Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-17, 17:25
  #1
Medlem
Var på krogen igår och blev för första gången i mitt liv utslängd. Grejen är att jag har ingen susning om varför. Ja, jag var hyfsat berusad, men inte värre än många andra och definitivt inte värre än vad jag varit vid ett par andra tillfällen då jag inte blev utkastad. Har inga minnesluckor från kvällen.

Jag hade inte ofredat någon eller uppträtt aggressivt på något vis. Tvärtom var jag på mycket gott humör. Hade tappat bort mina polare och gick och spanade efter dem. Var på väg från övre dansgolvet till det nedre. Hade precis gått ner för trappan och det är inte helt omöjligt att jag vinglade en gnutta när en stor vakt tog tag i mig och sa att jag gick åt fel håll. "Dit ska du", sa han och pekade mot utgången.

Jag vet bättre än att bråka och tjafsa med vakter, så jag ryckte på axlarna och gjorde som han sade. Men vad fn? Lite förbannad blir jag ändå. Jag hade ändå betalat inträde och gjorde inte en fluga förnär. Kan tilläggas att det är ett ganska "bonnigt" ställe, så det handlade nog inte om att jag inte var fin nog för dem. I så fall borde jag väl inte blivit insläppt till att börja med?
Citera
2014-08-17, 17:32
  #2
Medlem
vemorkarbrys avatar
Sånt som händer helt enkelt
Citera
2014-08-17, 17:33
  #3
Medlem
Sånt händer hela tiden.. Vakten kanske hade en dålig dag, dåligt humör, mens? En gång hade jag druckit en två öl, skulle ut och hämta en polare, sen fick jag inte komma in igen eftersom han såg hur jag vinglat omkring. Precis betalat 300 spänn inträde. Då blev man ju arg, men har lärt mig att inte bry mig. Va ska man göra liksom. Krogen är ju deras värld, inte min..
Citera
2014-08-17, 17:34
  #4
Medlem
Han kanske tyckte att du såg påverkad ut och enligt lag ska det råda nykterhet och ordning på uteställen med alkoholservering. Sen är det oftast om inte alltid så att en själv är den personen som inser sist att man är mer påverkad än vad man tror. Eller så var bara vakten ett svin vilket dom verkar vara åp krogen i sverige. Jag tror på det sistnämnda.
Citera
2014-08-17, 17:49
  #5
Medlem
tyvärr händer det ofta när folk har kontakt med vakter, de har inget gjort !
det var vakten fel, man blir utslängd.
Citera
2014-08-17, 17:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Han kanske tyckte att du såg påverkad ut och enligt lag ska det råda nykterhet och ordning på uteställen med alkoholservering. Sen är det oftast om inte alltid så att en själv är den personen som inser sist att man är mer påverkad än vad man tror. Eller så var bara vakten ett svin vilket dom verkar vara åp krogen i sverige. Jag tror på det sistnämnda.

Jo, visst. Jag förstår att sådant händer och det kanske var bra att även jag fick prova på det.

Det som stör mig är hyckleriet kring det hela. Jag har aldrig blivit nekad att handla i baren, oavsett hur full jag varit. Men DET är något jag skulle förstå och acceptera om det hände. Istället tar de glatt emot mina pengar för att sedan kasta ut mig när jag druckit upp det som de serverar..
Citera
2014-08-17, 17:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
tyvärr händer det ofta när folk har kontakt med vakter, de har inget gjort !
det var vakten fel, man blir utslängd.
Hehe ja, vakter är ju en rätt så egen yrkesgrupp..
Citera
2014-08-17, 18:09
  #8
Medlem
Jellohs avatar
Många vakter brukar börja röja ut folk typ en timme innan stängning för att underlätta sitt eget arbete...
Citera
2014-08-17, 18:14
  #9
Medlem
snubbelTruts avatar
Det känns som att vissa vakter tycker om att missbruka sin makt lite.. Han(?) har säkert en bitch fru hemma och 2 feta ungar och får aldrig bestämma eller göra nått vad han vill hemma. Så han tar ut det på folk på krogen där han är "boss" haha

Nä men allvarligt, sånt är kroglivet
Citera
2014-08-17, 18:29
  #10
Medlem
Annonvengers avatar
Du sa det själv.
Du vinglade, då är det dags att gå hem. Enligt lag dvs.
Citera
2014-08-17, 18:43
  #11
Avstängd
Isterband1s avatar
Vad i helvete? Inte kan det ha varit för att du vinglade lite.. eller kan kan det ju men vem vinglar inte framåt 11-12 snåret?

Jag har snubblat till höger och vänster, rivit ner skit osv. aldrig någonsin blivit utslängd, bonnig som stekigare miljö.
Citera
2014-08-17, 19:15
  #12
Medlem
FysikElskarNs avatar
Samma sak har hänt mig. Helt städad och lugn i övrigt, skulle gå ner för en trappa när luren plingade till. När jag tog upp den och kollade skärmen missade jag ett halvt trappsteg och vinglade till lite, tittade upp för att se om någon sett mig och fick såklart ögonkontakt med en vakt. Väl medveten om att det var game over gav jag honom ett litet leende som han besvarade innan det var dags för gemensam promenad till garderob och sedermera entré.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback