Citat:
Ursprungligen postat av aimulaikon
Cornucopia?, eller Lars Wilderäng, driver en samhällskritisk blogg som i mångt och mycket brukar ha en nyanserad onvärldsbild, utom i invandringsfrågan. Just nu blir han stekt i kommentatorsfältet av ex.vis Statsmannen.
Tänkte att detta kunde vara en intressant notis i hur fakta kan malas ned även den mest slipade inom statistik:
cornucopia.cornubot.se/2012/11/bruttoinvandringen-till-sverige-1980.html#comment-form
Tror ni att Lars gör detta för att vinna pk-poäng eller är det bara en tankevurpa?
Är han rätt ute i sina antaganden?
Vinner han moralväktarnas godhetstävling?
P.s. kommentatorsfältet är fortfarande öppet och jag ber på förhand om ursäkt för ett taskigt upplagt mobilinlägg.d.s.
Varför lägga tid på en narcissist som bor i skogen och som avatar har sig själv med pojkkropp och en yxa i handen? I sina inlägg brukar han ibland ha gamla talesätt och sätter sedan sitt bloggnamn som copyright. Kommer inte ihåg någon på ak arm, men typ: "Bättre en fågel i handen än tio i skogen./Cornucopia"
Han har en uppblåst självbild, tål inte kritik och håller fast vid sina åsikter, hur korkade dom än är. Att han konstant driver anti-SD är en kombination av att han har en bild av SD:are som bondtölpar vilka han står långt över OCH att vinna PK-poäng.
Men som alla andra PK bor han långt ifrån ghettona. Att folk mördas, våldtas eller misshandlas pga den urskiljningslösa invandringen är inget som bekymrar honom - snarare tvärtom, han söker med ovanstående inlägg förringa invandringens omfattning och de som försöker påtala orimligheten i den. Han brukar ofta använda ordet "blöja" i samband med att han pratar om SD-sympatisörer.
Jag tog bort honom från de bloggar jag följer för någon månad sedan, vilket visade sig vara rätt beslut. Han har nu anslutit till den massmediamobb som utsett SD till sitt villebråd.
Jag kan ge honom att han ger sken av att skriva insatt, men just den här svart-vita bilden som han målar upp är bara tröttsam. Jag minns hur han hånade bitcoin (den digitala valutan) och menade att den snart skulle försvinna. Personligen följde jag bitcoinskriverierna lite grann och hade ett öppet sinne, vilket naturligtvis färgades negativt av Wilderängs skriverier. Men jag har inte avfärdat det och det är intressant att se hur bitcoin verkar inte bara ha överlevt introduktionen utan börjat diskuteras runt om i finansvärlden. Bl.a. hölls nyligen ett seminarium om bitcoin vid Brasiliens centralbank där amerikanska FED-anställda var åhörare. Vi får se vart det tar vägen, men ta Wilderäng med en nypa salt.