2014-08-16, 15:57
Medlem
happyjoys avatar
Här ska fanimej inte öppnas någonting! Stäng både plånbok och gränsen! Reinfeldt är så totalt världsfrånvänd att man häpnar. Antingen missbrukar han något eller så är han helt dum i huvudet. Det har spekulerats i att han inte VILL vinna valet i höst. Nu står det helt klart att han mer eller mindre lämnar walk over.
Citera
Medlem
Deon Limes avatar
En av många missar Reinfeldt gör är att inte släppa på A-kassan. Nivån har stått helt still under hans 8 år medan allting annat har blivit dyrare. Anser inte att A-kassan skall vara en god försörjning hela livet men för att upprätthålla en trovärdighet kan den inte ligga still i 12 år om Reinfeldt sitter kvar i 4 år till.

Invandringen behandlas som vanligt ansvarslöst. Det duger inte att om snack att öppna våra hjärtan o.s.v. Berätta hur många som uppskattas komma hit och hur det skall bekostas mer eller mindre krona för krona.

Var är snacket om vår beredskap? Vilka lärdomar har tagits av branden och hur står vi rustade om 3 - 4 år om något lika allvarligt inträffar?
Citera
Medlem
Sverige är i kris. Vi klarar inte detta och nu handlar det om en mandatperiod - om ens det till katastrofen är ett faktum.
Citera
2014-08-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
This. Bra skrivet.

Jag tycker inte jag lyckas formulera mig riktigt, men tack ändå.

Det är en känsla av att det inte finns något att arbeta för. Varför slita och utbilda sig och arbeta och betala skatt och bidra till det här samhällsbygget för? Alla jävla pengar ska ändå gå till invandringen. Det här samhällsbygget är ingenting jag vill vara en del av ändå. Jag älskar Sverige men någonstans så måste man ju erkänna för sig själv att det man älskar inte finns kvar längre och att det har blivit något annat nu. Man vill att det ska komma tillbaka, men det går inte.

Så varför inte då dra till de nordiska alternativen som finns kvar, som inte har blivit "invandrarland", mångkultu.. nej, mångkultur handlar det fan inte om, afrikansk/arabisk kultur är allt det handlar om, och ingen av dessa intresserar mig ett skvatt ärligt talat. Jag tänker inte låtsas tycka det är spännande eller intressant. Jag avskyr religion, men ska tvingas omfamna skiten. Åh så jävla intressant och spännande, ska jag säga. Äh, jag kan skriva hur långt som helst. Jag känner mig inte hemma längre helt enkelt, kanske man känner sig mer hemma i Norge eller Danmark istället, jag vet inte. Eller varför inte Finland och Island. Jag har tröttnat på det här nu.
Citera
2014-08-16, 16:01
Medlem
Vår kära statsministers högsta önskan är att alla bidrag utom soc ska bort. Det är hans ultimata agenda. Läs det sovande folket för referens. Han började med skatterna och drev det så långt det gick. Nu är det stopp där en stund då måste han byta spår.

Det han skriver i stort rakt upp och ner är att svensken måste invaggas med ord som trygghet och empati för att gå med på att plocka bort alla skyddsnät. Kan du intala dom att du gör detta för deras trygghet kommer dom att gå med på det.

Med tanke på att dom inte kan hitta boende till 500 romer så fatter jag inte hur dom har tänkt att hitta boende till 150 000 flyktingar till. Antagligen får Bert kliva fram med lite flera sketna barracker till överpris eller så får någon annan av topp moderaternas bekanta helt plötsligt för sej att öppna flyktingförläggningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Syftet ar att rasera "valfardsstaten".

Genom att leka "global socialbyra" tar pengarna raskt slut. Da slopas lagsta-loner. Finns inga pengar kvar till forsorjningsstod (socialbidrag) at alla utlanningar, ja da skapas en ny underklass.

Moderatorna kan aterigen leva bekvamt med "piga och drang". Egen kock!? Egen butler!?

Lon pa 30 kr i timmen - nagon som ar intresserad?

Detta ar alltsa syftet. Bryt ner det som aldre (och nuvarande) generationer av svenskar har byggt upp.
Hog skatt, visst - Men ocksa en trygg stabil valfard aven for den som blev/blir sjuk eller arbetslos.

Detta kommer inte att fungera overhuvudtaget. Utan det blir svara motsattningar mellan "Svensson" som gar till jobbet pa varje dag medans Muhammed och hans polare "slappar" dagarna i anda. Atfoljt av kriminalitet. Sa ar det redan i utanforskapsomraden. Men nu blir det 10 ganger mera av samma skit.

Inbordeskrig blir det kanske inte. Men det blir ett oerhort polariserat samhalle med mycket vald, oerhort mychet vald.

"Doing the same thing over and over again - and expecting different results" - Insanity!
/Albert Einstein

Men tror Ruinfält själv på att bidragsfamiljerna som tidigare har kunnat kvittera ut 22000kr i månaden skattefritt helt plötsligt och utan protest skulle börja arbeta för 30kr/tim?

Självklart inte, upphör bidragspengarna så blir det kravaller - ju fler bidragsinvandrare desto fler kravaller.

Fredrik Tyranns avsikter är ren ondska, han bedriver proxy-krig mot svenskarnas genom massinvandring som motiveras med en skenbar "humanism". Han hatar svenskarna så djupt att han tänker förinta dem och allt vad de har byggt upp. Ondskan måste utrotas innan det är försent!
Citera
Medlem
KnullMarodorens avatar
Jag håller med Fredrik om detta, bara tuta ochköra tills Svenne (räkans) banans rygg knäcks.

Det går ju bra så här långt och de flesta Svenskar gnäller ju inte över att betala enorma summor i skatt till Araber och Negrer som är här för att våldta småbarn och misshandla svenska småkillar?

Alla ni som sitter och knyter näven i fickan och ojar er, ställ er en ärlig fråga nu! : Förtjänar en sådan lallare som Svensken verkligen att fortsätta existera?`

Och när ni funderar på det, tänk på att dagens Svenne har ingenting gemensamt med dåtidens Svenne som faktiskt byggde landet och stora företag. (förutom blodet då).

Så var snälla och håll käften, betala era skatter och dö bara ut.
Senast redigerad av KnullMarodoren 2014-08-16 kl. 16:05.
Citera
2014-08-16, 16:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Den här sidan är avslöjande för vilken människosyn som genomsyrar de allra flesta här på Flashback i politikerforumet. Vidriga snorungar oavsett ålder som inte har förmåga att tänka utanför sin egen plånbok eller rasister som inte ens är värda en kommentar. Sedan någon idiot som visar att han är oförmögen att läsa undertexter och dessutom kvinnohatare.
Om du hade någon förmåga till rationellt och logiskt tänkande, skulle du snabbt inse att det inte är hållbart att Sverige ensamt agerar hela världens socialbyrå. Det kommer få svåra konsekvenser såväl ekonomiskt, som socialt.

Du kan inte bara se till humaniteten. Vi har ett land och en egen befolkning att ta hand om också. Sådana som du glömmer bort det hela tiden. Det kommer stå er dyrt.
Senast redigerad av Karman 2014-08-16 kl. 16:15.
Citera
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Den här sidan är avslöjande för vilken människosyn som genomsyrar de allra flesta här på Flashback i politikerforumet. Vidriga snorungar oavsett ålder som inte har förmåga att tänka utanför sin egen plånbok eller rasister som inte ens är värda en kommentar. Sedan någon idiot som visar att han är oförmögen att läsa undertexter och dessutom kvinnohatare.
På två och ett halvt år har Sverige beviljat PUT till ett antal som motsvarar Söderhamns, Piteås och Kirunas befolkning sammantaget. Här kan du själv se Migrationsverkets statistik från det första halvåret 2014 samt 2013 och 2012.
http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Oversikter-och-statistik-fran-tidigare-ar.html
Det är alltså tre nya städer av personer som sannolikt inte kommer att bli självförsörjande de närmaste åren.
Då har jag en enkel sakfråga till dig som jag skulle vilja att du besvarade: Tror du att det kommer att påverka de offentliga finanserna och medföra omfattande restriktioner som Reinfeldt konstaterar? Ja eller nej?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Var är hyllningstalen från alla serietwittrande invandringskramare? Vänstern? Miljöpartiet? Fi? Hoho?

De insåg nog just att de skjuter sig själva i foten om de hyllar honom för hans öppna attityd till invandringen, eftersom de väl är smarta nog att inse att riktigt så här generösa är inte väljarna, och om de dissar honom så är de för att människor dör i flyktingläger.
Lose-lose situation, bäst att hålla tyst och hoppas på att det här har blåst över till måndag.

Det tror jag inte. Om något är att vänta så är det anklagelser om rasism, fiska i grumliga vatten, flört med högerpopulism, SD-retorik, ställa grupper mot varandra och liknande, för att han ens nämner att invandringen är något som kommer kosta och som dessutom påverkar budgetutrymmet negativt. Kanske med en pliktskyldig nick till hans prat om humanitär stormakt och öppna hjärtan, för att få friåka på lite värdeord.
Citera
2014-08-16, 16:03
Medlem
Mr YMCAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Här ska fanimej inte öppnas någonting! Stäng både plånbok och gränsen! Reinfeldt är så totalt världsfrånvänd att man häpnar. Antingen missbrukar han något eller så är han helt dum i huvudet. Det har spekulerats i att han inte VILL vinna valet i höst. Nu står det helt klart att han mer eller mindre lämnar walk over.
Han vet exakt vad han gör och det måste ni fatta någon gång.
Citera
2014-08-16, 16:04
Medlem
Citat:

Och din människosyn är att du vill se svenska folket gå under och berövas sitt eget land. Din samhällssyn är att Sverige skall krossas. Historiskt vet vi vilka ideologier som sådana som du tillhör och vi vet också hur det går när de får makten. Då blir det folkmord, folkfördrivning och ockupation av andras länder. Just detta önskar du åt ditt eget folk.

Du är en quisling!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in