2019-12-30, 23:08
Medlem
schizophrenias avatar
Är 43 något ur Rivers of London av Ben Aaronovitch, Andrew Cartmel och Lee Sullivan?

53. The End of Men av Joey Alison Sayers?
Senast redigerad av schizophrenia 2019-12-30 kl. 23:16.
Citera
2019-12-30, 23:28
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Är 43 något ur Rivers of London av Ben Aaronovitch, Andrew Cartmel och Lee Sullivan?

53. The End of Men av Joey Alison Sayers?

Ja! och nej.

Yulenuts 2019
Citera
2019-12-30, 23:57
Medlem
timheideckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Den aktuella tecknaren gick bort för några år sedan, vilket uppmärksammats även här på forumet.
De första jag tänker på då är Jerry Durmas och/eller Mort Walker men det känns inte riktigt som något av dem. Ansiktet på figuren till vänster känns för "avancerat" tecknat.
Citera
2019-12-31, 00:19
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av timheidecker
De första jag tänker på då är Jerry Durmas och/eller Mort Walker men det känns inte riktigt som något av dem. Ansiktet på figuren till vänster känns för "avancerat" tecknat.

Nej, detta är en betydligt mindre stjärna i serievärlden. Kom ihåg redan givna ledtrådar: nordiskt, men inte i närheten av Pyton, varken svensk eller norsk.
Citera
2019-12-31, 00:28
Medlem
timheideckers avatar
Citat:
Nej, detta är en betydligt mindre stjärna i serievärlden. Kom ihåg redan givna ledtrådar: nordiskt, men inte i närheten av Pyton, varken svensk eller norsk.
Då har jag nog inget på den.

Slänger istället ut en vild gissning på #16. Kan det vara något av Sofia Falkenhem?
Citera
2019-12-31, 00:46
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av timheidecker
Då har jag nog inget på den.

Slänger istället ut en vild gissning på #16. Kan det vara något av Sofia Falkenhem?

Nej, men det är tecknat av en med henne jämnårig kvinna (och skrivet av en man).
Citera
2019-12-31, 08:31
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Den aktuella tecknaren gick bort för några år sedan, vilket uppmärksammats även här på forumet.
Ördög brukar uppmärksamma sådant, och då går tankarna vad gäller 33 till Finland, Leif Sjöström och Folkets Dagblad.
Citera
2019-12-31, 08:43
Moderator
Citat:
Ördög brukar uppmärksamma sådant, och då går tankarna vad gäller 33 till Finland, Leif Sjöström och Folkets Dagblad.

Och det är rätt! Det skulle h*n förstås ha satt som en smäck om h*n tittat in i tråden. Nu återstår endast nio nötter och poängen blir allt skyhögre för varje rätt svar.

Jag drömde i natt att det hade kommit massor av gissningar i tråden, och vaknade allvarligt bekymrad för min mentala hälsa.

Uppdaterade julrutor
Citera
2019-12-31, 09:19
Medlem
Man-At-Armss avatar
15. Andy Pandy?
Citera
2019-12-31, 09:20
Medlem
schizophrenias avatar
11 torde vara Posy Simmonds Little match girl -- a Christmas tale
Citera
2019-12-31, 09:24
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
15. Andy Pandy?
Det borde man ju ha tänkt på. Tror du har rätt här!
Senast redigerad av schizophrenia 2019-12-31 kl. 09:35.
Citera
2019-12-31, 09:53
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
15. Andy Pandy?

Ja! BBC:s dockshow som också blev det första barnprogrammet i svensk TV (1956) och som följdes av flera inhemska dockproduktioner: Felindaskolan, Staffan Westerbergs Docklek, Humle och Dumle, Patrik och Putrik, Anita och Televinken, Beppes Godnattstund... Här i en serieversion hämtad från tidningen Cirkus med Tuff och Tuss, av för mig okända skapare.

Citat:
11 torde vara Posy Simmonds Little match girl -- a Christmas tale

Ja! igen Denna julserie härrör enligt biografin från The Observer den 23 december 1984, men det är väl systertidningen The Guardian som publicerat hennes mest kända serier, bl.a. den utmärkta Tamara Drewe som belönades med Urhunden 2012 som bästa översatta seriealbum.

Sju nötter kvar! Uppdaterade julrutor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in