2014-12-08, 23:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Pfff jag är såklart mutbar...

Det är bra Brille. Pegga upp dig inför våren, det är helt rätt.

En andraplats för andra gången på tre år är dock inte fy skam (tvåa Serie B förra hösten, uselt i Serie A året efter, men nu en bra höstsäsong igen.)
Citera
2014-12-08, 23:45
Medlem
Eller detta kanske hamnar inom den idiotin som moderatorer tidigare snackade om att vi inte fick öppet köpa och sälja inom Flashback.

Idiotier är idioter...

Låt oss bara konstatera att jag är körd.

Gjorde en bra insats, men förtjänade inte bättre.
Citera
2014-12-08, 23:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Eller detta kanske hamnar inom den idiotin som moderatorer tidigare snackade om att vi inte fick öppet köpa och sälja inom Flashback.

Idiotier är idioter...

Låt oss bara konstatera att jag är körd.

Gjorde en bra insats, men förtjänade inte bättre.

Dråpligt att du hade Eder på bänken. Samtidigt hade jag inte ens Zaza i matchtruppen.
Citera
2014-12-09, 12:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Resultaten i Serie B:

Ale Viola-SuperChelsea 0-1 (65,5-71,0)

Cosa Nostra-Juvevaffanculo 0-2 (54,5-69,0)

pellebelle-AC Gricia 0-4 (56,0-78,5)

Risorgimento-HighwayDonkey 4-0 (77,0-57,0)

SuperChelsea (Gants) är alltså serievinnare.
Citera
2014-12-09, 12:22
Medlem
Ferry31s avatar
Casteddu vs Antico Arsenale 0-2
Gentiluomini vs AC Alba Longa 1-0
KFC vs Go Ahead Farmers 0-4
Pizzaiolo FC vs AC Bosman 3-1

Titeln står mellan Antico och Go Ahead, såvida inte Casteddu kan vinna sista matchen mot mig med 6-7 bollar. Spännande blir det i alla fall.
Citera
2014-12-09, 12:42
Medlem
Knugen37s avatar
Visste det! Grattis Gants.
Citera
2014-12-09, 19:25
Medlem
Villons avatar
55 jävla poäng. Snyggt jobbat, klantskallar.

Det värsta är att det är de tänkta stöttespelarna som underpresterar så grovt:

Pirlo - 5,5
Hamsik - 5,5
De Rossi - 3,5
De Sanctis - 2,5 (!)

Gränsar till förräderi. Och så Barzagli och Paletta som varit skadade hela säsongen.

Trots att jag möter pizzabagarna i sista omgången är det i praktiken redan kört.
Senast redigerad av Villon 2014-12-09 kl. 19:28.
Citera
2014-12-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Casteddu vs Antico Arsenale 0-2
Gentiluomini vs AC Alba Longa 1-0
KFC vs Go Ahead Farmers 0-4
Pizzaiolo FC vs AC Bosman 3-1

Titeln står mellan Antico och Go Ahead, såvida inte Casteddu kan vinna sista matchen mot mig med 6-7 bollar. Spännande blir det i alla fall.

Du glömmer att jag har investerat tungt i Zemans Cagliari. Allt kan hända!

Jag går för 10-0.

Trist att man som spelare inte kan göra en Zeman. Dvs ställa upp med enbart anfallare...

(Nu har jag inte Conti, men skulle vilja ha 10 anfallare och Conti som "siste man".)
Citera
2014-12-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
55 jävla poäng. Snyggt jobbat, klantskallar.

Det värsta är att det är de tänkta stöttespelarna som underpresterar så grovt:

Pirlo - 5,5
Hamsik - 5,5
De Rossi - 3,5
De Sanctis - 2,5 (!)

Gränsar till förräderi. Och så Barzagli och Paletta som varit skadade hela säsongen.

Trots att jag möter pizzabagarna i sista omgången är det i praktiken redan kört.

Tror att set är så Pippo och Mancini känner sig...
Citera
2014-12-10, 13:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Tyvärr är det så vitt jag vet inga Flashbackare med i Fantasyfoots utomordentliga fantasyspel denna säsong, där man spelar varje omgång i de ligor man deltar i. För närvarande är jag på 52:a plats bland 1378 deltagare i Serie A-spelet, och kan ställa upp med en 4-2-1-3-elva där Tevez, Gomez och Di Natale spelar med Pjanic bakom sig. Inte illa.
Citera
2014-12-10, 14:19
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tyvärr är det så vitt jag vet inga Flashbackare med i Fantasyfoots utomordentliga fantasyspel denna säsong, där man spelar varje omgång i de ligor man deltar i. För närvarande är jag på 52:a plats bland 1378 deltagare i Serie A-spelet, och kan ställa upp med en 4-2-1-3-elva där Tevez, Gomez och Di Natale spelar med Pjanic bakom sig. Inte illa.

Jag har blivit så bortskämd med strukturen i Fantacalcio att jag aldrig är med i andra fantasyspel längre. Gillar när man måste konkurrera om en och samma spelare och möter varandra i matcher.
Citera
2014-12-10, 15:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag har blivit så bortskämd med strukturen i Fantacalcio att jag aldrig är med i andra fantasyspel längre. Gillar när man måste konkurrera om en och samma spelare och möter varandra i matcher.

Jag kan förstå dig. Delvis. Fantacalcio på Flashback har sin speciella tjusning. Men Fantasyfoot är det överlägset bäst organiserade "traditionella" fantasyfotbollsspel jag stött på, det ger rejäla möjligheter att variera elvor och taktik. Även om man har en del spelare gemensamma i sina trupper (ca. 23 man) så kommer elvorna att variera en hel del. Bara två spelare från varje klubb får sättas in i en elva, så man får en bred trupp från många olika lag. Jag tror och hoppas att transferfönstren där öppnas i januari, då ska jag bredda trupperna ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in