Citat:
Ursprungligen postat av
dip
Era 'system' tar bitar av andra discipliner, det förefaller alltså inte speciellt underligt att ni drar kortare strån mot utövare som har hela bilden från en enskild disciplin (eller flera) jämt. Markspelet till exempel i såna här 'system' är skrattretande i jämförelse med discipliner som helt riktar sig till mark.
När regelverket tas bort så innebär det att jag som utövare av fulla discipliner inte längre behöver känna skuld när jag förstör leder eller tar bort er från ert medvetna för en stund. Man hade såna som 'er' på tiden när UFC låg i sin vagga, ni har även förekommit i Pancrase sammanhang, och mängden stryk dessa utövare fått har alltid legat i samma nivå.
Dvs MYCKET.
Oj oj, det här inlägget vittnar inte bara om okunskap och naivitet på sandlådenivå (läs* min pappa är starkare än din...) utan här kan också med fog misstänka för många rare naked chokes som har lett till syrebrist i dom mer vitala delarna....
Vilken sport/disciplin/system tar inte från andra??? Det är ju inte så att någon disciplin är helt ny tekniskt. Det är väl boxning i sammanhanget som är mest renodlad och historisk sport utan andra influencer. Vad tror du MMA betyder?? Och vad menar du med att "ni drar kortare strån mot utövare som har hela bilden från en enskild disciplin"? Dels "ni", dels "kortare strån"!! Vad menas? I vilka sammanhang? Och som jag skrev i inlägget innan;"ju större skillnad i kunskap, desto större övertag." Jag tror att man ska akta sig för att generalisera en viss sports/systems kvaliteter bara för att några som gästtränat hos er inte lyckats så bra. Det är lite skygglappsvarning på det! Men visst, BJJ är bäst på marken, inget snack! Inom självförsvarsdiscipliner så strävas det efter att inte hamna på marken, men om man gör det så är det bra att ha några tekniker i bakfickan.
Men du verkar helt förblindad av din sports överlägsenhet så du tappar logiken i ditt resonemang. Det känns faktiskt lite meningslöst......men i alla fall, du verkar vara inriktad på vad som händer i olika former av tävlingar, men i självförsvarsdiscipliner tävlas det inte, så dina slutsatser är helt oväsentliga.
Om jag ska sjunka ner till din låga nivå så skulle jag kontra med att om regelverket tas bort så skulle dina ögon vara utstuckna omgående och då hade du famlat omkring och letat efter leder att bryta...men jag ska inte sjunka så lågt. Det är nog bättre att tråden återgår till TS ursprungliga frågeställning.