Citat:
Ursprungligen postat av
dip
Era 'system' tar bitar av andra discipliner, det frefaller allts inte speciellt underligt att ni drar kortare strn mot utvare som har hela bilden frn en enskild disciplin (eller flera) jmt. Markspelet till exempel i sna hr 'system' r skrattretande i jmfrelse med discipliner som helt riktar sig till mark.
Nr regelverket tas bort s innebr det att jag som utvare av fulla discipliner inte lngre behver knna skuld nr jag frstr leder eller tar bort er frn ert medvetna fr en stund. Man hade sna som 'er' p tiden nr UFC lg i sin vagga, ni har ven frekommit i Pancrase sammanhang, och mngden stryk dessa utvare ftt har alltid legat i samma niv.
Dvs MYCKET.
Oj oj, det hr inlgget vittnar inte bara om okunskap och naivitet p sandldeniv (ls* min pappa r starkare n din...) utan hr kan ocks med fog misstnka fr mnga rare naked chokes som har lett till syrebrist i dom mer vitala delarna....
Vilken sport/disciplin/system tar inte frn andra??? Det r ju inte s att ngon disciplin r helt ny tekniskt. Det r vl boxning i sammanhanget som r mest renodlad och historisk sport utan andra influencer. Vad tror du MMA betyder?? Och vad menar du med att "ni drar kortare strn mot utvare som har hela bilden frn en enskild disciplin"? Dels "ni", dels "kortare strn"!! Vad menas? I vilka sammanhang? Och som jag skrev i inlgget innan;"ju strre skillnad i kunskap, desto strre vertag." Jag tror att man ska akta sig fr att generalisera en viss sports/systems kvaliteter bara fr att ngra som gsttrnat hos er inte lyckats s bra. Det r lite skygglappsvarning p det! Men visst, BJJ r bst p marken, inget snack! Inom sjlvfrsvarsdiscipliner s strvas det efter att inte hamna p marken, men om man gr det s r det bra att ha ngra tekniker i bakfickan.
Men du verkar helt frblindad av din sports verlgsenhet s du tappar logiken i ditt resonemang. Det knns faktiskt lite meningslst......men i alla fall, du verkar vara inriktad p vad som hnder i olika former av tvlingar, men i sjlvfrsvarsdiscipliner tvlas det inte, s dina slutsatser r helt ovsentliga.
Om jag ska sjunka ner till din lga niv s skulle jag kontra med att om regelverket tas bort s skulle dina gon vara utstuckna omgende och d hade du famlat omkring och letat efter leder att bryta...men jag ska inte sjunka s lgt. Det r nog bttre att trden tergr till TS ursprungliga frgestllning.