2014-08-16, 21:42
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Trams. Löner, bränsle, kostnader för flygledare, transport, hotell, utbildning av piloter, införskaffande av flygplan, vatten, koordineringskostnader från Räddningstjänsten m.m. Inte en sportslig. Men du får gärna visa på en beräkning som innefattar alla de nämnda delarna. Och då har jag säkert glömt några omständligheter i all hast. 3 miljoner. Min poäng är att vi har mycket att tacka för Italiens och Frankrikes hjälpsamhet - och det var vare sig "gratis" för Sverige, eller de länder som visade prov på sin generositet. Samtidigt menar jag på att det i vissa fall finns skäl till asyl, även för grupper som inte är av kristen sort.

Men din poäng håller ändå inte.
EU är ett samarbete, där man hjälper till och även ber om hjälp vid behov. Dels finansiellt (du kanske glömmer vilka länder det är som har fått bekosta södra Europas idioti till finanspolitik? Jo, dom nordliga EU länderna från Tyskland och uppåt.

Asyl och den massinvandring vi har är något som Sverige står helt ensamma i. Vi står för alla kostnader och vi slår oss för bröstet över någonting som håller på att skena iväg och bli totalt okontreollerbart, om det inte redan är det.

Ett sammarbete är en sak. Det är lite som en försäkring.."Din lada brinner ner, jag hjälper dig att bygga upp den".
Invandringpolitiken i Sverige har ingen som helst rim och reson. Det handlar om kvantitet. Så många som möjligt, så man kan säga "Ja, men vi tar in MEST i alla fall!" i varje jävla sammanhang.
Vad som sen händer med dom man skeppar hit är ointressant.
Citera
2014-08-16, 21:43
Bannlyst
I en tråd som egentligen handlar om blattar, så diskuterar ingen det ökade blatteriet. Vad fan!

Som att det vore mellanmjöjlkets fel att landet ser ut som det gör.
Citera
Medlem
Är det ingen som minns självmordsbombaren i Stockholm som tack och lov inte lyckades skada någon annan än sig själv. Tänker på Svenka familjen som gick förbi med barnvagn precis innan det small. Är det sådant vi ska förbereda oss på.?
Citera
Medlem
2012 var det 53% av moderaterna som tyckte att minskad invandring är en bra idé. Den andelen lär nog inte vara mindre 2014...
Citera
2014-08-16, 21:44
Medlem
Hoppas alla de 100-tals 'svenskar' som krigar för IS blir dödade. Annas kommer vi få se terrorism i sällan skådad omfattning , alternativt kommer de som skadade att belasta sjukvården osv-utan att aldrig någonsin bidragit till vårt välstånd. Bara kostat oss svenskar stora pengar.
Citera
2014-08-16, 21:46
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lionfromthenorth
Förstår du inte att politikerna har skapat denna massinvandring till just Sverige? Varför tror du de inte stannar i första asylland och söker asyl när de kommer till EU som de sa skall göra? I många fall Grekland, Italien och Spanien.

Nej för i de länderna finns inte världens högsta bidrag för nyanlända och invandrare som vi har i Sverige och allt annat gratis som sjukvård och tandvård samt möjlighet ta hit hela släkten efter PUT och leva hela livet på olika bidrag.

Den massinvandringen som sker till Sverige är noga planerad och styrd via olika lockelser för just få dem komma till Sverige. Det vore annars en bagatell att kraftigt skära ner alla bidrag samt endast ge tillfälliga uppehållstillstånd (TUT).

Du likt många andra är lurade och du kommer märka det tydligt när Sverige mer börjar likna ett u-land framöver.
De flyktingar du pratar om har inte ännu nått Sveriges gränser, de kommer. Och det är huvudsakligen dem FR åsyftar. Vill du neka överlevande anhöriga till dessa asyl? (Obs - följ inte länken om du inte känner dig nödgad för diskussionens skull) - vidrigt!

SD-2014!
Citera
2014-08-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DowtonAbbey
Dags att sänka socialbidragen. 25 % rakt av tycker jag.
Bara i år tyckte ju riksdagen att det var ok att se till att socialbidragstagare fick 3000 kr extra from 1 juli som fritidspeng till barnen.

Det är dags att avskaffa socialbidragen helt, smälla upp isolerade baracker med bostäder, bespisning och skolverksamhet (komvux/datalära/högskolekurser via video och/eller internet och tenta).

Det enda man skall ha rätt till om man inte kan försörja sig själv är:

1. tak över huvudet.
2. mat.
3. utbildning (för att snarast kunna försörja sig.)
Citera
2014-08-16, 21:48
Medlem
lagu2653s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Svenskar ar easy slaves. De vill lida. Reinfeldt vet mycket val att han regerar ett sovande (och doende) folk. Sadana har uttalanden ar en valvinnare!
Varför har inte du åäöÅÄÖ?
Citera
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
De flyktingar du pratar om har inte ännu nått Sveriges gränser, de kommer. Och det är huvudsakligen dem FR åsyftar. Vill du neka överlevande anhöriga till dessa asyl? (Obs - följ inte länken om du inte känner dig nödgad för diskussionens skull) - vidrigt!

SD-2014!
Mitt folk står inför genetisk förintelse! Jag skiter fullständigt i hur synd det är om dessa flyktingar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Jag tror tvärtom. Reinfeldt försöker med detta utspel cementera den fortsatta invandringslinjen trots att han vet att han med stor sannolikhet kommer förlora valet:

Kolla på Reinfeldts situation:

1. Han vill att Sverige skall bli ett litet USA med maximal privatisering och minimalt statligt skyddsnät.
2. Du kan aldrig uppnå punkt 1 demokratiskt. Därför måste skyddsnätet brista av för hög belastning.
3. Reinfeldt öppnar kranen för massinvandring på fulla spjäll för att uppnå punkt 2.
4. P.g.a. bl.a. punkt 3 är populariteten för Renfeldts parti moderaterna lägre än det varit på decennier. Reinfeldt är nu rädd att (S) som sannolikt tar makten vid det här valet kan åintetgöra hans planer genom att de besinnar sig och drar åt lite på invandringkranen. (S) vill nämligen inte att den skall gå som Reinfeldt vill i punkt 1.
5. Detta utspel är en av fällorna Reinfeldt installerar nu för att förhindra (S) från att dra åt invandringskranen även fast skandaler som 48 extra miljarder till invandrarverket m.m. dykt upp nyligen. Reinfeldt försöker förhindra punkt 4 genom att rigga denna nazist/facist-fälla för Svetsarn för att förhindra att han byter kurs när han blir statsminister.

Bra analys, med en liten lucka. Du har inte SD med i kalkylen.

(Ber om ursäkt för ett väldigt kort svar. Jag hatar oneliners, men nu blev det så här.)
Citera
2014-08-16, 21:49
Medlem
Moderat hur känns det idag när din främsta företrädare säger rakt ut att du är ett efterblivet jon?
Citera
2014-08-16, 21:50
Medlem
JustZlatans avatar
Om inte Sd tar poäng från det här utspelet vet jag inte vad. Reinfeldt har gett öppet mål, nu är det bara för Jimmie att skjuta in bollen i mål och gå segrande ur matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in