2019-08-15, 14:26
Medlem
Dick bidrog med ett ganska bra sommarprat i Svenska Yle.

https://arenan.yle.fi/1-50183692
Citera
2019-08-15, 15:15
Medlem
Bacchus94s avatar
Han ska ge fan i att läsa in sina egna böcker på ljudbok. Ingen begriper hans rotvälska. Anlita en bra skådis eller professionell inläsare för helvete!
Citera
2019-08-27, 16:04
Medlem
Nej, det stämmer inte.

Citat:
Ursprungligen postat av EvaDahlgren
Vad jag hört så ska han tycka om att tafsa och glo på snygga unga kvinnor som läser A-kursen i historia. Stämmer det?
Citera
2019-10-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Nu vill de två adoptera ett barn.

"Vi har fått iväg våra adoptionspapper. Det enda som saknas är belägg för att jag är döpt. Förhoppningsvis kan vi skicka in det senare. Egentligen känns det ju löjligt. Som om ett dop som jag var med om som spädbarn skulle göra mig till en bättre förälder. Det vore fint om det var på det viset, men jag tvivlar."

http://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/

Nu är en andra adoption tydligen på gång, denna gång från Zambia:
https://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/2019/09/20/adoptionslaget
Det är säkert en bra grej för alla inblandade, men jag undrar ändå hur det är möjligt – givet adoptivföräldrarnas ålder (43 respektive 53 år)?
Maximal åldrar för adoptivföräldrar brukar vara 42 år (enligt Socialstyrelsens rekommendation, som de flesta kommuner brukar följa). Kanske är det för att det är andra barnet och inte första? Kanske har makarna Harrison bra tumme med Burlövs kommun.
Citera
2019-10-04, 23:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Nu är en andra adoption tydligen på gång, denna gång från Zambia:
https://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/2019/09/20/adoptionslaget
Det är säkert en bra grej för alla inblandade, men jag undrar ändå hur det är möjligt – givet adoptivföräldrarnas ålder (43 respektive 53 år)?
Maximal åldrar för adoptivföräldrar brukar vara 42 år (enligt Socialstyrelsens rekommendation, som de flesta kommuner brukar följa). Kanske är det för att det är andra barnet och inte första? Kanske har makarna Harrison bra tumme med Burlövs kommun.
Eller så räknar de datum vid beviljande. Varifrån hämtade de ettan?
Citera
2019-10-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Eller så räknar de datum vid beviljande. Varifrån hämtade de ettan?
Från Kenya.
Citera
2020-02-12, 10:53
Medlem
Arne Bajses avatar
Dicken kommer till gästabudssalen på Löfstad slott den 25/3

Den mysko linslusen ska berätta om det 30-åriga kriget.

Nästan så man funderar på att åka dit och flukta. Väldigt fint 1600-tals slott och Dicken
är alltid påläst. 150 bagis är ju ingen större summa. Det hela arrangeras av folkuniversitetet.

Vilka kan tänkas komma dit ? Blir gästabudssalen fullsatt med trånande kvinnliga doktorander?

Blir det frågestund efteråt? Vågar man fråga om de påstådda trakasserierna från 2003 ?

Mitt intryck av Dick är att det är lite narcissistvarning på honom. Spänd,högdragen, nämner gärna sin professorstitel, oerhört mån om sitt anseende, förväntar sig att vinna priser. Tar sig friheter. Anser sig vara felfri och går direkt till attack mot de som kritiserar honom.

Hade nog hellre sett Herman Lindqvist (som har varit på samma slott) föreläsa. Han verkar mer sympatisk.
Citera
2020-07-25, 01:10
Medlem
Var på en föreläsning för några år sen om 30-åriga kriget, och den var mycket bra och intressant. Handlade inte om så mycket om slagen i sig, utan om civilbefolkningens lidande, hur Sverige fick fram sina soldater osv.

Köpte boken som föreläsningen var baserad på, och fick både den och en bok jag hade med mig signerad, och en liten pratstund.
Citera
2020-07-25, 08:23
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Var på en föreläsning för några år sen om 30-åriga kriget, och den var mycket bra och intressant. Handlade inte om så mycket om slagen i sig, utan om civilbefolkningens lidande, hur Sverige fick fram sina soldater osv.

Köpte boken som föreläsningen var baserad på, och fick både den och en bok jag hade med mig signerad, och en liten pratstund.

Det blev ingen föreläsning på Löfstad slott i mars pga gissa vad ?

Antar att Dick fick ställa in fler uppdrag i våras. Läser för tillfället hans bok om Kalmars historia och den ligger på gränsen för att vara underhållande utan att bli för akademiskt högtravande.

Som sagt Dick är professor i historia, det är inte Herman Lindqvist. Båda brukar hålla föredrag om historia på olika slott i landet. Dick är lite torrare, Herrman lite lättsammare.
Citera
2020-07-25, 09:51
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod
har han inte även ett extremt stort och runt huvud?
Ja, hans huvud är större upptill än nertill vilket är en stark indikation på autism. Dessutom har han glasögon vilket är den vanligaste förekommande samsjukheten (ögat är kroppens känsligaste organ för utvecklingsstörningar i fosterstadiet (därav nidbilden av nörden med coca-colabottnar).
Dessutom har Dick extremt brett "piltrum" (skåran över läppen) vilket indikerar graden av autism.
https://www.spectrumnews.org/news/facial-features-provide-clue-to-autism-severity/

Fatta att denna kunskap ännu inte finns hos psykiatriker som arbetar ute i verksamheten. Det hade räckt om psykiatriker de senaste 10 åren hade läst rubrikerna i de vetenskapliga publikationerna de är meningen de skall läsa.
Citera
2020-09-28, 23:31
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ja, hans huvud är större upptill än nertill vilket är en stark indikation på autism. Dessutom har han glasögon vilket är den vanligaste förekommande samsjukheten (ögat är kroppens känsligaste organ för utvecklingsstörningar i fosterstadiet (därav nidbilden av nörden med coca-colabottnar).
Dessutom har Dick extremt brett "piltrum" (skåran över läppen) vilket indikerar graden av autism.
https://www.spectrumnews.org/news/facial-features-provide-clue-to-autism-severity/

Fatta att denna kunskap ännu inte finns hos psykiatriker som arbetar ute i verksamheten. Det hade räckt om psykiatriker de senaste 10 åren hade läst rubrikerna i de vetenskapliga publikationerna de är meningen de skall läsa.
Fast det står närmast tvärtom

"shorter philtrum — the cleft between the lips and nose — compared with controls"

Dick har långt avstånd mellan näsa och mun nöjer jag mig med att konstatera, det går överhuvudtaget inte att se hans piltrum då skägg täcker det hela, extremt märkligt därav att du skriver att han har ett "brett" piltrum.
Senast redigerad av Crapmagic 2020-09-29 kl. 00:20.
Citera
2020-09-28, 23:55
Moderator
Dr Kings avatar
Det går inte att undgå att se humorn i att han heter Dick när han är känd för att tvinga till sig en och annan avsugning av de kvinnliga eleverna i utbyte mot ett högre betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in