2014-09-09, 22:55
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Har spotify lanserats på börsen?

Nej. Inte Skype heller, även om det nu för tiden åtminstone är indirekt listat genom att det blev uppköpt av Microsoft. Hela den där "säljtexten" är extremt oseriös.
Citera
2014-09-09, 22:58
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Gissningsvis gäller distansköpslagen och därmed har du ångerrätt. Fast värdepapper kanske är ett undantag; jag vet inte.

Annars kan du väl bara hävda att någon annan fyllde i formuläret med dina uppgifter. Jag menar, eftersom att man inte ger någon signatur eller liknande, är det ju omöjligt att styrka att personen som skickade in formuläret faktiskt är personen han uppger sig för att vara.

Sant sant! Tack för hjälpen!
Citera
2014-09-09, 23:01
Medlem
FrozenFists avatar
Sådär ja! Köpte 10 aktieposter. Nu fan ska jag bli stenrik!

Edit: #YOLO
Senast redigerad av FrozenFist 2014-09-09 kl. 23:08.
Citera
2014-09-09, 23:02
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Hela den där "säljtexten" är extremt oseriös.
Hah, ja. Jag gillar speciellt denna meningen: "Det kanske låter annorlunda att erbjuda alla som använder Wifog att köpa aktier, men varför göra som alla andra?". Låter ju lika snurrigt och annorlunda som att man som Telia-kund skulle kunna köpa Telia-aktier!
Citera
2014-09-09, 23:06
Medlem
Jag har använt Wifog i 4mån och tycker det är skitbra. Inte lagt en jävla krona på telefon/sms/internetavgifter.
Ibland de senaste veckorna har det inte kommit fram någon reklam alls.
Går det dåligt för bolaget kanske? Jag skulle då avvakta med att köpa aktier.
Mer info behövs.
Citera
2014-09-09, 23:16
Medlem
FrankBucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
"10.000 aktieposter"
"900 kronor per aktiepost"

10 000 * 900 = 9 000 000 kr

Det jag skrev i mitt första inlägg men sedan redigerade jag för jag vart konfunderat, du har rätt var bara sättet de skrivit de på. Men hur många aktieposter innehar nuvarande ägare? Det enda vi kan säga utifrån detta är att de värderar denna "nya andel" till 9 miljoner
Citera
2014-09-09, 23:20
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Det jag skrev i mitt första inlägg men sedan redigerade jag för jag vart konfunderat, du har rätt var bara sättet de skrivit de på. Men hur många aktieposter innehar nuvarande ägare? Det enda vi kan säga utifrån detta är att de värderar denna "nya andel" till 9 miljoner
Korrekt. Detta kanske bara är 1% av totala mängden aktier i bolaget. Hade inte förvånat mig om de var såpass självgoda...
Citera
2014-09-09, 23:24
Medlem
eradnups avatar
Citat:
http://www.solidinfo.se/foretag/wifo...soner/historik
Förra revisorn avgick 2013-12-11 och förra styrelsen 2013-02-21

Citat:
Strömberg, Martin (47 år) STOCKHOLM
Avgick som Styrelsesuppleant - Aktiv i 0 bolag
2013-02-21 Sundvall, Hans Erik Jonas (48 år) STOCKHOLM
Avgick som Styrelseledamot - Aktiv i 1 bolag
2013-02-21 Sundvall, Hans Erik Jonas (48 år) STOCKHOLM
Avgick som Ordförande - Aktiv i 1 bolag
2013-02-21 Sundvall, Stig Anders (54 år) SOLLENTUNA
Avgick som Styrelseledamot - Aktiv i 3 bolag

2013-12-11 Andersson Berglund, Börje Stefan (50 år) STOCKHOLM
Avgick som Revisor - Aktiv i 281 bolag
Nya gänget
Citat:
Eriksson, Johan Erik (46 år) - 1967-11-04 TÄBY
Extern VD - Aktiv i 3 bolag

Forsman, John Fredric (48 år) - 1965-11-12 STOCKHOLM
Styrelseledamot - Aktiv i 12 bolag
Litborn, Jonas Gustaf (36 år) - 1978-03-20 DJURSHOLM
Styrelsesuppleant - Aktiv i 7 bolag
Lindhall, Victor Per Ludwig (28 år) - 1985-10-19 SOLNA
Revisor - Aktiv i 32 bolag

Upplägget är som 24MAS, förutom att de saknar förslagna aktiemäklare, något de kanske borde ha skaffat innan de började sälja sina aktier. Att köra en 24MAS utan mäklare som lovar "kapitalförsäkring" i valfritt skatteparadis, kommer inte att funka...

(FB) 24MAS, Avenynspar.

Edit:
*=l
Senast redigerad av eradnup 2014-09-09 kl. 23:32.
Citera
2014-09-09, 23:31
Medlem
FrankBucks avatar
Det värsta är att de kan ha en ganska bra affärsidé och jag vet på flera sätt hur man skulle kunna göra för att skapa mervärde åt kunden samt öka intäkten per kund. Hade man vetat bolagets nuvarande ägarstruktur, en balansräkning etc hade detta kunna varit ett intressant prospekt men detta känns bara skumt.

Är vi säkra på att det inte är någon som hackat kundregister / hemsida?
Citera
2014-09-09, 23:37
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Det värsta är att de kan ha en ganska bra affärsidé och jag vet på flera sätt hur man skulle kunna göra för att skapa mervärde åt kunden samt öka intäkten per kund. Hade man vetat bolagets nuvarande ägarstruktur, en balansräkning etc hade detta kunna varit ett intressant prospekt men detta känns bara skumt.

Är vi säkra på att det inte är någon som hackat kundregister / hemsida?

Ja, det känns extremt skumt. Nu har jag inte testat tjänsten, men det känns som att de har en seriös affärsidé som de faktiskt drivit igenom och fått i gång. Det känns då väldigt märkligt att göra som de gör nu.. Det Skunkensune skriver, att det inte kommit reklam på flera veckor, tyder på att de inte lyckats sälja tjänsten till så många annonsörer, kanske börjar de bli desperata..?
Citera
2014-09-09, 23:44
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Det Skunkensune skriver, att det inte kommit reklam på flera veckor, tyder på att de inte lyckats sälja tjänsten till så många annonsörer, kanske börjar de bli desperata..?

Ja, det låter som att de har slut på pengar och gör allt för att klara månaden. Wifog kändes ju oseriöst redan från början men nu är det ju pinsamt.
Citera
2014-09-09, 23:46
Medlem
eradnups avatar
http://nyheteridag.se/vi-testar-tele...mobiltelefoni/

Iden är god, men den är knappast färdigutvecklad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in