Om de inte skriver hur många aktier hela bolaget omfattas av och hur många optioner som kan späda ut nuvarande aktier så är detta "erbjudandet" sämre än grisen i säcken.
Hoppas verkligen inte att folk slänger sina pengar i sjön utan att veta ett dugg om bolaget.
Du har säkert hört talas om Spotify, Skype, Google och Facebook. De startade (precis som Wifog) som små företag med coola idéer som många snabbt gillade. När de sedan lanserades på börsen steg värdet i aktierna och de som investerat fick en fin utdelning. Vi planerar också att introducera Wifog på Nasdaq OMX/First North under nästa år. Bara en sån sak.
Nasdaq, Nämen, då är det väl bara att satsa.
Först till kvarn gäller. Vi har ett begränsat antal aktieposter och erbjudandet gäller de första 10.000 tecknar sig. Så skynda att fynda. Tack vare de aktieinvesteringar som du och tusentals andra gör i Wifog, kan vi fortsätta att utveckla vår produkt och leverera ännu bättre gratistjänster till tusentals fler användare varje dag.
Frågor på det?
Har du frågor om ditt aktieköp och delägande? Hör av dig till oss på crowdfunding@wifog.com eller ring oss på 072-053 42 94. Vi svarar i telefon alla vardagar mellan 10.00 och 16.00.
Helt meningslöst om man inte får veta totala antalet aktier i bolaget och hur bolaget presterar. Kan inte tänka mig att det blir några stora pengar när det finansieras med annonser.
Var kommer aktierna handlas? Nätmäklare? Om det är utanför börsen lär det bli jobbigt att sälja av sitt innehav när skiten träffar fläkten tänker jag mig.
De gjorde närmare 8 miljoner i förlust förra året. Inga intäkter. Tillgången på närmare 9mkr är antagligen mjukvaran som gör tjänsten möjlig.
De får nog precisera vad man köper innan jag lägger en krona på dem.
To be fair, så är det väl faktiskt detta året som de riktigt har kommit igång med att få ut SIM-kort och bygga en användarbas. Så inte så konstigt kanske att de gjorde brakförlust förra året.
Det här var det värsta jag sett. De är inte noterade (d.v.s du kommer ha extremt svårt att sälja aktierna), det finns inget prospekt, det finns ingen information om ens den mest grundläggande finansiella datan, de är inte ett publikt bolag och så vidare.. Hur kan man ens överväga att köpa en aktiepost med den här informationen? Det är fullständigt OMÖJLIGT att värdera bolaget.
Haha shiet vilket sätt och sälja aktier på. Noll omsättning, pengar får man tydligen in genom att ge ut nya aktier. Uppenbart att dom är desperata. Nej ut med mer info!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!