2014-08-16, 14:36
Medlem
DIdes avatar
Horribelt!

Att vi lyckats hålla näsan över vattenlinjen tills nu beror på utförsäljningen av statliga bolag och nu det senaste, en ökning av utlandslån.

De statliga bolagen är sålda och pengarna förverkade på en chansning att de invandrare vi tagit in skulle komma i produktion, vilket bevisligen inte skett.

Snarare tvärtom, ovilja att arbeta, utbilda sig, anpassa och komma in i det svenska tänket och brott i skyhög omfattning har blivit utfallet.

Det som återstår nu är ett antal kommunala bolag inom hamn-, energi-, bostads-, omvårdnads- och utbildningssektorn att sälja. Det kommer säkert på kommunernas ansvar att sköta detta för att klara sina finanser när staten drar in kommunernas medel.

När de kommunala bolagen försäljningsintäkter är slut återstår endast Systembolaget och sedan är det kört. Har de inte fått igång invandrarna tills dessa har vi ett Detroit att se fram emot och ett samhällskaos som i alla fall jag inte tänker utsätta mina barn för.

En stor del av mina vänner har idag redan anställningar på företag med global struktur och jag tror nog att det är många av dessa familjer som redan nu sneglar på kontor i andra länder.

Det kommer att bli katastrof och som sagt: Alla vi foliehattar kommer att få rätt som det ser ut nu.

Jag tror nog att de flesta av oss som skriver här och är kritiska, precis som jag, har flera år i beslutande och ansvarskrävande positioner i det privata näringslivet och med eftergymnasial utbildning i bagaget.
Det är inte obildade bönder som alla PKister vill påskina utan tvärt om.
Det lutar mot "alla rätt" och toppbetyg på gjord analys av samhällsekonomin.

Förespråkarna för förd politik verkar vad jag har läst här på FB vara av mindre erfaren kaliber.
(Det är dock min fördom men jag står för den)
Senast redigerad av DIde 2014-08-16 kl. 14:39. Anledning: Ett litet "t" saknades..
Citera
2014-08-16, 14:37
Medlem
Hjärtan = plånböcker
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Förutsatt att man inte anser att ens högsta mål
är att slita röv för att sedan betala en av världens
högsta skatter till att "förbättra världen"
enligt det synsätt som R har, vad finns det för
fördel med att ha medborgarskap här?

Finns väl ingen fördel alls? Dessa går ju till de som inte har medborgarskap.
Citera
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
"Under sin pressträff sa statsministern att det i princip inte finns några pengar kvar till löften i valrörelsen. Det beror dels på vikande tillväxt och att kostnaderna för flyktingmottagandet kommer att öka kraftigt."

Jag spyr. Vad fan har han knaprat för piller? En sådan kan man inte ha som statsminister.
Kan man fråga sig. Antidepressiva och sobril? Hans långvariga depression har plötsligt försvunnit men som biverkan har han drabbats av svårigheter att ljuga kombinerat med en kumbaya-psykos, och han tror att väljarna känner likadant.
Han borde ha hållit sig till betablockerarna.
Citera
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är ingen som har förnekat att invandringen kortsiktigt kostar Sverige pengar. Självklart är det så. Att det är oroligt runt om i världen är också känt och även att Sverige hur man än vrider och vänder på det har en av världens starkaste ekonomier och följaktligen också måste ta ett stort ansvar för dessa människor som är utsatta för en fasansfull vardag.
Så långt håller jag helt med Reinfeldt.
Problemet är att vi har ett parti i riksdagen som vägrar att se världen utanför Sverige och tror att vi är enklav i världen. Ännu värre är deras anhängare som till stor del drivs av rasistiska fördomar och rädsla för en värld utanför deras egna trångsynthet.

I övrigt så ogillar jag Reinfeldts avskyvärde politik som enbart går ut på att göra de rika rikare och de redan fattiga fattigare men det är en annan historia.

Nej, problemet är att du inte förstår att hjälpen skall sättas in på plats för att göra störst nytta. Alltför många i Sverige lever i en bubbla där man tror att Sverige är en stat med oändliga resurser. Resurserna är självklart begränsade. Reinfeldt ser det hela som ett marknadsekonomiskt spel, det är snudd på cyniskt. Att rösta på ett parti som inte vill minska invandringen kraftigt är inhumant.

Migrationspolitiken måste förändras enormt och invandringen måste minskas kraftigt om Sverige skall finnas kvar som välfärdsstat.
Citera
2014-08-16, 14:38
Medlem
pungspark63s avatar
Så efter att ha öppnat och tömt både statskassan och våra plånböcker och rövknullat oss tills halsmandlarna fått skavsår så vädjar han till vår godhet och att vi skall öppna våra hjärtan för att få fortsätta med sitt vansinne...
Efter att ha hört honom kom jag av någon anledning att tänka på detta...
http://www.joehill.se/songs.php

Citat:
Joe Hills mest bekanta dikt i svensk text av Ture Nerman. PRÄSTEN OCH SLAVEN (Svarta präster)

Svarta präster står upp titt och tätt, lär dej skilja på synd och på rätt, men begär du ett torrt stycke bröd, sjunger kören i trossäker glöd.

Du får mat, o kamrat
uti himmelens härliga stat! Svält förnöjd! O vad fröjd!
Du får kalvstek i himmelens höjd.

Du står arbetslös på trottoarn,
du får svälta med hustru och barn. Men var tålig, som Herren befallt - se, därovanom ordnar sig allt.
(Refr.)

Bränner nöden därhemma, så vet: Varje jul finns det välgörenhet! Om du bugar dej djupt, kan du få
en kopp kaffe att fortsätta på.
(Refr.)

Du blir gammal och bräcklig och grå,
du blir körd från ditt arbete då, du får folkpension lagom till snus,
men din f r a m t i d är ljuvlig och ljus!
(Refr.)

Alla arbetets folk, kom till oss
i vårt land att för friheten slåss! När vi segrat, förtryckarnas gäng får i ödmjukhet dra sin refräng:

Du får mat, o kamrat,
när du lärt dej att laga din mat.
Hugg din ved, slit och bed!
Du får kalvstek i himlen, du med!
Citera
2014-08-16, 14:39
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Har M spelat ut sin roll nu i detta val?
Vad kommer att hända framöver?

Fredrik Reinfeldt håller i skrivande stund på att göra en "Mona Sahlin". Han beter sig så mycket i strid med den allmänna uppfattningen att han kommer sänka Moderaterna helt, under 15%. Det har skapats för stora spänningar inom Moderaterna. Som motreaktion på det kommer Moderaterna få fram en ny ledare för partiet. Reinfeldts dagar är räknade.
Citera
2014-08-16, 14:40
Medlem
stefan555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlurpareN
Börjar bli absurt detta, hur långt ska Sverige gå? Ska vi köra välfärden totalt i botten bara för att kunna agera socialförvaltning åt resten av världen? Dra ner levnadsstandarden i botten för alla som bor här.

Har dessa länder inget som helst egenansvar?
Ja målet är att köra svenskars välfärd i botten. Så länge de rika som röstar på moderaterna kan tjäna pengar på flyktingarna, och samma rika människor tjänar pengar på vapenexport. Sverige är det land som exporterar mest vapen i världen i förhållande till folkmängden, vi exporterar vapen även till krigförande länder, ofta olaglig export....Mer krig, mer pengar till de rika....mer krigsflyktingar....mer pengar till de rika som tjänar på asylboenden för krigsflyktingar.....Reinfeldt skiter i Sverige, så länge hans rika vänner tjänar pengar. Reinfeldt.....du är ett rövhål.
Citera
2014-08-16, 14:41
Medlem
JustZlatans avatar
Mitt tålamod tog slut för ett tag sedan. Men det är bra att Reinfeldt äntligen erkänner vad SD har sagt hela tiden.
Citera
Medlem
Cincinnatis avatar
Är det någon som går på hans svammel? En mer lismande, falsk politiker får man ju leta efter. Vad han egentligen menar är 'öppna era plånböcker (så att jag och mina jämlikar kan fortsätta profitera på er naivitet)'.
Citera
Medlem
Necrolusters avatar
"Öppna era hjärtan"

Kyss mig i arslet halvneger! Att öppna hjärtat är i dagens Sverige synonymt med att öppna plånboken, men snart är våra plånböcker tomma, och då ser du din förvuxna babian, då tröttnar folket! Dags att värna om Sverige!
Citera
2014-08-16, 14:42
Medlem
Reinfeldt är dum i huvudet. Hans politik är inte bra.
Jag tror inte ens invandrare tycker hans politik är bra. Vem vill sitta själv i en förort och ruttna bort?
Moderaterna kommer dö. Man ser det på hans ansiktsuttryck det innehåller bara rädsla. En rädd ledare är en farlig ledare. En rädd människa styrs inte av kärlek.

Jag uppmanar alla i Sverige att rösta på partier som kan föra oss samman som nation, vilket du än väljer. Vi måste enas som folk. Alla invandrare är inte dåliga men dem blir det när dem inte får nån chans att komma in i samhället. Likaså blir SVENSKAR det.

Vi är alla lika inför existensen, men aldrig för staten
Senast redigerad av martinforest 2014-08-16 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in