Citat:
Ursprungligen postat av
_Soldier_
Jehovas vittnen måste vara svårt att växa upp med, då dom är efterblivna, samt att du blev mobbad. Men du verkar ha det hårdast med att din mamma blev förlamad. Varför? . Tänk dig hur hon känner sig. Är inte du som är förlamad. Så känns som att du tycker synd om dig själv just för hennes situation. Låter dumt bara. Ryck upp dig.
Är ganska ambivalent till min uppväxt som JW. Den har gett mig en moralisk grund jag kan känna mig nöjd över, men det har samtidigt missanpassat mig så in i helvete för att möta världens ondskor och orättvisor och samtidigt kunna hålla mig vid mina sinnens fulla bruk.
Har just nu inget annat val än att antingen leva på morsan eller ta del av assistenttimmarna genom att själv jobba som assistent åt henne. Känns ibland som ett låtsasjobb då jag tycker det är direkt osmakligt att ha betalt för att hjälpa familjen och kolla på film med sin lillasyster.
Kan förvisso gå och jobba med telefonintervjuer då jag har kvar anställningen där, men det mår jag ännu sämre av. Morsan och alla hennes syskon knaprar dessutom piller av olika skäl, så är förmodligen inte själv förskonad från taskiga gener.
Värst skulle jag nog ändå säga var den perioden min gudstro försvann. Perioden precis innan dess levde jag visserligen inte särskilt principenligt, men levde ändå med tanken att alla världens problem ordnar sig med guds hjälp även om jag själv fuckar upp det. Tänkte att allt helt enkelt löser sig på ett eller annat sätt.
Efteråt blev det liksom bara totalt tomt och meningslöst. Enda som finns att göra här i världen är att göra något "vettigt" som jag kan känna glädje över, men som jag nämnde tidigare så är min känsloreserv tämligen förstoppad.