2014-09-06, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Ok, nämn ett exempel då så diskuterar vi kring det.
Tex 40-talets Tyskland. Judar och tyskar kom inte särskilt bra överens.
Citera
2014-09-06, 22:22
Medlem
brianmolkos avatar
Vad var det Reinfeldt sa om DDR ?
Citera
2014-09-06, 22:22
Medlem
serioustalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
I mina öron låter det som du låter honom vinna på walk over.

Det är han som påstår, det är han som har bevisbördan, 1+1 blir inte 3, vad är haken? Är jag inte tydlig nog? Ge mig ett exempel, så diskuterar vi kring det. Hur var det med siffrorna förresten? Som sagt, väldigt lätt att tycka lite hit o dit, men inga källor?? Ingen diskussion.
Citera
2014-09-06, 22:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är han som påstår, det är han som har bevisbördan, 1+1 blir inte 3, vad är haken? Är jag inte tydlig nog? Ge mig ett exempel, så diskuterar vi kring det. Hur var det med siffrorna förresten? Som sagt, väldigt lätt att tycka lite hit o dit, men inga källor?? Ingen diskussion.

Du fick ett exempel ovan och även om det är den som fäller ett påstående som har bevisbördan är det rätt anmärkningsvärt att du som ifrågasätter det inte har ett enda exempel som motsäger påståendet.
Citera
2014-09-06, 22:34
Medlem
serioustalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du fick ett exempel ovan och även om det är den som fäller ett påstående som har bevisbördan är det rätt anmärkningsvärt att du som ifrågasätter det inte har ett enda exempel som motsäger påståendet.

Har jag nånsin påstått motsatsen?? Har jag nånsin påstått att jag håller med??? Är du 21?

Läs rendez ovis påstående, levde hitler för 1000 år sedan?
Citera
2014-09-06, 22:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Har jag nånsin påstått motsatsen?? Har jag nånsin påstått att jag håller med??? Är du 21?

Läs rendez ovis påstående, levde hitler för 1000 år sedan?

Du har fått ett exempel som du efterlyste men har inte bemött det. Du har heller inte kommit med några egna exempel som visar på något annat.

Jag har svårt att tolka det på annat sätt än att du håller med men det är lite märkligt då du efterfrågade ett exempel för att just kunna debattera kring.
Citera
2014-09-06, 22:47
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Forna Jugoslavien.
Ukraina.
Irak.
Sverige. Har aldrig blivit självförsörjande. Segregation.
Finland. Romer, 500år av segregation.

osv^452...jag kunde fortsätta hela dan...
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-09-06 kl. 22:53.
Citera
2014-09-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Forna Jugoslavien.
Ukraina.
Irak.
Sverige. Har aldrig blivit självförsörjande. Segregation.
Finland. Romer, 500år av segregation.

osv^452...jag kunde fortsätta hela dan...
Italien var väldigt splittrat i olika stater för en tid sedan, men de krigar inte så mycket med varandra nuförtiden.
Och nu invänder väl någon och säger att; ja ja, men det var ingen mångkultur. Bara olika stater som krigade.

Så hur definieras mångkultur i det här fallet?
Citera
2014-09-07, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ingen vill leva på bidrag, men dessa behövs så tillvida vi inte vill leva i ett oliver twist samhälle de är nog alla överens om. Sen vilken nivå dessa skall sättas kan tror jag ingen här svara på.

Sen hur mycket dyrare blir invandringen med ett vänsterblock? Du verkar ju ha koll på siffrorna tänker jag.

Var detta riktat till mig? Missade detta i så fall. Men svarar iaf:

Det går omöjligt att svara på din fråga. Men bidragen kommer att öka. Kanske öka så mycket att invandringen sänks, då reformutrymmet saknas.
Citera
2014-09-07, 01:15
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Ja, fyfan.

Här har man gått och raljerat sedan 2009 och skrivit 2500 inlägg för att få bort Imam Reinfeldt. Nu när det ser ut som att Imamen kanske försvinner (inte alls säkert ännu) så finns bara tomheten.

Vem vill egentligen ta över efter Imamen?

Det känns som att resultatet av Allahiansens politik kommer att börja märkas under nästa mandatperiod; 48-miljarderstalet visar att bubblan har börjar att spricka – helvete, 48 miljarder direkt ut hjärtat!!! Och detta bara som extra till Migrationsverket under fyra år. Alla som har lite förnuft och som inte lever i förnekelsen inser att brutto är 100-tals miljarder årligen, och detta kommer att kumuleras allt mer till framtida skattebetalare. Till detta tillkommer den etniska rensningen av Sveriges ursprungsbefolkning samt islamiseringen av Sverige vilket är irreversibelt och kommer inte igen.

Sedan hör man hur Svetsarn vill satsa 3 Miljarder på skolan och då kör pk-journalister mikrofonen ner i halsen på gubben och undrar hur detta skall finansieras?!?!?! Helvete – samtidigt kommer 48-miljarder ut ur hjärtat på Imamen utan att det ifrågasätts alls – bidragsmassinvandringen tas för given till vilket pris som helst, annars är man rasist.

Samma sak när Jimmie Åkesson pressades av Anna Hedenmo om ett par tre miljarder mer eller mindre till arbetslöshetsförsäkringen?!?!?! Helvete!!!

Låt Imam Reinfeldt själv få sitta mitt i skiten nu när allt börjar falla ihop. Det blir sittande regering som får skulden av Det Sovande Folket, längre än så tänker inte dessa drönare.

Hoppas att Svetsarn inte får ihop en regering så att Imamen får erbjudandet – Imamen är säkert väldigt väldigt sugen...

Exakt. Det är heelt otroligt att man går bananas och trycker upp folk mot väggen och frågar om finansiering av ett 3 miljadersförslag samtidigt som 48 miljardersbomben stealthsmyger under radarn. Men det är det klimatet vi har nu - INGEN får ens knysta om att det överhuvudtaget finns en kostnad förknippad med asyl- och invandringspolitiken. Det kommer alltså inte spela roll ifall MV nästa gång äskar 148 miljarder eller 480 miljarder. Man får överhuvudtaget inte ifrågasätta siffrorna i detta sammanhang. Det råder en massiv kollektiv hjärntvätt rörande den frågan.

F.ö. tror jag inte nästa statsminister heter varken Löfven eller Reinfeldt i efternamn. Det torde vara ett kaos som vi vaknar upp till 15 september - då träder en annan partiledare fram och syr ihop nåt som alla "kan leva med" tills extravalet, med nya konstellationer i valrörelsen, ordnas upp senare i höst.
Citera
2014-09-07, 01:22
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
A. Lekte med tanken att JÅ ska fråga exempelvis Ullenhag vad man ska göra med de pengar som "blir över" den dagen då antalet flykingar av någon anledning minskar. Vad kan man tänka sig att en politiker som Ullenhav kan svara på en sådan fråga?

Det blir inga pengar över. En bra bit över 90% av mångkulturens kostnader ligger på människor som redan är i landet med medborgarskap eller PUT sedan åratal tillbaka. Att minska flyktingmottagningen sparar i sammahanget in kaffepengar. Tåget har med andra ord gått från stationen för länge sedan. Just detta är något som är svårt för sverigedemokrater att förstå. Jimmie har ingen lösning men Stefan har det - Jacobsson alltså, inte Röfven.
Citera
2014-09-07, 08:21
Medlem
serioustalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Var detta riktat till mig? Missade detta i så fall. Men svarar iaf:

Det går omöjligt att svara på din fråga. Men bidragen kommer att öka. Kanske öka så mycket att invandringen sänks, då reformutrymmet saknas.

Inlägget var riktat till svenne-i-banan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in