Citat:
Ursprungligen postat av
jollo
Nej, SD kommer inte att vinna på det, för om Ryssland börjar bli ännu mer konfrontativt kommer de flesta partier i riksdagen att vilja rusta upp rejält. Och SD kommer inte att vinna några röster på att säga "vad var det vi sa"?
Hårdare tag mot brottslighet och andra värdekonservativa frågor är däremot något som SD kan vinna en hel del väljare på eftersom folk i allmänhet vill ha mycket hårdare straff än vad politikerna vill.
Problemet för andra partier är väl att man har ett begränsat budgetutrymme. Nu vet jag inte på rak arm hur mycket SD vill skjuta till försvaret eller vad andra partier teoretiskt vill satsa men jag kan sätta en bärs på att SD vinner även där.
Till och med MP har ju varit där och försökt hävda sig med sitt "boots on the ground"-argument, frågan är om den ens kan uppfattas seriöst.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Larvigt, det förslaget tror jag att SD kan skippa för att få fler sympatisörer, finns varken ekonomiska eller djurskyddsmässiga skäl att inte servera halalslaktat. Att någon ber en bön innan slakt är en bagatell.
Visst finns det väl djurskyddsmässiga skäl till att förbjuda halalslakt? Det är väl inte av ren slump som vi inte slaktar djur genom att skära halsen av dem? Generellt sett håller jag dock med dig, inte en stor fråga, i klass med abortgränsen.