Citat:
Ursprungligen postat av
Basschaser32
Det här var det mest sinnessjuka uttalande jag någonsin hört!!
Öppna era hjärtan? Är det inte precis det vi svenskar har gjort dom senaste 20 åren? Sverige har tack vare det förlorat hela sin själ, stick och brinn Reinfeldt.
Varför är det sinnesjukt? Han har en realistisk syn på ekonomin, han presenterar det de flesta svenskar vill, en "ansvarsfull" asylinvandring som kommer kosta men som vi har råd med. Att han nu pratar om att det kommer kosta mycket med en fortsatt flyktingström tycker jag är väldigt bra och ärligt. Till skillnad från FI, V och MP som inte har några funderingar på finansiering, som vill öppna våra gränser helt och ge socialbidrag till alla tiggare. Reinfeldt och Borg kommer förhoppningsvis upplysa folk under valrörelsen om hur en ekonomi fungerar. Om folk inte vill strypa flyktingströmmen trots att de vet om de skyhöga kostnaderna, vad är det då att klaga om i en demokrati? Däremot nu när finansieringsproblemen för asylinvandringen blir blottade för alla (som följer nyheterna) skapas det förhoppningsvis en debatt och en kanske en svängning i opinionen för denna sakfråga. Om folket motsätter sig kostnaderna, då lär politikerna (bortsett från FI, V och MP) att böja sig för opinionen och genomföra någon förändring i politiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Medburgare
Ja jag har sagt det tidigare och säger det igen.
Fredrik Reinfeldt har varit alla kategorier den sämsta statsministern.
Han kommer att bli känd som mannen som förstörde Sverige.
Vilket trams, under åren med Alliansen har Sverige varit ett av de länder som klarat sig bäst ur lågkonjunkturen i Europa. Vi har mycket att tacka Reinfeldt och Borg för. Om du vill skylla på någon för den öppenhjärtiga asylinvandring, skyll på det svenska folket som inte motsatt sig den förda politiken i denna sakfråga. Men som sagt om folket folket motsätter sig kostnaderna, då lär politikerna (bortsett från FI, V och MP) att böja sig för opinionen och genomföra en förändring i politiken.