2014-09-11, 20:00
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurgelSven
Jag hoppas verkligen att Flashback går till sitt yttersta för att skydda oss användare.
Om informationen har läckt ska sidan plockas ner med omedelbar verkan tills allt har lagt sig, samt att man gör det icke sökbart på flashbackmaterial.

Men jag utgår ifrån att ni har varit förberedda på detta ett tag och har en krisplan. Är väldigt många liv som kommer att gå åt helvete, folk kan bli av med sina jobb och det kommer att vara ett par som kommer att vara tvungna att ta sina liv efter att det mest intima om dem har läckt ut på nätet.

Ännu ett sånt här inlägg från en nyreggad användare...
2014-09-11, 20:00
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har också nämnt något åt det hållet som du beskriver. Nu hetsas det mot enskilda personer utan att man känner till personens åsikt. Det man skriver måste inte vara en sann åsikt i den meningen att det är vederbörandes vilja.

Idag jämställs internet med det riktiga livet. Någon skriver något och det intecknas för personens åsikt i meningen reell vilja.

Internet är en jäkla leksak för många människor, de flyr den bistra verkligheten och lever ett annat liv för en stund. Får man ens klä av sin avatar trosorna och blotta det animerade könsorganet i cybervärlden? Gör jag det så måste det ju betyda att jag tycker att det är okej att blotta sig på en riktig gata gjord av asfalt.

Jag har sagt det tidigare, det borde inte finnas något allmänintresse i vem som har uttryckt vad på det här forumet så länge man inte kan bevisa om uttrycket är sanning eller lögn.

Håller verkligen med. Folk tar det man skriver på internet på större allvar än vad man skulle sagt rakt ut. Allvarligt. Det följer med en, svart på vitt, hela livet. När man säger nåt kan det vara en groda. Tänk skillnaden på Löfven som sa zigenare, tänk om han hade skrivit anonymt om zigenare....

För många är nog internet nåt liknande som när du är med polarna på fyllan. IAf anonymt. Finns inget intresse i det egentligen.
2014-09-11, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Är det någon som fortfarande på fullt allvar tror att Researchgruppen har Flashbacks databas?
Och dessutom haft den i över ett halvår. Utan att använda den?

"På Flashback hävdas att ni inte har tillgång till databasen. Har ni några bevis för motsatsen?
Vi tänker inte presentera några bevis för att vi har någonting. Vår produktionsplan dikteras enbart av oss själva, säger Researchgruppens ansvarige utgivare Martin Fredriksson."

http://www.journalisten.se/nyheter/nathatet-gor-stor-skada-den-som-drabbas

"Om Flashback-materialet Researchgruppen förfogar över säger My Vingren att det kommer användas med stor respekt.
– Det finns inget journalistiskt intresse av att publicera vad enskilda personer har för favoritdrog eller könssjukdom. Däremot så tycker jag att Flashback bör ta ansvar för sina medlemmars anonymitet."

http://www.svt.se/kultur/expressens-samarbete-med-researchgruppen

Researchgruppen vägrar presentera några bevis. De lägger sedan ansvaret på Flashback, och säger att vi bör ta ansvar för medlemmarnas anonymitet. Samtidigt som det inte finns något som tyder på att denna ens har äventyrats från början.

admin

det är ett sånt där fult media knep dom kör med andra ord. nej jag går fan inte på dom där grejerna längre alltså...
2014-09-11, 20:01
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Är det någon som fortfarande på fullt allvar tror att Researchgruppen har Flashbacks databas?

"På Flashback hävdas att ni inte har tillgång till databasen. Har ni några bevis för motsatsen?
Vi tänker inte presentera några bevis för att vi har någonting. Vår produktionsplan dikteras enbart av oss själva, säger Researchgruppens ansvarige utgivare Martin Fredriksson."

"Om Flashback-materialet Researchgruppen förfogar över säger My Vingren att det kommer användas med stor respekt.
– Det finns inget journalistiskt intresse av att publicera vad enskilda personer har för favoritdrog eller könssjukdom. Däremot så tycker jag att Flashback bör ta ansvar för sina medlemmars anonymitet."

Researchgruppen vägrar presentera några bevis. De lägger sedan ansvaret på Flashback, och säger att vi bör ta ansvar för medlemmarnas anonymitet. Samtidigt som det inte finns något som tyder på att denna ens har äventyrats från början.

admin

Min fetning överst. Nä. Men det är ett intressant scenario att debattera samt spekulera kring! Reseachgruppen har (förmodligen )ingen databas. Men att diskussionen kring (o)anonymiteten på internet tas tror jag bara är nyttigt!
Allt för många männsikor som vaggas in i någon falsk trygghet och vräker ur sig allt för mycket kring sig själva samt sina liv.
En dag kan det ju faktiskt komma tillbaka och hugga dom i ryggen!

Försiktiga gott folk! Om ni skall "go all in"? Förbered er på ett smart sätt!
2014-09-11, 20:02
Bannlyst
det har något med SD och valet att göra, är 1000%. det är därför dom håller på å gapar i media sådär, försöker få folks uppmärksamhet eller nåt. kan det vara någon moderatjävel som betalat någon i researchgruppen för att slänga ut sig det här? skrämma folk med propaganda? nu jävlar ska detektivmössan på alltså.
Senast redigerad av Masshysteria 2014-09-11 kl. 20:04.
2014-09-11, 20:04
Medlem
GurgelSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weltall
Ännu ett sånt här inlägg från en nyreggad användare...

Detta kontot skaffades tidigare då jag glömde mitt lösen och använde en 10minutemail till gamla kontot, så jag är säker.. Tänker mer på mina vänner som inte gjort detsamma
2014-09-11, 20:06
Medlem
mrtowlies avatar
Varför skulle researchgruppen ens påstå att de har detta samt ställa upp på intervju om de ej har ett skit? Vad är syftet?
2014-09-11, 20:06
Medlem
GurgelSvens avatar
Är inte RG rädda för sin egensäkerhet? Finns nog en del här på flashback som lagt ut saker eller erkänt saker som kan ge fängelse, dessa individer har nog inget emot att ta ut lite hämnd i form utav 9mm mot RG. RG är ganska öppna om vem dom är, även om det nog finns några doldisar
2014-09-11, 20:07
Medlem
maniacmans avatar
Citat:

admin
Ändå lite intresserad av vilka krypteringsfunktioner som används på e-post och lösenord. Kan du inte ge ett svar på ungefär hur uppgifterna skyddas? Det är väl förhoppningsvis inte bara plain text?

Det finns många här på FB som är programmerare och säkert hjälper till med diverse krypterinsfunktioner om det behövas.
2014-09-11, 20:09
Medlem
Skulle fortfarande vilja höra ett uttalande från admin gällande mobilnummer och reggningen, om lagring sker.
2014-09-11, 20:12
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
De enda som inte skrivit om händelsen ännu är Expressen.
Kan ju vara för att de är i full fart med att dansa dödsdans över SD. Antar att de föredrar en fågel i handen framför tio i skogen.
2014-09-11, 20:12
Medlem
Simeon3s avatar
Det spelar inte längre någon roll om rg har ens mail eller address, allmänheten blir mer och mer medveten att ordet faktiskt är fritt oavsett vad afa eller media säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in