2014-09-11, 20:33
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
En blixt från klar himmel slog mig precis.

Vissa (men inte alla) moderatorer har väl haft tillgång till mail? Kanske redan varit uppe på tapeten, men kan det varit någon högt uppsatt mod som läckt?
Nej, det har vi inte. Epostadressen används uteslutande till återställning av lösenord. Adminuttalande om saken: (FB) Låt oss syna Researchgruppens bluff om Flashbacks databas!
2014-09-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Nej, det har vi inte. Epostadressen används uteslutande till återställning av lösenord. Adminuttalande om saken: (FB) Låt oss syna Researchgruppens bluff om Flashbacks databas!
Administratören som skrev inlägget kan väl i alla fall se mail?

Vill mig minnas att ett par utvalda mods/admins kan se detta. Och teknikern då.
2014-09-11, 20:36
Medlem
BubbleRabbits avatar
Enligt uppgifter från en väldigt trovärdig källa så finns det några grupperingar även med support från utlandet som just nu jobbar stenhårt för att outa RG med allt som tänkas kan medfölja. Jag frågade en person jag känner hyfsat inom gruppen om det var för att de själv kände sig outade, hans svar och jag citerar. "Nä knappast, åttio procent av dom jag jobbar med finns inte på flashback det är en fråga om yttrandefrihet men främst av allt som någon tidigare idiot svarade - för att vi kan"

Bubble: Menas det med att ni tror att de har databasen?
Källa: oväsentligt i detta fallet, allt går att ta om man bara vill men ett hot är ett hot oavsett vilket håll det kommer från eller hur
Bubble: Det sägs ju att det cirkulerar en äldre databas, borde inte ni som är lite insatta i sånt veta om den faktiskt finns?
Källa: det har cirkulerat rykten om den databasen under flera år, inget som jag har sett med egna ögon och de som har passerat har varit falska. är detta tjugo frågor eller något :*(
Bubble: Nej då =) jag är bara lite nyfiken, så hur stor chans är det att detta kommer slå tillbaka på RG?
Källa: vad tror du själv, de säger att de sitter på något som kan skada tiotusentals personer. om man sitter på något sånt så är det jävligt klumpigt att gå ut med det officiellt
Bubble: Sista frågan, jobbar alla ni hemifrån eller samlas ni ibland och lanar? ; )
Källa: haha gå och lägg dig
Senast redigerad av BubbleRabbit 2014-09-11 kl. 20:39.
2014-09-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Kan ju vara för att de är i full fart med att dansa dödsdans över SD. Antar att de föredrar en fågel i handen framför tio i skogen.

http://avpixlat.info/2014/09/11/yougovs-andra-septembermatning/#more-125556

Dödsdans? Expressens samarbete med kriminella vänsterextremister som ledde till hatdrevet mot SD skulle mynna ut i det du kallar "dödsdans", men det gick inte så bra trots allt vilket inte var särskilt överraskande, utan tvärtom ett mycket väntat resultat. Varför? Därför att svenskar i allmänhet har väldigt lågt förtroende för journalister och inte blev det bättre med Expressens samröre med vänsterkriminella. Och för att de flesta svenskar ställer sig positiva till SD:s invandringspolitik, och för att närmare 50% vill sänka massinvandringen, detta enligt undersökningar. Så det spelar egentligen ingen roll vad Expressen och Researchgruppen gör, det går inte att stoppa SD:s framfart. Så de kan gärna få fortsätta att kartlägga FB och olika invandringskritiska sajter och hålla på med annat skit i all oändlighet i syfte att motverka SD. De ger sig på det svenska folket och demokratin och i en fight mot denna enorma kraft har Expressen/Researchgruppen och resten av PK-eliten absolut ingen chans.
2014-09-11, 20:40
Medlem
Citat:
"Om Flashback-materialet Researchgruppen förfogar över säger My Vingren att det kommer användas med stor respekt.
– Det finns inget journalistiskt intresse av att publicera vad enskilda personer har för favoritdrog eller könssjukdom. Däremot så tycker jag att Flashback bör ta ansvar för sina medlemmars anonymitet."

Jag är tyvärr inte nöjd med det svaret. De har ingen som helst rätt att sitta på den informationen överhuvudtaget. Spelar ingen roll om de går ut med det i pressen eller inte. Hackers har ingen rätt till sådant. Sådant ska inte cirkulera bland tveksamma kretsar på nätet. Precis som inte heller journaler från läkarvården ska cirkulera. Journaler och inlägg här kan i många fall innehålla samma sak. Inget av det hon säger bör göra någon som helst mer trygg.

Kampen mellan det goda och det onda har plötsligt blivit verklig för mig.
2014-09-11, 20:43
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Är det någon som fortfarande på fullt allvar tror att Researchgruppen har Flashbacks databas?
Och dessutom haft den i över ett halvår. Utan att använda den?

"På Flashback hävdas att ni inte har tillgång till databasen. Har ni några bevis för motsatsen?
Vi tänker inte presentera några bevis för att vi har någonting. Vår produktionsplan dikteras enbart av oss själva, säger Researchgruppens ansvarige utgivare Martin Fredriksson."

http://www.journalisten.se/nyheter/nathatet-gor-stor-skada-den-som-drabbas

"Om Flashback-materialet Researchgruppen förfogar över säger My Vingren att det kommer användas med stor respekt.
– Det finns inget journalistiskt intresse av att publicera vad enskilda personer har för favoritdrog eller könssjukdom. Däremot så tycker jag att Flashback bör ta ansvar för sina medlemmars anonymitet."

http://www.svt.se/kultur/expressens-samarbete-med-researchgruppen

Researchgruppen vägrar presentera några bevis. De lägger sedan ansvaret på Flashback, och säger att vi bör ta ansvar för medlemmarnas anonymitet. Samtidigt som det inte finns något som tyder på att denna ens har äventyrats från början.

admin

Nej, det är inte särskilt troligt att de kommit över databasen. De vill nog bara skrämmas.
2014-09-11, 20:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag tror inte en sekund på att "Researchgruppen" har tillgång till känslig data härifrån och om det skulle vara så antar jag att de ändå har någon typ av skam i kroppen och inte slår "nedåt" i sina publiceringar.

Skulle de slå nedåt får vi lösa problemen när de uppstår...
2014-09-11, 20:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Varför skulle researchgruppen ens påstå att de har detta samt ställa upp på intervju om de ej har ett skit? Vad är syftet?

Syftet kan vara som någon sa, att om du byter mejladress så tar det tre dygn innan du kan posta igen. Kom lägligt innan valdagen. Invandringskritiken och vurmande för SD och SvP svalnar av något. Valtaktisk operation.

Syftet kan också vara att sätta munkavle på vissa skribenter, osäkerhetsfaktorn verkar dämpande på uttryckssätten.

Har målsättningen varit något av ovanstående har de troligtvis lyckats, i alla fall till del.
2014-09-11, 20:50
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Om Flashback-materialet Researchgruppen förfogar över säger My Vingren att det kommer användas med stor respekt.
– Det finns inget journalistiskt intresse av att publicera vad enskilda personer har för favoritdrog eller könssjukdom. Däremot så tycker jag att Flashback bör ta ansvar för sina medlemmars anonymitet.

Det låter väl smart, att på ett vanligt machiavellian-sätt hålla inne på informationen man har tills det gynnar en själv. Men när ett såpass stort klientel börjar ifrågasätta ifall det verkligen finns någon information - och svaret från RG blir något vagt om att visa "respekt", så går ju luften ur direkt.
Förövrigt så kan vilken jävla åsna som helst producera loggar medelst ctrl-c/ctrl-v och få statsministern att se ut som en stamkund på silkroad.
Senast redigerad av Harpy 2014-09-11 kl. 20:52.
2014-09-11, 20:53
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Varför skulle researchgruppen ens påstå att de har detta samt ställa upp på intervju om de ej har ett skit? Vad är syftet?

Det började med ett svar på Twitter. Jag tror aldrig att de (Researchgruppen) trodde att detta skulle bli en sådan grej. När det sedan blev rubriker i media, och medierna okritiskt (utan att kontrollera ifall det faktiskt stämde) skrev om detta som en nyhet, så hade man inget annat val än att fortsätta lögnen.

Så vi har en situation där Researchgruppen påstår att de har databasen, men vägrar ge några som helst bevis på att detta stämmer. Rent teoretiskt kan de säga att de kan läsa alla mail som skickas via Hotmail också.

Det kunde nämligen Flashback tidigare.
Vi kunde i klartext läsa alla mail på Hotmail.
Vi kunde logga in på vilket konto som helst utan problem.
Vi behövde inga lösenord. Bara användarnamnet.

Skulle du tro mig ifall jag berättade detta?
Hotmail svarade med att Flashback ljög, så vi bevisade att det stämde.

http://www.flashback.se/fna/newsflash/2

Då erkände Hotmail att det stämde.
Men hade vi inte lämnat några bevis, så hade givetvis all trott att vi bluffat.

Så om jag säger att jag kan logga in på varende mail på Gmail så bör jag komma med någon form av bevis. Annars kommer ingen tro mig.

Så Researchgruppen kommer fortsätta att berätta hur de har Flashbacks databas, och att vi bör ta vårt ansvar gällande anonymiteten. Vilket alternativ har de?

Jag vet inte varför de påstår detta. Kanske är syftet att skrämma vissa användare till tystnad. Personligen tror jag, och hoppas, att det var något man bara kastade ur sig på Twitter, och när bollen väl var i rullning så kunde man inte få stopp på det man påbörjat.

Jag kan omöjligt bevisa att Researchgruppen inte har någon databas. Däremot kan jag ärligt säga att jag inte tror dem. Inte det minsta. Vi har under det senaste dygnet gått igenom det som skrivits, och teknikerna har granskat om det funnits någon som helst möjlighet att något läckts från Flashback. Det finns inget alls som tyder på detta.

Flashback är programmerat på ett idiotiskt sätt, och med ett säkerhetstänkande som skulle få en utomstående att kraftigt ifrågasätta om vi var friska. Jag kan inte gå in på några detajer (av just säkerhetsskäl), men säkerheten på Flashback är för oss enormt viktig. Det tror jag alla vet.

Det finns en orsak till att ingen någonsin har lyckats hacka oss innan. Så när Researchgruppen påstår att de lyckats så är det första vi gör att i detalj granska allt som skrivits, och se ifall det finns någon som helst substans bakom det hela. Vi vet att alla kan hackas. Ingen är bättre än sin svagaste länk. Men vi gör verkligen allt vi kan, och mycket mer än det, för att skydda er. Så fanns det skäl att tro att Researchgruppen kommit över några uppgifter så skulle jag erkänna detta direkt.

admin
2014-09-11, 20:56
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Hur så? Vad skulle man vinna på det?
Det där låter ju inte riktigt demokratiskt va?

Ska man outa din familj?

Är det demokratiskt att hacka en databas och outa anonyma människor?

Varför inte outa deras fru och barn?
2014-09-11, 20:57
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pernissehult
Skulle fortfarande vilja höra ett uttalande från admin gällande mobilnummer och reggningen, om lagring sker.

Vi har plockat bort den funktionen.
Men innan, när den fanns, så lagrades ingen information.
Vi har aldrig kunnat se vilka som aktiverat sitt konto via SMS.

admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in