Citat:
Journalisterna är budbärare. Skjuter vi dem blir vi dummare. Efterforskar vi deras källor kan det vara olagligt.
På vilket sätt de kommit över uppgifterna om kontokort är inte besvarad och förhoppningsvis blir den obesvarad.
Som medborgare måste vi nog vara glada att journalister släpper den information de har och detta oavsett politiker, ty vad är alternativet? Svar: fascistisk kontroll av informationen.
På vilket sätt de kommit över uppgifterna om kontokort är inte besvarad och förhoppningsvis blir den obesvarad.
Som medborgare måste vi nog vara glada att journalister släpper den information de har och detta oavsett politiker, ty vad är alternativet? Svar: fascistisk kontroll av informationen.
Nja.. nu finns det ju gränser för vad som är respekten till privatlivet och vad som är rakt av olaglig intrång också. Att använda brott för att påvisa felaktigheter är ju högst tvivelaktigt..
Expressen åkte väll på fängelse för vapenhandel inte allt för länge sedan, när de ville göra ett reportage.
Sen kanske du har hört vad som hände med News of the world?
Säg jag kallar mig frilandsjournalist och går och gör inbrott hos socialdemokraternas kansli för att söka efter ett scope. Tycker du verkligen det är ok?
Jag tror att Expo / Researchgruppen / Expressen ligger bakom grävet. De har inte vågat själv gå ut med det pga olagliga metoder, däremot har de bollat ut informationen för att se om någon hugger på det och har sätt att bekräfta summor.
Det är inte "Ekot Granskar" som släppte storyn, vilket hade varit självklart val annars om dom gjort så mycket detektivarbete.
Det här känns serverat på bordet.. och ekot svalde betet utan mycket eg koll. De bara ringde och frågade om infot kunde stämma och gick på storyn därefter.