2014-08-16, 21:50
Medlem
Snapcounts avatar
Hmm.., var det inte som så att hennes dotter var gift med en snubbe ifrån Mauretanien ?

(och då tror hon att alla är snälla, bla-bla, osv, etc....)
Citera
2014-08-16, 21:51
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM&feature=youtu.be
Citera
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Lena Melon på Aftonblotet är precis så pantad som man kunde förvänta sig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19375557.ab

Jag har inte bett om att mitt land skall vara en "humanitär stormakt", särskilt inte när det innebär landets undergång. Men i demokratin Sverige har jag inte blivit tillfrågad.
Den feta kärringen är ju psykiskt sjuk. 60 % av hennes hjärna består av rent fett.

"Humanitär stormakt" är ungefär som att vara den smartaste killen med Downs syndrom, inte en jävel bryr sig, snarare skrattar folk bakom ryggen på oss.

Ekonomisk stormakt är däremot nånting att vara stolt över: USA och Kina. Men det tåget har gått för länge sedan, eller hur REINFELDT och Anders "etta i matte" Borg? Eller nu glömde jag att tågen inte går längre i Sverige eftersom Alliansen stoppat underhållet av Sveriges järnvägar.
Senast redigerad av powerforcer 2014-08-16 kl. 21:53.
Citera
Medlem
Tänk Sverige om 30 år, om vi inte har sharialagar då så har vi med säkerhet ett parti som vill införa sharia. Islams värderingar är efterblivna men kommer vara en del av vardagen precis som svensken vill.
Jobba svart och se över möjligheten att flytta är det bästa man kan göra i dagsläget. Vilket skitjobb som helst i ett annat land är bättre än att försörja våra nya muslimska lyxflyktingar. Vi är så extremt toleranta emot dom som inte är toleranta mot oss.
Citera
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Något måste fått dem att vända på argumentationen nu. Man kan nog anta att strategin inför valet är rationell och grundas på att maximera antal röster. Dock svårt att se hur de resonerat. Man har ju sopat det under mattan hitills.

Förmodligen så tror de på fullaste allvar att folk ska köpa snyfteriet och "öppna sina hjärtan".
Citera
Medlem
Frodo64s avatar
Han ska alltså satsa 55 miljarder på tåg, bygga nya bostäder, ta in mer flyktingar för miljarder och satsa på skolor.
Hm, hur fan tänkte han? Undrar hur mycket det kommer att gå åt helvete för Moderaterna i valet asså, om dem någonsin kommer till makten igen inom 10 år så är det fan kört.
Hur mycket har dem förstört Sverige under den tiden när dem har haft makten?
Helt jävla sjukt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Han skaffar sjuklövern ett mandat. Han skriver att det kommer att gå åt helvete för Sverige med fortsatt massinvandring. Om sjuklövern vinner valet (dvs SD mindre än 50%), så kan inte folk klaga i efterhand. Dvs: -"Jag sa ju att invandringen skulle sluka alla pengar och att det skulle bli stora motsättningar. Enda alternativet är att rösta på sverigedemokraterna, men ni röstade ändå på sjuklövern. Vad gnäller ni för?"

Om man har hört eller läst Reinfeldts tal och inte röstar på SD (eller SP) så är man uppenbarligen inställd på att vilja ha en "stora kostnader för invandringen", "inga reformer" och kraftiga "motsättningar i samhället". På något annat sätt kan man inte tolka detta.

Jag tror snarare att det är ett tafatt försök att föregå argument från SD. I och med detta kan Reinfeldt anspela på det svenska dåliga samvetet i debatten vilket man har insett behövs eftersom det finns för mycket sifferunderlag för Åkesson att leka med.

Sen hoppas man på att pk-andan är tillräckligt starkt cementerad för att folk inte ska byta parti / rösta på sd. Det psykologiska motståndet finns där - känner det själv om inte annat.
Citera
2014-08-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om inte Sd tar poäng från det här utspelet vet jag inte vad. Reinfeldt har gett öppet mål, nu är det bara för Jimmie att skjuta in bollen i mål och gå segrande ur matchen.
Det du glömmer då är att ekonomiska argument inte biter på människor som rättar sig efter känsloargument. Du kan alltså inte bemöta en känslomässig människa med ekonomiska argument.
Citera
2014-08-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Bra analys, med en liten lucka. Du har inte SD med i kalkylen.

(Ber om ursäkt för ett väldigt kort svar. Jag hatar oneliners, men nu blev det så här.)

SD behövs inte i den analysen av en enkel anledning: Det är ytterst osannolikt att SD får egen majoritet i detta val trots utspelet.

Hade SD mot alla odds fått 51% i september så hade kranen dragits åt fort som tusan och Reinfeldts plan om "lilla USA" kunde ha gått om intet.

Men om "goda" (S) får regera, helst med några MP eller V stollar till på köpet som stöd, så kommer vi ta in folk maximalt i en regeringeperiod till och då är "lilla USA" redan garanterat för mr. R.
Citera
2014-08-16, 21:53
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Den feta kärringen är ju psykiskt sjuk. 60 % av hennes hjärna består av rent fett.

"Humanitär stormakt" är ungefär som att vara den smartaste killen med Downs syndrom, inte en jävel bryr sig, snarare skrattar folk bakom ryggen på oss.

Ekonomisk stormakt är däremot nånting att vara stolt över: USA och Kina. Men det skeppet har åkt för länge sedan, eller hur REINFELDT och Anders "etta i matte" Borg?

Tänkte lite samma sak..."Humanitär Stormakt"...När man är den enda som "tävlar" om att bli det, är lite som att springa fortare än ett spädbarn..det finns liksom ingen som helst prestige eller vikt i det. Speciellt inte om man är det enda landet i världen som ens bryr sig om en sån "titel"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DowtonAbbey
Sedan när staten slutar att betala etableringsersättningen efter 2 år då brakar helvetet lös hos kommunerna.
Jag säger det bara det är dags att se om sitt hus och skulle jag vara svensk pensionär skulle jag dra till nått grannland och bosätta mig där. Här kommer det bli vatten och bröd och livsfarligt att bi kvar.

Det hjälper inte. Man ska ju leva på pensionen som ska komma från Sverige. Men hur ska Sverige kunna leverera några pensioner efter sammanbrottet?

Hur många svenska pensionärer kommer Danmark, Finland och Norge vara villiga att betala fattighjälp till ur sin budget?

Det sägs att ett arbete i Norge är att skala bananer till ett smörgåspålägg som de har. Det kan nog även en pensionär klara. Man får sikta in sig på den banan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frodo64
Han ska alltså satsa 55 miljarder på tåg, bygga nya bostäder, ta in mer flyktingar för miljarder och satsa på skolor.
Hm, hur fan tänkte han? Undrar hur mycket det kommer att gå åt helvete för Moderaterna i valet asså, om dem någonsin kommer till makten igen inom 10 år så är det fan kört.
Hur mycket har dem förstört Sverige under den tiden när dem har haft makten?
Helt jävla sjukt.

Nej, det blir inga satsningar, eftersom främlingarna äter upp alla utgifter. Det var vad han menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in