2014-09-09, 21:47
Medlem
Scam.

Skulle aldrig investera i detta. Skulle likaväl vara ett fejkkonto riggat av nån hackare, med tanke på kasst upplägg.
Citera
2014-09-09, 22:06
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Det här var det värsta jag sett. De är inte noterade (d.v.s du kommer ha extremt svårt att sälja aktierna), det finns inget prospekt, det finns ingen information om ens den mest grundläggande finansiella datan, de är inte ett publikt bolag och så vidare.. Hur kan man ens överväga att köpa en aktiepost med den här informationen? Det är fullständigt OMÖJLIGT att värdera bolaget.
Ja, kan inte ens hitta org.nr, adress, eller ens något så simpelt som fullständigt bolagsnamn på hemsidan. "frågor på det?" skickas till crowdfunding@wifog.com
Citera
2014-09-09, 22:20
Medlem
Slängde också in en aktiepost. Får se om det kan ge något. Ren chansning.
Citera
2014-09-09, 22:27
Medlem
And.... It´s gone!
Citera
2014-09-09, 22:30
Medlem
FrankBucks avatar
Jag fick ett mail om det och det var det absolut sämsta prospectet jag läst.

"Först till kvarn gäller. Vi har ett begränsat antal aktieposter och erbjudandet gäller de första 10.000 som tecknar sig. Så skynda att fynda. Tack vare de aktieinvesteringar som du och tusentals andra gör i Wifog, kan vi fortsätta att utveckla vår produkt och leverera ännu bättre gratistjänster till tusentals fler användare varje dag. "

Jag tror på idén om de kan lansera den i länder där surf är dyrare, de kräver alltså att de har en unik teknik som inte en stor operatör kan kopiera på en natt. Jag har tyckt att företaget känns seriöst men med det prospectet tar jag tillbaka det hela, för er som vill se bolagets ekonomi:
http://www.allabolag.se/5565724621/bokslut

Det jag inte får ut av prospektet är ju hur många aktieposter som redan finns i företaget etc, hur tusan ska man värdera något utan den infon?

Mitt råd, håll er undan
Senast redigerad av FrankBuck 2014-09-09 kl. 22:33.
Citera
2014-09-09, 22:31
Medlem
Finns det någon prospekt att läsa? Vad jag har förstått är bolaget inte noterat?

Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Jag fick ett mail om det och det var det absolut sämsta prospectet jag läst.

"Först till kvarn gäller. Vi har ett begränsat antal aktieposter och erbjudandet gäller de första 10.000 som tecknar sig. Så skynda att fynda. Tack vare de aktieinvesteringar som du och tusentals andra gör i Wifog, kan vi fortsätta att utveckla vår produkt och leverera ännu bättre gratistjänster till tusentals fler användare varje dag. "

Jag tror på idén om de kan lansera den i länder där surf är dyrare, de kräver alltså att de har en unik teknik som inte en stor operatör kan kopiera på en natt. Jag har tyckt att företaget känns seriöst men med det prospectet tar jag tillbaka det hela, för er som vill se bolagets ekonomi:
http://www.allabolag.se/5565724621/bokslut

Det jag inte får ut av prospektet är ju hur många aktieposter som redan finns i företaget etc, hur tusan ska man värdera något utan den infon?

Mitt råd, håll er undan

Jo det ser ju inte bra ut..
Senast redigerad av Bomben1 2014-09-09 kl. 22:34.
Citera
2014-09-09, 22:35
Medlem
-Mystics avatar
Faaaan, ångrade mig rejält nu... Vad händer om man helt enkelt vägrar sätta in några pengar?
Citera
2014-09-09, 22:38
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Har spotify lanserats på börsen?

För övrigt känns det här väldigt dumt så länge någon riktig värdering av bolaget inte finns.
Citera
2014-09-09, 22:38
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Ja, kan inte ens hitta org.nr, adress, eller ens något så simpelt som fullständigt bolagsnamn på hemsidan. "frågor på det?" skickas till crowdfunding@wifog.com
Vilka pajasar. Med den epostadressen medger de att det bara är välgörenhet eller ett företag med trasig affärsmodell. Om det är välgörenhet kommer de gå i konkan, då det är snåljåpar som skaffar Wifog vilka per definition saknar lust att donera pengar till dem, vilket man erbjuds göra genom att köpa deras aktier. Alternativt är affärsmodellen trasig och då kommer företaget obviously också gå i graven.

Ska bli spännande att se hur långvarigt detta spektaklet blir. Uppenbarligen finns det en anledning till att de andra operatörerna tar >100kr/månaden och inte klarar sig på att skramla ören från annonser.
Citera
2014-09-09, 22:41
Medlem
FrankBucks avatar
"Det finns totalt 10.000 aktieposter. Varje aktiepost innehåller 1000 aktier. Aktiepriset är 90 öre/aktie dvs. 900 kronor per aktiepost. Du kan teckna dig för minst 1 och max10 aktieposter."

Är det ett skrivfel? Eller ska de ta in 9 000 kr i kapital
Citera
2014-09-09, 22:44
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Faaaan, ångrade mig rejält nu... Vad händer om man helt enkelt vägrar sätta in några pengar?
Gissningsvis gäller distansköpslagen och därmed har du ångerrätt. Fast värdepapper kanske är ett undantag; jag vet inte.

Annars kan du väl bara hävda att någon annan fyllde i formuläret med dina uppgifter. Jag menar, eftersom att man inte ger någon signatur eller liknande, är det ju omöjligt att styrka att personen som skickade in formuläret faktiskt är personen han uppger sig för att vara.
Citera
2014-09-09, 22:47
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
"Det finns totalt 10.000 aktieposter. Varje aktiepost innehåller 1000 aktier. Aktiepriset är 90 öre/aktie dvs. 900 kronor per aktiepost. Du kan teckna dig för minst 1 och max10 aktieposter."

Är det ett skrivfel? Eller ska de ta in 9 000 kr i kapital
"10.000 aktieposter"
"900 kronor per aktiepost"

10 000 * 900 = 9 000 000 kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här