2014-08-16, 16:41
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerkid
Jag tror att betydligt fler svenskar hade varit villiga att "ha tålamod och öppna sina hjärtan" om bara politikerna varit ärliga från början.

Istället har de ljugit för svenska folket i årtionden. Alla som tidigare påpekat att invandringen innebär stora samhällskostnader har systematiskt hånats och demoniserats. Den officiella linjen har alltid varit att Sverige tjänar på nuvarande massinvandring med fokus på tredje världen, ja t o m att vi inte skulle överleva utan den.

Läget är nu att jag inte längre känner för att "ha tålamod och öppna mitt hjärta", det tåget har redan gått.

Det här är faktiskt intressant och det vore värdefullt att kartlägga hur Reinfeldt och Alliansen har rättfärdigat den höga invandringen under sina två mandatperioder.

Först hette det att "vi behöver arbetskraft för att klara av de stora pensionsavgångarna". Det var ju lögn.
Sedan "vi måste ta emot invandrare för att klara pensionerna i framtiden". Det är det väl heller ingen som går på längre.
Sedan "det var invandrare som byggde Sverige" och nu det mera desperata vädjandet om att "öppna våra hjärtan".

Det vore mycket intressant med en tidslinje med citat!
Citera
2014-08-16, 16:42
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Dags för Reinfeldt att börja skriva sina memoarer och försöka förklara detta haveri.

Ingen som har DNA av Christer Pettersson eller Jackob Anckarström , så vi kan klona dem och få fram en människa som kan befria oss ifrån den galna kejsaren Nero.

Det är sjukt! Här står sittande statsminister i brinnande valrörelsen och tycker att vi skall ta emot allt som kommer till vårt land samtidigt som vårt samhället håller på att braka ihop. Åk i Stockholm tunnelbana , låter vidrig med allt äcklig mångkultur som sitter och skriker i mobil telefon på arabiska eller något annat språk ditt civilisationen aldrig har nått.
  • Inga skattesänkningar - 5:e jobbavdraget blev bara en våttdröm.
  • Ingen upprustning av försvaret, vi har fortfarande färre JAS 39 gripen än vi hade J29 och vi inga kanonbandvagnar 1 med A stridsmedel om Ryssen kommer på besök.
  • Däremot har man råd med att ta emot flyktingar för 48 miljarder. En förnuftig statsminister hade redan för länge sedan lagt Sverige asylmottagning volymer på de nivåer som Finland har, men icke kejsaren Nero.
Senast redigerad av Sverige2025 2014-08-16 kl. 16:45.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Dags för Reinfeldt att börja skriva sina memoarer och försöka förklara detta haveri.

Reinfeldt har många år kvar inom den internationella politiken. Han har genom sin "liberalisering" av Sverige och sitt tillgodoseende av det globala näringslivets krav köpt sig en bekväm karriär i Bryssels korridorer kryddat med lite välbetald lobbying för utvalda särintressen.
Citera
Medlem
SuperBlaes avatar
Varför sätts alltid vi som bor i detta land i andra hand? En folkvald politiker borde ju fokusera på vad som är bra för den stora majoriteten som jobbar och får detta land att gå runt.
Den svenska "knyta näven i fickan" mentaliteten verkar spela politikerna i händerna varje gång oavsett vilken politisk fråga det gäller...
Det har gått så långt att man bara vill lägga sig ner och självdö, för oavsett vilken ansträngning du än gör spelar ingen roll i alla fall. De "folkvalda" har all makt men folket ingen.
Citera
2014-08-16, 16:43
Medlem
Thejocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medburgare
Med andra ord kaos i riksdagen och asylinvandringsvansinnet kan fortsätta som vanligt enligt Landsförstörarens plan.
Annars tror jag socialdemokraterna skulle ha gjort något åt asylpolitiken.
Nu behöver dom SD stöd för en sådan åtgärd och det kommer aldrig att hända att dom skulle samarbeta med dom.

Svaret är då som jag sagt många gånger tidigare S+M
(och fortsatt nedmontering av välfärden, allt en planen)

Varför skulle S och M regera tillsammans? Det är bara borgare som vill det för att man är så rädd om sina regeringsplatser, sossarna har allt att vinna. S har genom historien skitit i om Moderaterna eller Vänsterpartiet har röstat för deras förslag. Kohandel pågår bakom kulisserna och är SD smarta så följer man den linje som finns i sossarnas partibok, vilket innebär att anhöriginvandringen ska minska och invandringen ska främst bestämmas utifrån arbetsmarknadens parter. Öppet kommer man aldrig vara överens, men att tro att Löfvén aldrig pratat med Åkesson är ju dåraktigt. Partistyrelsen i S är smartare än FI-twittrarna och hetsvänstern.
Citera
2014-08-16, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Äggskallen kunde ju gjort något vettigt när han har haft makten i åtta år. Sänkt lite skatter, ordnat upp kommunikatinerna, fixat bostadsbygganedet och ordnat jobbförutsättninga för våra unga. I stlället har idioten låtit Sverige bli en socialbyrå för MENA.

2000 FN flyktingar och 10000 av humanistiska skäl hade vi fixat men detta är bara kaoz.
En del av det du räknar upp har Reinfeldts regering ändå genomfört. Avskaffandet av fastighetsskatten, sänkt arbetsgivaravgift för unga under 26 och äldre över 55. Så helt värdelöst har det inte varit trots allt. Problemet är att invandringspolitiken han fört är en sådan belastning att det bra han gjort är oväsentligt.
Citera
2014-08-16, 16:44
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Vår kära statsministers högsta önskan är att alla bidrag utom soc ska bort. Det är hans ultimata agenda. Läs det sovande folket för referens. Han började med skatterna och drev det så långt det gick. Nu är det stopp där en stund då måste han byta spår.

Det han skriver i stort rakt upp och ner är att svensken måste invaggas med ord som trygghet och empati för att gå med på att plocka bort alla skyddsnät. Kan du intala dom att du gör detta för deras trygghet kommer dom att gå med på det.

Med tanke på att dom inte kan hitta boende till 500 romer så fatter jag inte hur dom har tänkt att hitta boende till 150 000 flyktingar till. Antagligen får Bert kliva fram med lite flera sketna barracker till överpris eller så får någon annan av topp moderaternas bekanta helt plötsligt för sej att öppna flyktingförläggningar.

SPOT ON! Boken "Det sovande folket" borde vara obligatorisk läsning för alla elever i Sverige efter att tyrannen Reinfeldt förlorat valet 2014.

ALDRIG MERA REINFELDT NÅGONSIN!!!
Citera
2014-08-16, 16:45
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Efter att i 30år röstat på S ger jag iår min röst till SD och detta är pga denna vansinniga politik alliansen +miljöpartiet stått står för..
Aha.... P.g.a. att du är missnöjd med den politiks som alliansen + MP för, så överger du oppositionspartiet socialdemokraterna, och väljer att istället stödja svergiedemokraterna, som fungerar som stödparti till regeringen - är det rätt uppfattat? I så fall är det föga logiskt. Annars är Reinfeldts uttalande intressant, och det skall nog inte uteslutas att han vinner på det, då i stort sett hela media är regeringstroget. I sak är det ju dessutom riktigt att det är humanitärt att ta emot flyktingar - vad jag bara funderar över är om alla veklingen är riktiga flyktingar. Det finns ju några enkla sätt att ta reda på detta - ett sätt är att se om de begår brott - någon som kommer hit för att begå brottslighet är knappast riktiga flyktingar. Ett annat sätt är att sänka de ganska furstliga bidragen och kräva att flyktingar arbetar för sitt uppehälle - slutar de då komma kan man ju misstänka att det är ekonomiska skäl för att komma hit.
Citera
2014-08-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robery
Man blir ju så jävla förbannad, här jobbar man och sliter 6 dagar i veckan så ska man behöva betala för en massa parasiter. Varför i helvete ska jag vara med å finansiera detta, jag vill att mina skattepengar ska gå till de människor som är gamla och ska få en värdig sista tid i livet efter att de jobbat 50 år och byggt upp denna välfärdsstat.

Tror fan jag spyr, balkaninvandringen på 90 talet var totalt annorlunda där finns mycket bra folk och har kompisar där ifrån där deras föräldrar är mycket bra integrerade och talar svenska helt utan och har anpassat sig. Nu blir det väl till att finansiera ett flertal moskéer och flyktingboenden. USCH! dags å emigrera.

Mission accomplished - du vittnar om att man har lyckats. Sveriges välfärd är byggd på solidaritet, att människor frivilligt är med och betalar sina skatter för vårt gemensammas bästa.
Utan solidaritet och frivillighet försvinner grunden för vårt givmilda samhälle, om folk börjar tänka som dig och legitmiera t.ex. skattefusk med att pengarna ändå bara går till nonsens är våra välfärdsystems dagar räknade.
Dvs Reinfeldts vision från "Det sovande folket" 1993 kommer gå i uppfyllelse.
Citera
2014-08-16, 16:47
Medlem
ND lade ner verksamheten. Proteströsta på SvP eller taktikrösta på SD...?
Citera
2014-08-16, 16:47
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBlae
Varför sätts alltid vi som bor i detta land i andra hand? En folkvald politiker borde ju fokusera på vad som är bra för den stora majoriteten som jobbar och får detta land att gå runt.
Den svenska "knyta näven i fickan" mentaliteten verkar spela politikerna i händerna varje gång oavsett vilken politisk fråga det gäller...
Det har gått så långt att man bara vill lägga sig ner och självdö, för oavsett vilken ansträngning du än gör spelar ingen roll i alla fall. De "folkvalda" har all makt men folket ingen.
Det finns bara ett parti som sätter svensken först och det är SvP.
Citat:
Sverige skall styras för svenskarna. Alla politiska beslut skall utgå från vad som är bäst för de etniska svenskarnas intressen.

Jag hoppas att Reinfelds tal fungerar som en väckarklocka för många och att även Sverigedemokrater inser att det inte hjälper att bara minska invandringen när 1 av 10 nya svenskar är av ett främmande folk.
Citera
2014-08-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Men var inte det här ytterst, ytterst listigt av Reinfeldt? Han inser väl redan nu att loppet är kört för hans och moderaternas del, oavsett vad han står och säger.

Då passar han istället på att punktera inte bara sin egen politik, utan även motståndarsidans, genom att tydligt säga att det inte finns några utrymmen för ekonomiska reformer de närmaste åren.

Så oavsett vad Löfvén står och lovar i sina valtal så kommer han ju inte att bli särskilt trovärdig, eftersom statsministern redan har sagt rakt ut hur landet ligger. Bokstavligt talat.

Vad tror ni är anledningen?

Japp, precis vad jag tror.
Reinfeldt vill göra sorti med en sanslöst äcklig gloria på huvudet (egenhändigt fabricerad och med noll trovärdighet) Jag undrar bara stilla vem som tycker att det känns så viktigt att "öppna sitt hjärta" nu helt plötsligt, när man villigt sålde det för några extra hundralappar för några år sedan....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in