2014-08-20, 19:03
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tror dock inte JÅ skulle samarbeta så mkt med Löfvén & Co om jag ska vara uppriktig. Isf i helt oviktiga frågor såsom vargbekämpning och kanske lag mot gifter i plaster etc..

Jag menade inte att de skulle sammarbeta, men att det blir S som i regeringsställning blir beroende huruvida SD röstar med dem eller inte. Det läget vill sannolikt inte Reinfeldt uppleva igen...
Citera
2014-08-20, 19:06
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Är Moderaternas flyktingekonomiska utspel ett sätt att försöka flytta fokus från deras misslyckande jobb- och skolpolitik..?

Eller vill de framstå som "ansvarsfulla" och regeringsdugliga - som redovisar allt krona för krona?
Citat:
Menar du att det handlar om politisk taktik?

– Jag kan konstatera att i dag pratar vi om det här i stället för regeringens jobbmisslyckande eller skolmisslyckande. Det riskerar naturligtvis att gynna Sverigedemokraterna.

http://www.dn.se/valet-2014/s-ett-markligt-inslag-som-kan-gynna-sd/
Citera
2014-08-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Är Moderaternas flyktingekonomiska utspel ett sätt att försöka flytta fokus från deras misslyckande jobb- och skolpolitik..?

Nej, tvärtom. De försöker att flytta fokus från deras misslyckade migrationspolitik. Och nu är jag helt seriös.

Tänk själv. Istället för att berätta att man tappat greppet, ber man folket att öppna sitt hjärta. Telefonsäljare brukar köra med samma knep, när de istället för att ta in din trasiga lur för garantireparation erbjuder dig att köpa en mycket förmånlig allriskförsäkring.

Spelet bakom kulisserna hos den humanitära stormakten Sverige: https://m.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-20 kl. 19:23.
Citera
2014-08-20, 19:20
Medlem
Man bör satsa mer på invandring eftersom Sverige inte skulle klara av sin utveckling utan den. Precis som Förenta Staterna. Mänsklig kapital är viktigt.

Jag tycker också att titeln på tråden är missvisande även om jag inte sympatiserar med Reinfeldt för det mesta.
Citera
2014-08-20, 19:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
DN.se skriver att Magdalena Andersson (S) tycker det är märkligt att FR tar upp kostnaden för invandringen. Tycker hon hellre FR ska mörklägga då eller? Idiotkommentar av Magdalena

Wallström och Löfven har sagt samma sak så S är helt klart för en mörkläggning av fakta. Hela den attytiden är väldigt skrämmande tycker jag, det är något som passar bättre i Nordkorea än i Sverige. Inställning är tydligt att folket kommer "tycka fel" om de får korrekt faktaunderlag.

Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det jäser nu även bland mer talföra och öppet kritiska s.k "gammelmoderater".

Läs denna eminenta debattartikel!

http://ledarsidorna.se/2014/08/debatt-att-ga-till-val-pa-logner/

Hur tror ni Freddes ställning är inom partiet idag? Att han byggt upp en maktbas med stöd av partiideologen Schlingman är helt klart. Likaså att det rensats ut, munkavlats och bakbundits under åren och det är ju inte bara väljare som flytt M. En del profiler har redan tagit steget över till SD, andra har försmäktat i bitterhet under familjeporträtten och invid de små sideborden med punchfläckar på. Men kvar i partiet sitter säkert en hel del personer som dagtingat med sina värderingar och som kanske rent av rycktes med av entusiasmen när M tangerade och överflyglade S i opinonsmätningar och väljarförtroende. Hur kan dessa tänkas agera och är de tillräckligt många för att meddela chefen att han inte längre har medlemmarnas förtroende? Helt ärligt, hur många M-medlemmar har alltjämt förtroende för Fredde och att hans plötsliga öppenhjärtlighet i fråga om kostnaderna är beundransvärd och hederlig efter alla dessa eoner av direkta lögner rakt i ansiktet på folk? Såväl medarbetare, ministrar, medlemmar och väljare och FOLKET som helhet!

Vågar man hoppas på en kupp? Finns det någon falang inom M som idag slipar knivarna? Var sitter Brutus i Nya Moderaterna?

Reinfeldt sitter garanterat säkert fram till valet men resultatet kommer avgöra hans framtid. Jag är övertygad om att många moderattoppar inte alls delar Reinfeldts invandringspolitik och om vi efter valet tydligt ser att de tappat mycket pga detta så blir det en ny partiledare.

En ny partiledning som är villig att sammarbeta med SD kommer dock inte vara på plats innan en ny regering är tillsatt. Den mest troliga regeringen är därför enligt min mening en svag minoritetsregering bestående av S+MP med stöd av V och SD i vågmästarroll. Den regeringen kommer hanka sig fram men har svårt att genomföra sin politik.

Alltså om SD får ett starkt stöd, säg 12-15% , och alliansen tappar hårt kommer vi få se en ny partiledare hos moderaterna och kanske något ytterligare högerparti, och den nya partiledningen kommer inte vara lika benhård som den nuvarande när det gäller invandringsfrågan.

Sossarna som trots allt vunnit valet kommer däremot inte byta partiledare, inte ens om Löfven gör sossarnas sämsta val någonsin blir det aktuellt.

Efter ett eller ett par år förlorar i regel regeringar en hel del stöd hos folket. Många blir helt enkelt besvikna när det inte blir så bra som de hoppats på. Vi såg massor av skandaler hos sossarna senast de regerade och det kommer säkert igen samtidigt som denna svaga minoritetsregering kommer få svårt att göra så mycket.

I detta läget, dvs. efter 1 till 2 år är det inte alls omöjligt att opinionsmätningarna visar att högern på nytt är större än vänstern samt att vi där har partiledningar som kan överväga ett sammarbete med SD. Långt ifrån säkert men händer detta kan vi få se en misstroendeomröstning och ett nyval.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2014-08-20 kl. 19:25.
Citera
2014-08-20, 19:22
Medlem
RadioDDR1s avatar
Invandringspolitiken är det största politiska haveri vi sett i modern tid. Jag är helt övertygad om att historieböckerna kommer att beskriva det just så. WTF?
Citera
2014-08-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Invandringspolitiken är det största politiska haveri vi sett i modern tid. Jag är helt övertygad om att historieböckerna kommer att beskriva det just så. WTF?
Som sagt, Sverige skulle inte klara sig utan invandring.
Citera
2014-08-20, 19:26
Medlem
Timmerhuss avatar
Ingen jag känner har den blekaste aning om att det pågår en debatt. Vem orkar lyssna på en politiker?
Jag försöker få frun att läsa en artikel på 10 rader.Omöjligt.
Grannarna har aldrig läst en bok.
Föräldrarna tror på allt som står i Aftonbladet.
Statens utgifter kommer öka med 48 miljarder, jaså det går nog bra.
Folk har hur mycket tålamod som helst.

Makten utgår från ett puckat folk.
Citera
2014-08-20, 19:27
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Vänta nu... vad exakt i frågan var det Göran Hägglund inte förstod?

http://www.svd.se/nyheter/valet2014/14-augusti-valspurten-2014_3822256.svd?sidan=43

Om karln inte fattar att detta uttalande sänker honom, finns det något övre tak hur korkad man kan vara?

Han har väl tårta i öronen och hör dåligt. I övrigt är det så att valackens knähundar alltid har hört och förstått exakt så mycket som passat dem.
Citera
2014-08-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfAlbania
Som sagt, Sverige skulle inte klara sig utan invandring.
Jo vi skulle garanterat klara oss mycket bättre utan tjuvaktiga albaner och annat pack från tredje världen.
Citera
2014-08-20, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1

Oh nej nej.. Inte om Bonnier-släkten får bestämma. Kommer stå om Sveriges "glansdagar om den "lyckade invandringen från Palmes tid fram till nu".
Citera
2014-08-20, 19:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerhus
Ingen jag känner har den blekaste aning om att det pågår en debatt. Vem orkar lyssna på en politiker?
Jag försöker få frun att läsa en artikel på 10 rader.Omöjligt.
Grannarna har aldrig läst en bok.
Föräldrarna tror på allt som står i Aftonbladet.
Statens utgifter kommer öka med 48 miljarder, jaså det går nog bra.
Folk har hur mycket tålamod som helst.

Makten utgår från ett puckat folk.

Ligger nog allt för mycket i det tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in