Citat:
Ursprungligen postat av
Pokerkid
Jag tror att betydligt fler svenskar hade varit villiga att "ha tålamod och öppna sina hjärtan" om bara politikerna varit ärliga från början.
Istället har de ljugit för svenska folket i årtionden. Alla som tidigare påpekat att invandringen innebär stora samhällskostnader har systematiskt hånats och demoniserats. Den officiella linjen har alltid varit att Sverige tjänar på nuvarande massinvandring med fokus på tredje världen, ja t o m att vi inte skulle överleva utan den.
Läget är nu att jag inte längre känner för att "ha tålamod och öppna mitt hjärta", det tåget har redan gått.
Det här är faktiskt intressant och det vore värdefullt att kartlägga hur Reinfeldt och Alliansen har rättfärdigat den höga invandringen under sina två mandatperioder.
Först hette det att "vi behöver arbetskraft för att klara av de stora pensionsavgångarna". Det var ju lögn.
Sedan "vi måste ta emot invandrare för att klara pensionerna i framtiden". Det är det väl heller ingen som går på längre.
Sedan "det var invandrare som byggde Sverige" och nu det mera desperata vädjandet om att "öppna våra hjärtan".
Det vore mycket intressant med en tidslinje med citat!