2014-09-11, 11:13
Medlem
Snuttepuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Det handlar inte om folk som inte delar deras åsikter, de vill bara åt folk som hotar och hetsar, mobbar och trakasserar, främst politiker som skriver anonymt. Främst kriminella sverigedemokrater. De är professionella.

Det du säger är naturligtvis ren lögn och propaganda. RG är inte alls professionella, dom utgörs till stor det av rent kriminella element med en helt egen politisk agenda. Så skärp dig och sluta ljuga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Sen och andra sidan om man är så jävla rädd om sin anonymitet pga icke rumsrena åsikter (kanke till och med kriminella) så bör man ju förstå att det kommer finnas grupper och folk som kommer göra allt för att komma åt dessa anonyma användare. Vare sig det handlar om vänster/höger eller center anonymiteter....

Trodde du på allvar att din anonymitet skulle vara säkrad för all framtid om du själv inte tog ansvar över den ?

Överallt där du skriver åsikter som skapar hat, överallt där du sparar kukbilder, överallt där du pratar om din pedofili osv är inte säker innan du själv skapat den säkerheten.

Jag kan sätta en tunna skit på att många som gråter i denna tråden tyckte kändisarna som vart hackade fick skylla sig själva som var så dumma som tog nakenbilder och la upp det i "clouden".

Precis samma här. Har du åsikter du inte står för officiellt offline så BÖR du göra allt i din makt för att din anonymitet är säkrad. Det gör man inte genom att bli medlem på diverse forum med sin jobbmail..

ALLA DATABASER DU ÄR LOGGAD I KOMMER NÅGON GÅNG ATT BLI HACKAD. VARE SIG DET GÄLLER DINA ÅSIKTER, BILDER ELLER EKONOMI MED BANKER OSV...

Alltså du är bara inne på spåret med åsiker mm, tycker du att det är rätt att ett par psykopater tar lagen i egna händer. Samt loggar 900k användare ? Du kan inte vara på riktigt, och visst alla har sitt eget ansvar att "säkra" sig. Men det är inte frågan i det du citerade o svarade på...
Medlem
headsteps avatar
Jepp, mycket farlig situation de skapar här. Inte för att näthata, men någon eller några skulle behöva dö för att få ett snabbt stopp på detta. Kom igen nu RG, sätt dit mig för föregående mening...

Citat:
Ursprungligen postat av Snuttepuff
Jag betraktar RG med samma misstro som jag betraktar Wikileaks.
(Nu förutsätter jag att RG har fått tag på delar av exempelvis FB's och Avpixlats användaruppgifter, även om det kanske inte är så. Men min koppling kvarstår, och låt mig förklara.)

Båda "organisationerna" drivs av egna politiska agendor - att "avslöja". Sedan kan avslöjandena röra olika saker, men det är just avtäckandet av "hemligheter" (och glädjen i att kunna jävlas med personer/organisationer dom inte gillar) som är första drivkraften. Det är vad RG håller på med just nu, och har gjort under en tid. Avgående SD-politiker en masse bekräftar sanningshalten i RG's uppgifter.

Men...! Snart kommer det nya faktorer in i bilden. Genom att först sprida det som är verifierbart och sant bygger RG upp en förtroendebas. Snart kommer nästa fas från RG (och detta är det stadie Wikileaks befunnit sig i under lång tid nu); förtal.
RG kommer under lång tid framöver kunna, utan att bli ifrågasatta, förtala vilken person som helst i Sverige med att ha "näthatat". Oavsett om uppgifterna är sanna eller inte. Detta genom att ingen från PK-media ens kommer ifrågasätta dom mest absurda uppgifter som RG kan tänkas sprida, då dom hade rätt från början.

Detta är en farlig, för att inte säga mycket otäck, situation.
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Jag tycker att det du inte kan säga till en människa "IRL" skall du inte heller skriva (hot, hat, m.m). Det är ingen demokratisk rättighet att få sitta och hetsa och hota, det är bra att de som gör det nu kanske kan outas.
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Fint, men jag stödjer inte rätten att sprida islamism, nazism eller kommunism osv.
Där går min gräns, tyvärr kanske...
Jaha er gräns går vid "hatet" förstår jag, kan det bli mer godtyckligt? Det inkluderar förstås inte ert eget hat mot oliktänkande, det "goda hatet". Skall det inte vara tillåtet att hata/ogilla/avsky den "sanning" som serveras av regimen ja då finns det ingen yttrande- eller åsiktsfrihet alls. Ni är fördärvliga åsiktsförtryckare.
Senast redigerad av Germangestalt 2014-09-11 kl. 11:16.
2014-09-11, 11:14
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Det handlar inte om folk som inte delar deras åsikter, de vill bara åt folk som hotar och hetsar, mobbar och trakasserar, främst politiker som skriver anonymt. Främst kriminella sverigedemokrater. De är professionella.
RG har redan sagt att det handlar om pengar, och inte något annat. Dom släpper info till alla "tidningar" som är intresserade o villiga att betala (Det här är huvudpunkten i det hela). Sluta försöka utmåla dom som någon sorts hjältar.

Inte för att dom har något.
Senast redigerad av Quwaesad177 2014-09-11 kl. 11:17.
2014-09-11, 11:14
Medlem
Citat:

Så det rättfärdigar att man hackar, disqus, för att sedan kartlägga människors åsikter?

Hotar, hetsar, mobbar eller trakasserar någon så skall man gå till polisen!

Det är inte en extremistgrupp som Researchgruppen jobb utan det är polisens!!

Vad är nästa steg? Skall andra grupper börja kartlägga andra människors åsikter för att de är fel enligt de?

Researchgruppen är lika illa som kommunisterna och nazisterna! Trevligt att du tycker Researchgruppen är "professionella".
2014-09-11, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Romregistret var ett polisens arbetsmaterial. Det var ett spaningsregister som syftade åt att kartlägga kriminella.

Har man inte fastställt att även romregistret var olagligt?

Citat:
Men att en grupp våldsdömda vänsterextremister med kopplingar till grupper som gör "hembesök" där man totalvandaliserar bostaden, spränger bomber, utför sabotage på fordon, begår identitetskapningar, skadar och hotar folk som befinner sig i närheten och utsätter oskyldiga anhöriga för fara, upprättar ett arkiv med politiska motståndare....? Nej tack! Sån skit ska bekämpas och det med kraft!

Menar du att RG har gjort det du skriver här? Det måste jag ha missat helt.
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Hälsning till oss dödzrazzar:

https://twitter.com/myvingren/status/509795517669572608

Det var inte så intelligent av henne att gå ut med det där under eget namn. OM det visar sig att informationen är korrekt är hon den förste som kommer åtalas för dataintrång. För att inte tala om att hon dragit på sig vreden från ett tusental Flashbackanvändare....
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanilla-Ice
Jag kan rekommendera att folk använder MaskMe: Med hjälp av den tjänsten kan du generera mejladresser som vidarebefordrar mejl till din primära mejladress.

Det är ju säkert mot grupper som RG som kanske inte har folk eller ork att jaga så djupt.
Men även där finns det loggar som kan pekas till din email, om man bara kommer åt dom. Och det kan folk göra, om de vill och har resurser..
2014-09-11, 11:18
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas ? Vad är det mer som du vill veta?

Det säger väl iofs ingenting att RG inte kontaktat FB.
2014-09-11, 11:18
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Har man inte fastställt att även romregistret var olagligt?
Det var det man kom fram till att det var, lagligt alltså.
2014-09-11, 11:19
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Romregistret var ett polisens arbetsmaterial. Det var ett spaningsregister som syftade åt att kartlägga kriminella.

SÄPO och MUST får gärna ha span på mig om de vill. Jag har verkligen inget att dölja för dem. Jag utgör inget hot mot rikets säkerhet, enskilda politiker eller Sveriges förhållande till främmande makt. Jag är ingen samhällsomstörtare eller kungamördare.

Men att en grupp våldsdömda vänsterextremister med kopplingar till grupper som gör "hembesök" där man totalvandaliserar bostaden, spränger bomber, utför sabotage på fordon, begår identitetskapningar, skadar och hotar folk som befinner sig i närheten och utsätter oskyldiga anhöriga för fara, upprättar ett arkiv med politiska motståndare....? Nej tack! Sån skit ska bekämpas och det med kraft!

Våldsvänstern kommer alltid jaga efter anonyma hatare, krossas RG kommer nästa och efter den en ny.. Våld och hat kan aldrig stoppas med hat och våld.. Fan där lät jag som en jävla hippie men så är det.

En död terrorist generar två nya terrorister.
En död vänsterextremist genererar två nya
En död nazist generear osv osv osv osv..

Vill man stoppa detta måste det ske på rätt sätt och sedan på något sätt förbjuda media att publicera stulet matrial..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in