2005-09-04, 15:44
Medlem
På grund av att DH dök upp i andra trådar vill jag nu ha lite feedback om denne som jag tycker rolige historiker, prof i Lund, På spåret-vinnare , kakfanatiker mm. Han hade ett roligt sommarprogram för ett år sen.

Sen har han prickats för "sex-trakasserier" och skrivit ett förord till en bok där han med nyckelromanens teknik sätter åt de han inte gillar i sin akademiska närhet. Omskrivet i Lundagård tror jag.

Han gillar att bjussa på sig själv på folkliga förläsningar iförd munkkåpa, kanske även på mer seriösa tillställningar?
Citera
2005-09-04, 15:47
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Han är lite udda. En intellektuell pajas med dåliga social skills. Men han kan vara ganska underhållande...
Citera
2005-09-04, 16:06
Medlem
Svitjods avatar
har han inte även ett extremt stort och runt huvud?
Citera
2005-09-04, 16:13
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod
har han inte även ett extremt stort och runt huvud?

Nej, men han har skägg. Den mannen klär inte i skägg. Det passar honom inte. Det ramar in hans ansikte och får honom att se ännu rundare ut.
Citera
2005-09-04, 16:29
Medlem
dh

Vill minnas att hans huvud inte var större än andras...
Däremot hans hår vid unga år, det var något enormt. Riktig Einsteinfrilla.
Han hade dessutom en grön adidas-väska som han enligt rykten bar omkring ett uppslagsverk i. Lilla focus kanske ?
Ja det var minsann ett märkligt barn och jävlar vad han fick stryk, det var inte snyggt alls så här i backspegeln.
Citera
2005-09-04, 16:30
Medlem
uffeks avatar
http://susning.nu/Dick_Harrison
Citera
2005-09-04, 19:12
Medlem
trass avatar
Det mest anmärkningsvärda med honom är väl hans sanslösa produktivitet. Fattar inte att han får ur sig så mycket på så litet tid.

Att han sedan hamnar i mediacirkusen för en affär vars fysiska manifestation inte sträckte sig längre än en helg är ju synd, eftersom han förlorade så mycket annat.
Citera
2005-09-04, 19:41
Medlem
Hans Castorps avatar
Är inte han PP (politiskt pålitlig)? Jag har uppfattningen att han gärna presenterar historien på ett sätt som passar regimen. Om jag har fel, skulle jag uppskatta om någon ville motbevisa mig. Kanske bara min vanliga paranoia.
Citera
2005-09-04, 19:55
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tras
Det mest anmärkningsvärda med honom är väl hans sanslösa produktivitet. Fattar inte att han får ur sig så mycket på så litet tid.
Och om så olika områden.

Jag gillar att läsa hans böcker, men han måste skriva av.
Citera
2005-09-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Och om så olika områden.

Jag gillar att läsa hans böcker, men han måste skriva av.

Nån bok i USA har inte kunnat ges ut pga käll/plagiat-problem.

Men en kul kille.....
Citera
2005-09-04, 20:00
Medlem
mishimas avatar
Han diskuterade Tintin i ordtältet under Malmöfestivalen. Han är tydligen en stor Tintinfanatiker, berättade lite om hur Tintinalbumen speglar historien. Han berättade att han håller på med en bok om slaveriets historia.
Citera
2005-09-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Ja det var minsann ett märkligt barn och jävlar vad han fick stryk, det var inte snyggt alls så här i backspegeln.

I Sommarprogrammet förra sommaren berättade han om att han varit mobbad. Tänkvärt. "Skolkamrater"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in