2014-09-10, 18:11
Medlem
donaukinds avatar
Det är provocerande att vara ful, och det är ju roligt att provocera. Färga håret rött, kladda på lite läppstift och klä dig som ett UFO från 50-talet så får du uppmärksamhet. Jag tror inte att dessa kvinnor känner sig bekväma som just, ja kvinnor, och om de inte känner sig bekväma med att vara kvinnor så kan ju omöjligtvis andra kvinnor göra det.
Citera
2014-09-10, 18:19
Medlem
Ficcos avatar
De allra flesta feminister jag känner ser hur bra ut som helst. Ser du så bra ut då, som kan dömma kors och tvärs, och varför är man avskyvärd för att man inte är snygg i dina ögon? Tråkigt ytlig

Du kanske tycker så för de inte nödvändigtvis går ur sin väg för att charma och försöka se snygg ut när de vill ha andra värden än bara sitt utseende. Sen brukar de ha en viss personlighet och integritet som avgör hur attraktivt du kanske uppfattar dem, jag brukar gilla den typen av tjejer för de är inte så jävla förutsägbara.
Citera
2014-09-10, 18:21
Medlem
Sodacreams avatar
Protest mot rådande normer om att mannen vill ha vackra attraktiva kvinnor. Mannen ska inte få bestämma här!

Är man inte speciellt vacker i tonåren som tjej så har man nog ingen vidare framgång bland dom unga och ibland skoningslösa grabbarna. Det sätter garanterat sina spår. Sedan kommer en rabiatfeminist och skriker om hur dumma män är och då är det inte långt bort för dom bortvalda(fula) feministerna att hänga på.
Alltså, dåliga eller uteblivna sexuella erfarenheter med män tror jag det bottnar i.

o så allt de där med patriarkatet
Citera
2014-09-10, 18:27
Medlem
Svinhudens avatar
För att det inte är tjejer, det är en flock av hens och hennar. Obehagliga typer.
Citera
2014-09-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3m4
ovårdat skitet hår samt gamla raggiga äckliga kläder

Det där har ju ingenting med hur snygga de i själva verket är, bara vilken framtoning de väljer.
Citera
2014-09-10, 18:55
Medlem
Det är pga att dom är fula som dom blir feminister. Det handlar i grund och botten om avundsjuka iaf i Sverige, här har vi jämställdhet i princip så då måste dom hitta andra anledningar till att existera och blir på det sättet så här sjukt extrema.
Citera
2014-09-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redshield
Jag gick förbi en (F!) valstuga en gång och där utanför satt en lång, blond kvinna. Den vackraste kvinnan jag sett i HELA MITT LIV. Alltså den VACKRASTE KVINNAN jag sett i hela mitt liv Hon tittade på mig också och LOG helt LUGNT och VÄNLIGT! Kommer aldrig glömma henne. Vad var det du frågade nu igen?
Såg samma tjej. Frågade varför hon var med i F!. Det var hon inte, men hon hade fått 500 spänn av sin kompis för att attrahera lite "vanliga" män till valstugan. Svårt att få ut budskapet utanför den redan frälsta kretsen annars.
/
Citera
2014-09-10, 19:00
Medlem
xtrftw1337s avatar
Feminister bryter alla "normer".. även "skönhetsnormen". Dom bryr sig helt enkelt inte att man ska se ut så som samhället tycker.
Citera
2014-09-10, 19:04
Medlem
X3m4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Såg samma tjej. Frågade varför hon var med i F!. Det var hon inte, men hon hade fått 500 spänn av sin kompis för att attrahera lite "vanliga" män till valstugan. Svårt att få ut budskapet utanför den redan frälsta kretsen annars.
/
Haha är detta sant?
Citera
2014-09-10, 19:29
Medlem
norrlandsguldares avatar
De anser att det är på grund av samhället och patriarkatet som kvinnor känner sig tvungna till att sminka sig och klä upp sig - för att vara mannens lilla trofé. Det är på grund av det som de helt enkelt inte bryr sig om att se ut som alla andra, raka sig under armarna eller fokusera för mycket på sitt yttre.

För övrigt så förstår jag inte varför många flashbackare har en tendens att generalisera så öerhört mycket. "Alla feminister är fula". Nej, alla feminister är faktiskt inte fula.
Citera
2014-09-10, 19:38
Medlem
Tjoflos avatar
Det handlar inte om något annat än att de just valde feminismen som sin grej. Hade det varit lite andra situationer i livet så hade de kanske blivit rockare, raggare, punkare eller ravare och då hade den stilen följt med.

Jag har själv ingen stil eftersom jag anser mig vara lite bättre än alla andra och lider av lätt hybris, så för mig tar jag bara på det som är bekvämt och som ser bra ut, till skillnad från alla dessa olika stilar som är till för att provocera alla utanför sin egna grupp. Man brukar ju som du säger direkt se om en tjej är extremfeminist eftersom de då i princip alltid har en tjurring i näsan. Det samma ser man om en man är extremfeminist för de ser inte hemma ut i sin egna kropp.
Citera
2014-09-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3m4
Vet inte om detta har med politik att göra men vet inte vart ämnet passar annars.

Som rubriken lyder, jag ser på facebook dessa radikalfeminister skriver sjuka åsikter till höger och vänster.
Nästan allihopa är enligt mig iaf väldigt fula, tex ovårdat skitet hår samt gamla raggiga äckliga kläder.

Visst de kanske finns en och annan snygg feminist med de hör till ovanligheterna.

Så varför är tex F! och V en samlingsplats för så avskyvärda kvinnor?

För att dom har fått för lite Flashback dick, själfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in