Citat:
Ursprungligen postat av
DPRK
Ett par snabba puckar.
Ponera att valfri politiker från något annat riksdagsparti hade gjort det som JÅ anklagas för. Visst hade alla ni SD-apologeter varit först på plats i FB-tråden och ropat om oansvar, sjuklöver, och annat? Jo, det hade ni! Och varför? Jo, det JÅ gjort är inte särskilt OK.
Ja, det är hans egna pengar (vad vi vet) och han har spelat på sin fritid. Men; han är en pretendent till statsministerposten. Som sådan ska man helst inte ha minsta tillstymmelse till spelmissbruk. Dessutom företräder han ett parti som rätt ofta anser sig, och hävdar sig, representera vad vanligt folk tycker. Vanligt folk kan inte spela för dessa summor.
Hade han varit från något annat parti hade ni varit som gamar på det här. Hade JÅ haft ett arbete i säkerhetsklassning hade han haft ett chefssamtal att vänta på måndag.
Vad gäller hur Ekot fått reda på detta finns det olika alternativ. Antingen har JÅ varit så torsk att han använt riksdagskortet, i så fall är det inget konstigt. Det mest sannolika alternativet är väl att någon på spelbolaget läckt? I så fall har vederbörande också ett chefssamtal att vänta. Denna läcka är dock skyddad av meddelarskyddet.
Jag är inte på något sätt Sverigedemokrat, av flera skäl. Allt som oftast därför att partiet är befolkat av obildat slödder. Dock måste jag erkänna, om JÅ visar sig vara speltorsk kommer jag nog tycka synd om honom. Det måste vara ett helvete, ett riktigt jävla helvete.
Nu vet jag inte om inlägget riktas till mig, men jag kan upplysa dig om att jag skiter fullständigt i vad valfri politiker lägger sin lön på, så länge det inte handlar om något olagligt. Vill Löfven köpa sprit för hela sin lön, eller vill Reinfeldt lägga alla sina slantar på lösningsmedel så skiter jag i vilket så länge de sköter sitt jobb.
Vanligt folk kan vidare inte göra samma saker som _någon_ riksdagspolitiker, vilket förhoppningsvis de flesta är medvetna om. Vanligt folk kan t.ex. inte bosätta sig på Östermalm, åka taxi till jobbet varje dag, osv. men det är väl ganska självklart?
Tur för övrigt att du lade in den där brasklappen på slutet. Jag tror att många annars hade misstänkt att du röstade på SD...