2014-08-16, 21:54
Medlem
Reinfeldt kunde inte låta bli att ljuga. Sa så här:

"det är människor som kommer in i det svenska samhället och bygger Sverige tillsammans med oss, kommer det att blir ett bättre samhälle, tillsammans bygger vi ett bättre Sverige."

Analfabeter från Eritrea, Somalia etc ska alltså "komma in i det svenska samhället" och "bygga Sverige"

Sanningen är att de samlas i utanförskapsområden, umgås bara med sin egen klan, lever på bidrag hela livet.
Citera
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Vet inte om denna länk lagts in än, men att till och med Lars ställer sig frågandes säger en hel del.

http://cornucopia.cornubot.se/2014/08/fraga-till-riksdagspartierna-fi-och-pp.html#more
Citera
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vampireslayer
https://www.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM&feature=youtu.be

Kan rekomendera er att se youtube-klippet, det är väldigt roligt och mycket talande.
Reinfeldt får reda på att Migrationsverket saknar 48 miljarder

Riktigt bra! Denne borde bli viral, och en facebook-hit!
Senast redigerad av Bajsfacisten 2014-08-16 kl. 22:00.
Citera
Medlem
Det här utspelet kan förändra allt. Jag talade med min fru häromdagen angående Sverigedemokraternas valresultat och hon undrade vad jag trodde de kan få för procent. "12%" svarade jag, men lade genast till "eller möjligen mer om någon drastiskt sker innan valet". Och något drastiskt har sannerligen skett.

Reinfeldts uttalande är uppseendeväckande då han (eller rättare sagt de som drar i marionettdockans trådar) plötsligt erkänner att vi står inför svåra tider och samtidigt säger rakt ut att det bland annat beror på att asylinvandringen kommer kosta väldigt mycket pengar. Allting media, Alliansen och oppositionen (minus SD) hävdat i årtionden har alltså varit fel. Sakta men säkert har invandringen urholkat vår statskassa och nu är pengarna slut. Det är nästan som att man förväntar sig att Reinfeldt skulle avsluta sitt tal med att ta fram en morot, luta sig på en armbåge och glatt utbrista "That's all folks!" Ty han skiter personligen i oss då han säkrat sin ekonomiska framtid. Han flyttar dit det är tryggt och behöver aldrig lida av den politik han och andra politiker fört under årtionden.

Jag tror nog att SD når 15% i år nu. Och jag hoppas att en kursändring i invandringsfrågan kommer på tal direkt efter valet. Skall jag vara realistisk tror jag dock inte det är möjligt nu när de rödgröna själva kan driva vansinnet vidare. Och då är det nog kört för detta land.
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Å fy fan vad trött man blir. Har ni nazister verkligen ingen hjärnkapacitet???
Riskerar dom förföljelse i Irak, eller få en Obama-bomb i huvudet?
Riskerar ni nazister förföljelse eller en bomb i huvudet i Ungern?

Otroligt hur hjärndöda kan göra sig dummare än dom redan är!

Du menar att du får föra en typ av resonemang men andra får inte föra samma typ av resonemang åt andra hållet?

Innan du börjar häva ur dig okvädningsord som den värste nynazist borde du lära dig att läsa och förstå att det var en fråga inte ett påstående. När du förstått det kanske du kan svara på frågan.

Att glida iväg i resonemanget som du gör nu visar bara på järnrörsmentalitet.
Citera
2014-08-16, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det hjälper inte. Man ska ju leva på pensionen som ska komma från Sverige. Men hur ska Sverige kunna leverera några pensioner efter sammanbrottet?

Hur många svenska pensionärer kommer Danmark, Finland och Norge vara villiga att betala fattighjälp till ur sin budget?

Det sägs att ett arbete i Norge är att skala bananer till ett smörgåspålägg som de har. Det kan nog även en pensionär klara. Man får sikta in sig på den banan.

Pension? Tror du att den finns när du är 70? Glöm det.
Citera
Medlem
CpPraktikantens avatar
Och där gick ett par tusen röster till SD. Tackar Ollonfeldt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-ex-poo
Det du glömmer då är att ekonomiska argument inte biter på människor som rättar sig efter känsloargument. Du kan alltså inte bemöta en känslomässig människa med ekonomiska argument.

Ekonomiargument biter så klart inte på människor som inte själva betalar in till välfärden eller sliter 8-10 timmar per dag på ett tungt jobb. Dom största skränarna är universitetsåldern.
Citera
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Mitt folk står inför genetisk förintelse! Jag skiter fullständigt i hur synd det är om dessa flyktingar!
Du har att välja vem du "fortplantar" dig med? Eller är du en slav under dina luster. Tvångskänslor är sällan bra. Vems "folk" företräder du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Förmodligen så tror de på fullaste allvar att folk ska köpa snyfteriet och "öppna sina hjärtan".

Dammluckorna är ju redan öppna på vid gavel, har du inte fattat det?
Citera
2014-08-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apearonnet
Är det ingen som minns självmordsbombaren i Stockholm som tack och lov inte lyckades skada någon annan än sig själv. Tänker på Svenka familjen som gick förbi med barnvagn precis innan det small. Är det sådant vi ska förbereda oss på.?

Ja ISIS har riktat hot mot Sverige trots att Sverige vänder röven mot mecka mer än nåt annat västerländskt land. Skäggen blir aldrig nöjda.
Citera
2014-08-16, 21:57
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nej visst. Om du hade färdigheter, mod och medel, vilken av nedanstående katastrofer hade du valt att i första hand ägna dig åt:

http://www.expressen.se/nyheter/sala-branden/ (1-2 dödsfall)

eller http://www.liveleak.com/view?i=b00_1408017222 [*** Varning för extremt starka bilder ***]

Men visst, lev du vidare i tron om att grader i helvetet inte existerar i trygg förhoppning att just SD är svaret på problemen i världen vi ställs inför.

Naturligtvis är det som händer i Syrien hemskt och det var hemska bilder i liveleak-klippet. Ännu en tragik i sammanhanget är dock att med 7-klöverns invandringspolitik så kan det inte uteslutas att bödlarna i klippet är svenska medborgare. Sedan är det inte en lösning på världens problem att dela ut PUT i Sverige till höger och vänster utan konsekvenstänk hur det påverkar på hemmaplan. Att det är hemskare på andra platser är en väldigt låg samhällsambition.

Mitt tålamod är slut. Men det var skönt att FR bekände färg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in