Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Varför skulle researchgruppen ens påstå att de har detta samt ställa upp på intervju om de ej har ett skit? Vad är syftet?
Det började med ett svar på Twitter. Jag tror aldrig att de (Researchgruppen) trodde att detta skulle bli en sådan grej. När det sedan blev rubriker i media, och medierna okritiskt (utan att kontrollera ifall det faktiskt stämde) skrev om detta som en nyhet, så hade man inget annat val än att fortsätta lögnen.
Så vi har en situation där Researchgruppen påstår att de har databasen, men vägrar ge några som helst bevis på att detta stämmer. Rent teoretiskt kan de säga att de kan läsa alla mail som skickas via Hotmail också.
Det kunde nämligen Flashback tidigare.
Vi kunde i klartext läsa alla mail på Hotmail.
Vi kunde logga in på vilket konto som helst utan problem.
Vi behövde inga lösenord. Bara användarnamnet.
Skulle du tro mig ifall jag berättade detta?
Hotmail svarade med att Flashback ljög, så vi bevisade att det stämde.
http://www.flashback.se/fna/newsflash/2
Då erkände Hotmail att det stämde.
Men hade vi inte lämnat några bevis, så hade givetvis all trott att vi bluffat.
Så om jag säger att jag kan logga in på varende mail på Gmail så bör jag komma med någon form av bevis. Annars kommer ingen tro mig.
Så Researchgruppen kommer fortsätta att berätta hur de har Flashbacks databas, och att vi bör ta vårt ansvar gällande anonymiteten. Vilket alternativ har de?
Jag vet inte varför de påstår detta. Kanske är syftet att skrämma vissa användare till tystnad. Personligen tror jag, och hoppas, att det var något man bara kastade ur sig på Twitter, och när bollen väl var i rullning så kunde man inte få stopp på det man påbörjat.
Jag kan omöjligt bevisa att Researchgruppen inte har någon databas. Däremot kan jag ärligt säga att jag inte tror dem. Inte det minsta. Vi har under det senaste dygnet gått igenom det som skrivits, och teknikerna har granskat om det funnits någon som helst möjlighet att något läckts från Flashback. Det finns inget alls som tyder på detta.
Flashback är programmerat på ett idiotiskt sätt, och med ett säkerhetstänkande som skulle få en utomstående att kraftigt ifrågasätta om vi var friska. Jag kan inte gå in på några detajer (av just säkerhetsskäl), men säkerheten på Flashback är för oss enormt viktig. Det tror jag alla vet.
Det finns en orsak till att ingen någonsin har lyckats hacka oss innan. Så när Researchgruppen påstår att de lyckats så är det första vi gör att i detalj granska allt som skrivits, och se ifall det finns någon som helst substans bakom det hela. Vi vet att alla kan hackas. Ingen är bättre än sin svagaste länk. Men vi gör verkligen allt vi kan, och mycket mer än det, för att skydda er. Så fanns det skäl att tro att Researchgruppen kommit över några uppgifter så skulle jag erkänna detta direkt.
admin