2014-09-11, 10:25
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om RG har fått tag i databasen och OM de börjar koppla namn till signaturer kan/kommer Flashback då att vidta några motåtgärder?
Det här är bland det sista jag skriver om inte någon från FB går in och kraftfullt säger att det är lugnt att skriva fortsättningsvis.
Jag tycker inte om de intet sägande svaren från olika mod: det dom säger gör mig inte lugnare.
2014-09-11, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
man trodde ju man var paranoid för att man använder olika användarnamn och lösenord på varenda ställe man loggar in på, och ett par olika slask emejlkonton, har inte ens mitt rätta namn på facebook som det var nåt år sen jag loggade in på senast.

Jag anser nog att det är väldigt viktigt att man kan skriva i princip vadsomhelst på något forum någonstans, annars skulle man ju inte kunna veta vad folk kan tänkas tycka innerst inne.

Det har nog inte varit så värst demokratiskt i Sverige sedan ny demokrati visade att de kunde komma in i riksdagen

Idag är jag glad för min paranoia. Även om jag inte har något att dölja så vill jag inte bli outad.
2014-09-11, 10:27
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Ja, det vore intressant att veta. Kanske kan man ex tilldela användarna nya namn och märka om hela forumet? Om sånt nu är tekniskt möjligt.

RG har såklart redan speglat hela forumet innan de började yra om att de hade databasen. Har man någon gång skrivit något på internet måste man inse att det finns sparat för alltid även om man ändra den aktuella versionen av det samma. Vad som är gjort kan inte göras ogjort, men man kan höja säkerheten inför framtiden.
Senast redigerad av Studsboll 2014-09-11 kl. 10:36.
2014-09-11, 10:32
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joejjeman
Hoppas de kommer..då ska de få smaka på järnrör o inga sketna alurör..

Är det inte otroligt dumt att skriva så, då du uppenbart är berörd och fundersam på detta avslöjande, när du vet att de kan ha din identitet? Nu gör du dig ju ännu mera synlig för dem. Vore jag RG skulle jag iallafall tänka att en som skriver som du gjorde nu har något att dölja.
2014-09-11, 10:36
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Det här är bland det sista jag skriver om inte någon från FB går in och kraftfullt säger att det är lugnt att skriva fortsättningsvis.
Jag tycker inte om de intet sägande svaren från olika mod: det dom säger gör mig inte lugnare.

(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas ? Vad är det mer som du vill veta?
2014-09-11, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Klart jag inte skojar..
Ingen vill ju ha en jävla islamist eller nazist som anställd.

Okej...

Citat:
Ursprungligen postat av Martin Niemöller
När nazisterna hämtade kommunisterna, teg jag; jag var ju ingen kommunist.
När de spärrade in socialdemokraterna, teg jag; jag var ju ingen socialdemokrat.

När de hämtade de fackliga, lät jag bli att protestera; jag var ju inte med i facket.

När de hämtade mig, fanns det ingen kvar som kunde protestera.
2014-09-11, 10:41
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas ? Vad är det mer som du vill veta?
att han vet och inte tror. Det där räcker inte.
2014-09-11, 10:43
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex

Har du inte tagit egna åtgärder för att skydda din anonymitet (om det nu är viktigt för dig) så är du aldrig säker. Allt går att hacka, Allt av intresse kommer att hackas. Vare sig det gäller iCloud med nakenbilder på kändisar, Kriminella bedragare eller personer med icke rumsrena åsikter.

Vill du vara anonym på nätet så måste du själv ta detta ansvar.
Alla företag och organisationer med kunddatabaser gör allt de kan för att hålla sina medlemmars uppgifter hemliga, men det finns ALLTID någon smartare med mer tid som kommer lyckas att komma åt dessa databasar.

Sen finns det sätt att luska fram din identitet utan IP och email.

Använd inte egen påhittade skällsord som du även använder officiellt. Bygg upp dina meningar olika från gång till gång. Stava fel på vissa ord medvetet osv osv..

Men summan av kardemumman, det är DITT egna ansvar att hålla din anonymitet säkrad..
Medlem
lulz123s avatar
Varför tvingas användarna ange sin epost till flashback nu igen? Istället för att föreslå anonyma e-postadresser bör man införa möjligheten att inte ha någon alls.
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Min fråga (vilket det du citerade var en kommentar på) var:
Om RG har fått tag i databasen och OM de börjar koppla namn till signaturer kan/kommer Flashback då att vidta några motåtgärder?

Det är kanske en fråga ni varken kan eller vill besvara just nu med tanke på att det inte är fastställt att de har databasen, men jag ställer den ändå.
2014-09-11, 10:44
Medlem
elinoelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Fel, fel, fel. Det är ännu inga som spyr galla över RG förutom samma gamla näthatare som gjort det innan också. Detta kommer leda till fler applåder åt RG då ute i samhället ses näthatarna här som hemska, vilket de är såklart. När näthatarna samlas på ett ställe verkar det som att det är de som är de normala, det blir en liten rasistsekt med hat och hot som av de inblandade ses som något normalt, men utanför datorskärmen är fortfarande vanligt folk väldigt fientliga mot de anonyma hoten och hatet som SD sprider. De som skriver om andra saker på FB är ointressanta, RG vill avslöja de som spyr ut hets och hat mot hederligt folk här bara. My skrev själv att de är totalt ointresserade av vilken drog folk gillar eller vad för sex folk har. De flesta ute i samhället är positiva till att avslöja anonyma rasister som våldtäktshotar journalister. Flashback representerar fortfarande inte samhället, inte heller Avpixlat, även om det kan upplevas som så för de som dagligen sitter och hatar här.

De flesta som skriver om invandringen skriver inte att de ska våldta feminister eller döda invandrare.
Det är skillnad på att debattera sakligt om invandringen, vad man tycker är fel, och att skriva sånt som du påstår.
Men ordet näthat har blivit väldigt överdrivet i det här landet.
Och något man påtvingar folk, fast det ofta inte alls handlar om något hat.
2014-09-11, 10:45
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Okej...

Citat:
Ursprungligen postat av Martin Niemöller
När nazisterna hämtade kommunisterna, teg jag; jag var ju ingen kommunist.
När de spärrade in socialdemokraterna, teg jag; jag var ju ingen socialdemokrat.

När de hämtade de fackliga, lät jag bli att protestera; jag var ju inte med i facket.

När de hämtade mig, fanns det ingen kvar som kunde protestera.

Fint, men jag stödjer inte rätten att sprida islamism, nazism eller kommunism osv.
Där går min gräns, tyvärr kanske...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in