Citat:
Ursprungligen postat av
HerrP
This. Bra skrivet.
Jag tycker inte jag lyckas formulera mig riktigt, men tack ändå.
Det är en känsla av att det inte finns något att arbeta för. Varför slita och utbilda sig och arbeta och betala skatt och bidra till det här samhällsbygget för? Alla jävla pengar ska ändå gå till invandringen. Det här samhällsbygget är ingenting jag vill vara en del av ändå. Jag älskar Sverige men någonstans så måste man ju erkänna för sig själv att det man älskar inte finns kvar längre och att det har blivit något annat nu. Man vill att det ska komma tillbaka, men det går inte.
Så varför inte då dra till de nordiska alternativen som finns kvar, som inte har blivit "invandrarland", mångkultu.. nej, mångkultur handlar det fan inte om, afrikansk/arabisk kultur är allt det handlar om, och ingen av dessa intresserar mig ett skvatt ärligt talat. Jag tänker inte låtsas tycka det är spännande eller intressant. Jag avskyr religion, men ska tvingas omfamna skiten. Åh så jävla intressant och spännande, ska jag säga. Äh, jag kan skriva hur långt som helst. Jag känner mig inte hemma längre helt enkelt, kanske man känner sig mer hemma i Norge eller Danmark istället, jag vet inte. Eller varför inte Finland och Island. Jag har tröttnat på det här nu.