Citat:
Trams. Löner, bränsle, kostnader för flygledare, transport, hotell, utbildning av piloter, införskaffande av flygplan, vatten, koordineringskostnader från Räddningstjänsten m.m. Inte en sportslig. Men du får gärna visa på en beräkning som innefattar alla de nämnda delarna.
Och då har jag säkert glömt några omständligheter i all hast. 3 miljoner.
Min poäng är att vi har mycket att tacka för Italiens och Frankrikes hjälpsamhet - och det var vare sig "gratis" för Sverige, eller de länder som visade prov på sin generositet. Samtidigt menar jag på att det i vissa fall finns skäl till asyl, även för grupper som inte är av kristen sort.
Och då har jag säkert glömt några omständligheter i all hast. 3 miljoner.
Min poäng är att vi har mycket att tacka för Italiens och Frankrikes hjälpsamhet - och det var vare sig "gratis" för Sverige, eller de länder som visade prov på sin generositet. Samtidigt menar jag på att det i vissa fall finns skäl till asyl, även för grupper som inte är av kristen sort.Men din poäng håller ändå inte.
EU är ett samarbete, där man hjälper till och även ber om hjälp vid behov. Dels finansiellt (du kanske glömmer vilka länder det är som har fått bekosta södra Europas idioti till finanspolitik? Jo, dom nordliga EU länderna från Tyskland och uppåt.
Asyl och den massinvandring vi har är något som Sverige står helt ensamma i. Vi står för alla kostnader och vi slår oss för bröstet över någonting som håller på att skena iväg och bli totalt okontreollerbart, om det inte redan är det.
Ett sammarbete är en sak. Det är lite som en försäkring.."Din lada brinner ner, jag hjälper dig att bygga upp den".
Invandringpolitiken i Sverige har ingen som helst rim och reson. Det handlar om kvantitet. Så många som möjligt, så man kan säga "Ja, men vi tar in MEST i alla fall!" i varje jävla sammanhang.
Vad som sen händer med dom man skeppar hit är ointressant.