2014-08-17, 05:35
Medlem
drickerintekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Utan att överdriva nu, svara helt ärligt på min fråga.

Hur tror ni Sverige kommer att se ut om 25 år?
Förutsatt att inget extraordinärt sker, så som att en nytt världskrig bryter ut:
Kraftigt segragerat.
Skyhög arbetslöshet.
Gated communities har börjat byggas.
De flesta svenskar med hopp om framtiden har sökt sig utomlands.
Många bor kvar i sina föräldrars hus fram till dess att de får ärva huset då kostnaderna för hus i vettiga områden är absurda.
Olika utomeuropeiska minoriteter kommer att stå för barnafödandet i landet.
Etniska svenska barn kommer att vara i kraftig minoritet.
Psykisk ohälsa kommer vara väldigt vanlig bland etniska svenskar som sett sitt land gå i kras.
Det är tal om ett Islamistiskt parti som kan ta sig in i riksdagen.
Den allmäna sjukvården har varken blivit bättre eller sämre jämfört med hur den är idag. Mest tack vare tekniska hjälpmedel. Samma gäller många av de övriga samhällstjänsterna.

Skämt kommer florera om hur dumma svenskarna var som av misstag gav bort sitt land när man från mils avstånd kunde se vad som skulle ske med den extrema invandringspolitik som fördes. "Swede *något*" kommer vara ett skällsord världen över.
Senast redigerad av drickerintekaffe 2014-08-17 kl. 05:41.
Citera
2014-08-17, 06:05
Medlem
Varför blir folk upprörda på Reinfeld? Se det positiva.

När Ny demokrati blev invalda på 1990-talet blev de kallade rasistiskt för förslag som att bidrag till nya invandrare endast skulle betalas ut efter obligatorisk kurs i svenska språket. Sossarna gapade som mest emot detta. Senare införde de själva språkkursen. Jag saknar inte Ny demokrati men värdesätter de saker man öppnade upp ögonen på folk för.

Idag får SD massiv kritik och får ta skrämselpropaganda, rena lögner om att vara ett högerextremt parti. Men tydligen går de i slutändan inte att undvika deras relevanta frågor. Att massiv invandring på helt felaktigt bevåg kostar skjortan. Det Reinfeld säger är ju ett skitbra bevis på vilket fantastisk jobb SD gjort med att framföra sina frågor, när t.o.m. statsministern måste erkänna kostnaderna och inte längre kan låtsas som att all invandring bara berikar och knappt kostar något.
Citera
2014-08-17, 06:25
Medlem
Muhamedssons avatar
Tycker Quisling att vi ska ha tålamod med kriminalitet som skjutningarna i Göteborg också? Man får väl anta det?
Citera
2014-08-17, 06:33
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Erik Ullenhags twitter angående mångkulturen och massinvandringen under Sandvikenfiaskot. Med Reinfeldts tal nu så blir det ju väldigt tydligt att det är glasklara lögner när han säger att invandringen ger vinst.

"Ett öppet Sverige handlar om solidaritet men Sandviken påminner om att vi också blir rikare av öppenhet." /Erik Ullenhag

https://mobile.twitter.com/erikullenhag/status/473139511107805184

Kan inte Ullenhag bli föremål för nån slags offentlig utredning. Han ljuger ju Sverige rakt i ansiktet, samtidigt som han vet hur många miljarder skattebetalarna pumpar in i massinvandringen.

Det är så bisarrt att man knappt kan förstå det.

Har Ullenhag uttalat sig i twitter eller i något annat media efter Reinfeldts tal igår, blir intressant och se vad han säger nu när Reinfeldt och Borg är öppen med att invandringen kostar pengar tvärt emot vad de påstått tidigare.
Citera
2014-08-17, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drickerintekaffe
Förutsatt att inget extraordinärt sker, så som att en nytt världskrig bryter ut:
Kraftigt segragerat.
Skyhög arbetslöshet.
Gated communities har börjat byggas.
De flesta svenskar med hopp om framtiden har sökt sig utomlands.
Många bor kvar i sina föräldrars hus fram till dess att de får ärva huset då kostnaderna för hus i vettiga områden är absurda.
Olika utomeuropeiska minoriteter kommer att stå för barnafödandet i landet.
Etniska svenska barn kommer att vara i kraftig minoritet.
Psykisk ohälsa kommer vara väldigt vanlig bland etniska svenskar som sett sitt land gå i kras.
Det är tal om ett Islamistiskt parti som kan ta sig in i riksdagen.
Den allmäna sjukvården har varken blivit bättre eller sämre jämfört med hur den är idag. Mest tack vare tekniska hjälpmedel. Samma gäller många av de övriga samhällstjänsterna.

Skämt kommer florera om hur dumma svenskarna var som av misstag gav bort sitt land när man från mils avstånd kunde se vad som skulle ske med den extrema invandringspolitik som fördes. "Swede *något*" kommer vara ett skällsord världen över.

* Om 25 år bryr sig inte invandrarnas barn om vad vi höll på med. Alltså solidaritet, "vi gillar olika" etc

* De kommer bilda ett islamistiskt parti, de är ju muslimer och tror på Allah. Så varför inte?

* De kommer börja tröttna på oss gnällande kristna svenskar.

* De börjar ifrågasätta Sveriges lagar och demokrati. För man ska ju följa Koranens lagar...så vad är felet?

Vet inte ens om jag vill fortsätta... och ni (väljarna) tror inte det här kommer bli verklighet? eller så bryr ni helt enkelt er inte.
Senast redigerad av PG-k 2014-08-17 kl. 06:39.
Citera
2014-08-17, 06:39
Medlem
edm4lifes avatar
Jag tycker att alla människor är lika mycket värda. Jag lider med folk som tvingas lämna sina hem, inte har mat för dagen, lever under ständigt hot och inte har någonstans att ta vägen. Om man lämnar sin fucked up syn på världen som många har bakom datorskärmen så är det i VERKLIGHETEN kvinnor, barn och helt oskyldiga civila som blir drabbade av enormt lidande och traumatiserade för resten av livet. Ett av problemen som jag ser det är att Sverige är ett litet land, vi kan omöjligt bära hela världens problem på våra axlar oavsett hur mycket vi önskar att hjälpa människor i nöd. Och där står vi inför ett dilemma. Hur högt pris är vi villiga att betala? Vart går gränsen? Man kan inte bara naivt tro att vi har hur mycket resurser som helst så när det väl kommer till kritan så måste man ta ställning till hur högt pris man är villig att betala för att hjälpa andra, i en annan del av världen och i det priset ingår bland annat långsiktiga negativa effekter som kommer till följd av dålig integrationspolitik, budgetfördelning som leder till mindre investeringar i skola, vård och omsorg, tillväxt osv.. Globala konkurrensen ökar och det ligger inte i kapitalismens natur att ta hänsyn till moraliska aspekter och "good will" snarare uppmanar den till motsatsen. Och jag tycker det är bra att Reinfeldt går ut så konkret i talet för det visar verkligen svart på vitt att det är ett ställningstagande som var och en får göra för hur mycket man tycker att Sverige som land är villigt att offra av sig självt för att hjälpa andra människor i en annan del av världen.

Om vi säger att man mäter summa av välbefinnande för Sverige på en skala 1 till 10 (det här är gravt förenklat alltså).

Vi säger att Sverige har en levnadsstandard på 7.
Ett annat land vädjar om hjälp och genom att hjälpa dom betalar vi ett pris på -1.
Nu har vi 6 i levnadsstandard.
Sen händer något annat i världen och någon vädjar om hjälp och vi går med på det och priset blir -1.
Nu har vi 5 i levnadsstandard.
Sen händer något igen och det kostar -1 igen.
4...
Igen -1.
3...
2...
1...

Poängen är NÄR ska man sätta ner foten och tänka på sitt eget lands bästa i första hand. Det är en svår fråga tycker jag iallafall. Och i exemplet så utgår jag från att vi uppenbarligen vet att dom här flyktingströmmarna får negativa effekter på samhället med segregation, instabilitet och allt möjligt skit och det var det som var värdet av siffrorna som en summa av kostnaden för dom beslut man tar.
Citera
2014-08-17, 06:56
Medlem
Ett väl genomtänkt uttalande från (M)

Invandringspolitiken är den näst viktigaste frågan för alla väljare enligt senaste undersökning.
Han vet att han inte kommer kunna ducka för denna fråga länge till.

Om man utgår ifrån att det ligger en välgjord riskanalys bakom uttalandet, vilket är det normala vid dessa uttalanden.
Målet tror jag vi alla kan vara överens om, det är att (M) skall få makten 2014 eller 2018.

# Är planen är att totalt döda (S) och övrigas vallöften "dok med SD som en osäker variabel"
Räknar (M) med att vinna vänster röster.

# Har man förstått att loppet är kört och har ställt in sig i ledet att bli opposition nästa mandatperiod.
Och satsar nu på att trycka in (SD) i riksdagen. Räknar med kaos så (M) kommer in igen 2018.

# Har (M) med (MP) hjälp målat in sig i ett hörn så att man själv inte kan ställa om invandringspolitiken
och hjälper "på ett snyggt sätt" (SD) till makten för att lösa detta.

# Alternativet att det handlar om humanitet kan vi nog utesluta.

Öppna ditt hjärta, var medmänsklig ;/
Nu sitter vår statsminister med en fet wirre, ett leende på läpparna och bara hoppas att hans plan håller.
Citera
2014-08-17, 06:58
Medlem
Hela min familj röstar SD detta val, trots att mina föräldrar båda jobbar inom på statlig myndighet, där flera av deras kollegor jobbar med något som har med invandring att göra. De sitter tysta i fikarummet när mångkulturförespråkarna pratar. Vid valurnan lägger de sina röster med Sveriges överlevnad i tankarna.
Citera
2014-08-17, 07:04
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Jag tycker att alla människor är lika mycket värda. Jag lider med folk som tvingas lämna sina hem, inte har mat för dagen, lever under ständigt hot och inte har någonstans att ta vägen. Om man lämnar sin fucked up syn på världen som många har bakom datorskärmen så är det i VERKLIGHETEN kvinnor, barn och helt oskyldiga civila som blir drabbade av enormt lidande och traumatiserade för resten av livet. Ett av problemen som jag ser det är att Sverige är ett litet land, vi kan omöjligt bära hela världens problem på våra axlar oavsett hur mycket vi önskar att hjälpa människor i nöd. Och där står vi inför ett dilemma. Hur högt pris är vi villiga att betala? Vart går gränsen? Man kan inte bara naivt tro att vi har hur mycket resurser som helst så när det väl kommer till kritan så måste man ta ställning till hur högt pris man är villig att betala för att hjälpa andra, i en annan del av världen och i det priset ingår bland annat långsiktiga negativa effekter som kommer till följd av dålig integrationspolitik, budgetfördelning som leder till mindre investeringar i skola, vård och omsorg, tillväxt osv.. Globala konkurrensen ökar och det ligger inte i kapitalismens natur att ta hänsyn till moraliska aspekter och "good will" snarare uppmanar den till motsatsen. Och jag tycker det är bra att Reinfeldt går ut så konkret i talet för det visar verkligen svart på vitt att det är ett ställningstagande som var och en får göra för hur mycket man tycker att Sverige som land är villigt att offra av sig självt för att hjälpa andra människor i en annan del av världen.

Om vi säger att man mäter summa av välbefinnande för Sverige på en skala 1 till 10 (det här är gravt förenklat alltså).

Vi säger att Sverige har en levnadsstandard på 7.
Ett annat land vädjar om hjälp och genom att hjälpa dom betalar vi ett pris på -1.
Nu har vi 6 i levnadsstandard.
Sen händer något annat i världen och någon vädjar om hjälp och vi går med på det och priset blir -1.
Nu har vi 5 i levnadsstandard.
Sen händer något igen och det kostar -1 igen.
4...
Igen -1.
3...
2...
1...

Poängen är NÄR ska man sätta ner foten och tänka på sitt eget lands bästa i första hand. Det är en svår fråga tycker jag iallafall. Och i exemplet så utgår jag från att vi uppenbarligen vet att dom här flyktingströmmarna får negativa effekter på samhället med segregation, instabilitet och allt möjligt skit och det var det som var värdet av siffrorna som en summa av kostnaden för dom beslut man tar.

Ullenhag och Reinfeldt vill att Sverige tar över Syriens lidande.
Citera
2014-08-17, 07:31
Avslutad
Är det inte detta som de flesta svenskar har drömt om!?

Uppfyller inte Reinfeldt nu svenskens dröm!?

Har inte svensken drömt att personligen ur egen kassa göra en Sverige till en humanitär stormakt som Calle Bildt uttryckt det!?

Nu när skattehöjningarna kommer så får vi se hur stor godheten är bland den svenska medelklassen.
Citera
2014-08-17, 07:34
Medlem
8bitzs avatar
Hur ska Fredrik själv bidra till detta? kommer det byggas asylboenden i Täby? Kommer han själv samt övriga partikollegor gå ner lite i lön för att få detta att gå runt? Varför kan vi inte hjälpa dom på plats?
Citera
2014-08-17, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Hela min familj röstar SD detta val, trots att mina föräldrar båda jobbar inom på statlig myndighet, där flera av deras kollegor jobbar med något som har med invandring att göra. De sitter tysta i fikarummet när mångkulturförespråkarna pratar. Vid valurnan lägger de sina röster med Sveriges överlevnad i tankarna.

Vad är Sveriges överlevnad att bry sig om?
Majoriteten av svenska folket har röstat för detta så varför ska de inte skörda frukterna av det?

Personligen hoppas jag att det i slutändan leder till extrem finanskris, massarbetslöshet, kollapsad bostadsmarknad och allmän kaos.

När dumsvensken sitter med ett kraschat land kommer jag att köpa upp mark och fastigheter till löjliga priser. Ja, en del av oss har varit förutseende och skött vår ekonomi via utlandet och då är det vår tid att slå mynt av svenskarnas dumsnällhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in