Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag har också nämnt något åt det hållet som du beskriver. Nu hetsas det mot enskilda personer utan att man känner till personens åsikt. Det man skriver måste inte vara en sann åsikt i den meningen att det är vederbörandes vilja.
Idag jämställs internet med det riktiga livet. Någon skriver något och det intecknas för personens åsikt i meningen reell vilja.
Internet är en jäkla leksak för många människor, de flyr den bistra verkligheten och lever ett annat liv för en stund. Får man ens klä av sin avatar trosorna och blotta det animerade könsorganet i cybervärlden? Gör jag det så måste det ju betyda att jag tycker att det är okej att blotta sig på en riktig gata gjord av asfalt.
Jag har sagt det tidigare, det borde inte finnas något allmänintresse i vem som har uttryckt vad på det här forumet så länge man inte kan bevisa om uttrycket är sanning eller lögn.
Håller verkligen med. Folk tar det man skriver på internet på större allvar än vad man skulle sagt rakt ut. Allvarligt. Det följer med en, svart på vitt, hela livet. När man säger nåt kan det vara en groda. Tänk skillnaden på Löfven som sa zigenare, tänk om han hade skrivit anonymt om zigenare....
För många är nog internet nåt liknande som när du är med polarna på fyllan. IAf anonymt. Finns inget intresse i det egentligen.