Citat:
Ursprungligen postat av
SkepticalHippo
Jag trodde länge att sådant här var en myt eftersom jag aldrig haft ett otrevligt möte med en vakt och flera gånger varit lite väl full på en krog.
Men jag är ju tjej. Umgås mest med killar och har nu hört otaliga historier om deras missöden med vakter. Det verkar verkligen vara en mansgrej det där, antingen att de vill jämna ut könsfördelningen eller att det är en typisk dominanshandling.
Det är en myt, jag lovar dig, i alla fall om man har normala sociala färdigheter, en ödmjuk inställning till sina medmänniskor, vet hur man uppträder bland folk och kan lägga band på sig och inte har behov av att utmana exakt allt och alla så fort minsta möjligheten ges.
Jag har festat hela mitt liv, allt ifrån bonnhålor mitt ute i skogen till stureplan och det mesta där i mellan.
Vissa gånger jag vaknat brukar jag i stället fundera över miraklet att vi fick vara kvar på ställena.
Under alla dessa år har det totalt inklusive allt varit max fem gånger det varit någon incident på en krog och då har jag räknat med allt från croupiärer, barpersonal och vakter.
Går man runt på krogen med inställningen att man är kungen själv som ska bete sig hur som helst och att vakterna är förståndshandikappade med IQ på 28 då märks/känns den attityden och man ber om problem.