2013-06-04, 17:14
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Nu vill de två adoptera ett barn.

"Vi har fått iväg våra adoptionspapper. Det enda som saknas är belägg för att jag är döpt. Förhoppningsvis kan vi skicka in det senare. Egentligen känns det ju löjligt. Som om ett dop som jag var med om som spädbarn skulle göra mig till en bättre förälder. Det vore fint om det var på det viset, men jag tvivlar."

http://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/
Citera
2013-06-05, 11:12
Medlem
apanola IIs avatar
Det såta paret, snart som föräldrar. Jag har onda aningar och bävar djupt inför detta. Jag fruktar att det aldrig kommer att slå väl ut
Citera
2013-06-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martuff
Bra beskrivning av henne tycker jag. Bara tittar hennes kroppsspråk på https://jds.solidtango.com/video/dick-harrison från cirka 2:55. Vilket konstigt par!

Tack för det klippet! Katarina gör några tafatta försök att få en syl i vädret, men blir ständigt överkörd av anekdotsprinklern Dick. Trots Dicks försök att lyfta fram henne, tycks hon ständigt hamna i skuggan.
Citera
2013-07-21, 15:06
Medlem
Var det bara jag som höjde lite på ögonbrynen efter att ha läst vad Dicks fru skriver om ett barn de funderar på att adoptera?

Citat:
Vi kommer med största sannolikhet inte tacka ja till detta barn heller eftersom det har så många sjukdomar. Om sanningen skall fram har vi en längre tid förberett oss på ett rejält nederlag i adoptionsfrågan. Lyckligtvis är det ju inte så att jag och Dick står och faller med ett barn. Vi har ett fantastiskt bra liv även som det är nu. Ett barn skulle bara ha gett oss ett annat bra liv, knappast ett ännu bättre.

Ungjäveln var defekt och ingenting att ha, men skit samma, den hade knappast höjt vår livskvalitet i alla fall. Det är inte helt normalt för en kvinna att uttrycka sig så.
Citera
2013-07-21, 16:16
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banquo
Var det bara jag som höjde lite på ögonbrynen efter att ha läst vad Dicks fru skriver om ett barn de funderar på att adoptera?
Undrar mest varför de inte kan skaffa ett eget...
Citera
2013-07-22, 23:21
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:

Ungjäveln var defekt och ingenting att ha, men skit samma, den hade knappast höjt vår livskvalitet i alla fall. Det är inte helt normalt för en kvinna att uttrycka sig så.

Inte normalt för någon eventuellt blivande förälder att uttrycka sig så. Men nu är det paret DH & co så i sammanhanget är det rätt så normalt. Tror att ungen drog en vinstlott som inte hamnade i det såta parets (van)vård.
Senast redigerad av apanola II 2013-07-22 kl. 23:26.
Citera
2013-07-23, 17:50
Medlem
Rimberts avatar
Har han inte en väldigt vek haka?
Har alltid tyckt det.
Sådant tyder ju enligt den gamla skolan på en vek personlighet.
Det jag sett har han noll personlighet och noll humor, med en väldigt begränsad intelligens.
Men han är urtypen för en perfekt historierevisionist idag, som säger det nomenklaturan vill höra.
En sådan där plattskalle som får berömmande klappar på det platta huvudet av dagens pk-sfär och ständigt avancerar på pk-stegen, med nedkissade blöjor.
Senast redigerad av Rimbert 2013-07-23 kl. 18:17.
Citera
2013-11-25, 21:49
Medlem
bananasplit99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Har alltid tyckt det.
Det jag sett har han noll personlighet och noll humor, med en väldigt begränsad intelligens.
Men han är urtypen för en perfekt historierevisionist idag, som säger det nomenklaturan vill höra.
En sådan där plattskalle som får berömmande klappar på det platta huvudet av dagens pk-sfär och ständigt avancerar på pk-stegen, med nedkissade blöjor.
Öhh va?

Jag har just bara läst 50 sidor av hans bok andra bok om slaveriet. Han är ganska okonventionell och lägger inte bara skulden på de vita som andra brukar göra. Han tar upp de svartas skuld till den tragiska slavhandeln.
Citera
2013-11-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Har alltid tyckt det.
Öhh va?

Nog för att han inte är en skönhet att betrakta eller en fröjd för örat att lyssna på men hans små historiska krönikor i SvD är nog bland det bästa det spills tidningpapper på i detta landet, skriva kan han.
Citera
2013-12-01, 07:27
Medlem
Han fick låna min cykel när jag var på semester. När han lämnade tillbaka den sa han bara: Nu är din cykel historisk. Först blev jag förbannad sen började jag skratta.
Citera
2013-12-01, 09:53
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:

Varför inte? Att få ett sjukt barn är ju oerhörd belastning.
Citera
2013-12-01, 10:05
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Varför inte? Att få ett sjukt barn är ju oerhörd belastning.
Själv undrar jag nu som tidigare mest varför de inte skaffar ett eget. Har någon av dem några hemska gener som de inte vill reproducera? Eller är någon av dem steril? Eller har de helt enkelt aldrig haft sex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in