2014-08-17, 04:50
Medlem
sneakydudes avatar
Skulle inte förvåna mig det minsta om Reinfeldts slappa inställning resulterar i en ebolaepidemi i norden..
Citera
2014-08-17, 04:52
Medlem
Ökade kostnader........
bensinskatten kommer att höjas
Tvlicensen hamnar på skattesedeln
flyktingskassan måste ju fyllas på

ja sent ska syndaren vakna
Citera
2014-08-17, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmbali
http://www.imdb.com/title/tt0096256/?ref_=fn_al_tt_1

Nagon som sett denna?

Som sverige idag.

Reinfeldt: Hey whats wrong baby?
Citera
2014-08-17, 04:56
Bannlyst
Som någon nämnde tidigare. Sverige är förlorad och såld. Svenskar !: Börja packa era väskor till ett valfritt land.
Citera
2014-08-17, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thumo
Som någon nämnde tidigare. Sverige är förlorad och såld. Svenskar !: Börja packa era väskor till ett valfritt land.

Nån som har tips på bra alternativ med vettig invandringspolitik? Schweiz?
Citera
2014-08-17, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theyodor
Nån som har tips på bra alternativ med vettig invandringspolitik? Schweiz?
Åland! Svenskt men inte mångkulturellt. Vi ses där, jag ska öppna en Sverigevänlig pub.
Citera
2014-08-17, 05:08
Medlem
RingRing2014s avatar
"Det är så pass omfattande, att det kommer lägga ytterligare restriktioner på vad som finns utrymme för offentligt finansierat."

"Därför säger jag att vi lovar alltså nära nog inte någonting i den här valrörelsen, för det kommer inte finnas utrymme för det."

Fredrik Reinfeldt.

Sorgligt, han skjuter från höften och gamblar alltså med vårt fina land som vi byggt upp och som vi ju älskar i botten.

Nu är det bägaren som rinner över ute i stugorna. Game Over Moderaterna.

SD 2014
Senast redigerad av RingRing2014 2014-08-17 kl. 05:13.
Citera
2014-08-17, 05:09
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Hade seriösa funderingar på att rösta på M i valet. Det försvann som en blixt från en klar himmel idag efter Reinfeldts tal. Vi har fortfarande vårdköer och folk som ligger i sjukhuskorridorer och vårdpersonal som går på knäna, skolor som inte fungerar med underbetalada lärare, straffbeskattade pensionärer som byggt upp vårt land, en järnväg som inte fungerar och vägar i behov av stort underhåll, massungdomsarbetslöshet, kravaller i utanförskapsområden, tiggare överallt, brist på studentbostäder, ett energiproblem som inte är löst vilket kräver byggnation av nya kärnkraftverk och ett av världens högsta skattetryck. Vad är hans lösning på alla dess problem? Ta in ännu fler invandrare från mellanöstern.

Karln har helt enkelt fått Palmesjukan. Han vill framstå som en stor statsman, lika stor som Olof Palme, och få en staty rest efter sig . Det här enbart av egoistiska skäl som han gör det här utspelet för att få internationellt cred, tro inget annat.

Hans påbud att inga andra satsningar kan göras i och för Sverige de kommande åren pga flyktingmottagande kan han knappast ha förankrat i partiet eller i alliansen. Tror han att han själv regerar Sverige?

Det hade varit mycket bättre om han hade vädjat till Finland, Norge, Danmark m.fl. EU-länder att ta sitt ansvar i flyktingmottagandet istället för att hälsa alla välkomna till Sverige. Sverige bidrar tillräckligt som det är idag med humanitära insatser. Vi är ett litet land och snart är vi alla fattiga om Reinfeldt får bestämma. Kan man söka asyl i Norge eftersom han håller på och förstör vårt land?
Citera
2014-08-17, 05:11
Medlem
Red Machines avatar
Heder åt Reinfeldt att han är ärlig. Smart är det kanske inte speciellt då han kunde tagit mot invandrare och bevarat en god välfärd men istället sänkte momsen på krogen, RUT, ROT och ett åtskilliga jobbskatteavdrag och ändå inte vill öka skatten för de som tjänar allra mest. Men visst några procent mer för SD och några procent mindre för Moderaterna gör nog inte så stor skillnad ändå.
Citera
2014-08-17, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disk00
Jag kan säga att jag ser stor skillnad på mina judiska vänners beteende jämfört med mina svenska. Tror det kan ha att göra med att de fortfarande känner sig förföljda eller att det inte är stolta att vara uppväxta med att vara hala, giriga och osköna i vissa typer av sammanhang. Har du judiska vänner? Isf känner du av någon skillnad?
Jag vet inte om jag har det, men jag har haft en del bekanta. En snubbe som koverterat till kristendomen, men hans bror var en "redig jude" pengar pengar! Vet inte om han också konverterat men så värst religiös var han inte hurusom. Fråga dem vad de tycker om David Swartz, mannen som införde mångkulturen...
Citera
2014-08-17, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormkrash
Jag ska öppna hjärtat på dig med en sked din jävla cirkusneger, mitt tålamod tog slut för 15år sen nu är jag blodtörstig. Där har du mitt svar.
Men det får dig baar att bli obetydlig och du vinner inget på det.
Titta på SMR. De kan inte göra annat än skräna.
Citera
2014-08-17, 05:27
Medlem
RingRing2014s avatar
Erik Ullenhags twitter angående mångkulturen och massinvandringen under Sandvikenfiaskot. Med Reinfeldts tal nu så blir det ju väldigt tydligt att det är glasklara lögner när han säger att invandringen ger vinst.

"Ett öppet Sverige handlar om solidaritet men Sandviken påminner om att vi också blir rikare av öppenhet." /Erik Ullenhag

https://mobile.twitter.com/erikullenhag/status/473139511107805184

Kan inte Ullenhag bli föremål för nån slags offentlig utredning. Han ljuger ju Sverige rakt i ansiktet, samtidigt som han vet hur många miljarder skattebetalarna pumpar in i massinvandringen.

Det är så bisarrt att man knappt kan förstå det.
Senast redigerad av RingRing2014 2014-08-17 kl. 05:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in