen så lär en och annan opponera sig. Det finns ett enda parti som är i opposition och som också har berättat varför ladorna kommer att tömmas, bara att gratulera SD som givetvis kommer att växa så att det knakar. Sannolikheten är mycket stor att SD blir landets största parti långt innan 2018.

Citat;

Finansminister Magdalena Andersson (S) fick i höstas hård kritik då hon beskrivit det ekonomiska läget som att "ladorna är tomma".
I en ny rapport från Ekonomistyrningsverket slås fast att utrymmet för reformer framöver är mycket litet om inte pengar sparas in på annat håll.
– Jag upplever det som att vi har svaga finanser, säger Magdalena Andersson.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20163138.ab

Den som säger att Sverige är ett rikt land samtidigt som vi lånar pengar för att bekosta invandring kan inte vara särskilt begåvad, men det är en annan fråga.
Citera
2015-01-15, 15:27
Medlem
58%

Detta har jag kommit fram till efter att ha matat in alla kända parametrar i min stordator.
Citera
2015-01-19, 12:33
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
De kommer definitivt att bli näst största parti mycket möjligt största parti.
Jag ser det som ytterst sannolikt att SD:s andel av rösterna kommer att fördubblas även i nästa val och då skulle SD få minst 26 %. Om vi tänker att FI kommer in i riksdagen 2018 och får 5 % och de övriga partierna går från 1 till 2 % innebär det att sjuklöverns andel av rösterna skulle minska från 83 % till 67 % Om S och M skulle få 27 % vardera skulle det innebära att det bara skulle bli 13 % över för övriga partier i sjuklövern vilket bara skulle räcka för att tre partier skulle gå över 4 % men vi vet att riksdagspartier alltid räddas av stödröster. För att alla sex partierna skall nå över 4 % behöver de 24 % av rösterna vilket borde innebära att S och M skulle få sammanlagt 43 % av rösterna och möjligtvis 21,5 % vardera.
SD blir Sveriges största parti.

Lika väl som Sd kan bli näst största parti kan man bli det största för någonstans ska rösterna tas och det innebär rimligen att även S minskar en del.

Om vi får vänta till 2018 så hinner invandringsvågen som börjar likna den i Libanon att käcka Sverige och då blir det en osannolikt stor tillströmning till Sd.
Citera
2015-01-19, 18:59
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Begränsat?? Dom har inget alls. 2014 visade underskott på över 70 miljarder och underskotten beräknas ligga kvar hela mandatperioden. Eftersom invandringen har prioritet är det obegripligt hur man ska finansiera någon förstärkning av försvaret, såvida man inte budgeterar ett ännu större underskott.
Men säkert trumpetar man ut att någon miljard extra, utslaget över tid, utgör en kraftig upprustning...
SD:s förslag är 2% av BNP=förra årets underskottsbelopp, tillfört på en gång!
Citera
2015-01-19, 19:08
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
SD:s förslag är 2% av BNP=förra årets underskottsbelopp, tillfört på en gång!
En felaktig uppgift: man liggger bara någon miljard över de övriga för 2015, och det sägs inte hur fort man ska nå upp till de 2%:n (i dag 1,2%).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in