2014-08-16, 16:04
Medlem
fernebos avatar
Det är ju förvisso modigt av honom att tala klarspråk och medge att svensk ekonomi och social välfärd är underordnad ett flyktingmottagande helt utan gränser, men han kommer ju knappast få min röst på den politiken. Han förtjänar överhuvudtaget inga röster alls med den sortens prioriteringar.

Det är väldigt sjukt att det finns ett enda parti i riksdagen som går till val på att sätta Sverige främst.

Reinfeldt inbillar sig säkert att den här sortens ärlighet ska belönas av väljarna, men jag tror tvärtom. Det här är spiken i kistan för Moderaterna och jag tror att SD kommer att öka ytterligare några procent när folk får klart för sig vad som har högsta prioritet i Sverige numera.
Senast redigerad av fernebo 2014-08-16 kl. 16:08.
Citera
2014-08-16, 16:04
Medlem
Solrozs avatar
TÅLAMOD????

Fy faaaan!

Karln kan ju inte mena allvar. Vilken jävla idiot.
Citera
2014-08-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av furstandrej
Det finns ingen sådan sak som en humanitär stormakt.

Jodå, fast bara i Nya Sverige och Nya Sverige är (tänka sig) bäst i klassen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Hahaha, jag som läste att moderaterna taggade för Ruinfeldts sommartal. Blir ingen rosé eller skumpa för ny-moderaterna ikväll

Positivt för SD är det iaf att lögnministern börjat tala om elefanten i rummet.

Tillägg: DN har "Gör er redo för en stor flyktingström" som rubrik nu, som om vi inte redan har en enorm ström

nymoderaterna sitter i nyköpta bostadsrätter som ökar en extra årslön i värde per år. De har all anledning att fira massa flyktingar då det driver upp efterfrågan på bostäder markant. Svenskar kan inte längre få hyresrätter då de är reserverade för den nya svenska adeln.
Citera
Medlem
Håller med dig. Överväger att flytta utomlands men är beredd att resa tillbaka när kaoset inträffar för att delta i slutstriden.
Citera
2014-08-16, 16:07
Medlem
Sådärja Reinfeldt...
Efter sju raka val på M så blir det blankt i år och jag lär knappast vara den enda väljaren som tröttnat.

Att det ska vara så svårt för ett parti att föra en humanitär och sund invandringpolitik...
Citera
2014-08-16, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnullMarodoren
Jag håller med Fredrik om detta, bara tuta att köra tills Svenne banans rygg knäcks.

Det går ju bra så här långt och de flesta Svenskar gnäller ju inte över att betala enorma summor i skatt till Araber och Negrer som är här för att våldta småbarn och misshandla svenska småkillar?

Alla ni som sitter och knyter näven i fickan och ojar er, ställ er en ärlig fråga nu! : Förtjänar en sådan lallare som Svensken verkligen att fortsätta existera?`

Och när ni funderar på det, tänk på att dagens Svenne har ingenting gemensamt med dåtidens Svenne som faktiskt byggde landet och stora företag. (förutom blodet då).

Så var snälla och håll käften, betala era skatter och dö bara ut.

Vi kanske kan hitta en fristad i Ukraina? i Gammalsvensby kan vi ju ta och bygga någon nytt i. Ukraina vill ju inte gärna släppa in kaosblattar så.
Citera
2014-08-16, 16:08
Medlem
Anledningen till att inte systemet kollapsar att vi just nu lånar 10-tals miljarder.

Hade inte inte de statliga bolagen sålts så hade kollapsen redan nu varit ett faktum .

Staten frikopplar och lägger ut ansvaret på kommunerna så det inte ska märkas .

Statskulden skenar och har ökat med flera hundra miljarder de senaste 8 åren och är idag på samma siffror som Göran Perssons tid ....
Citera
Bannlyst
Ett sätt att fiska röster från SD misstänker jag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retupmoC
Förstår inte varför folk ser SD som någon sorts räddning.

Förstår att du inte förstår. En dag vaknar även du skall du se.
Citera
2014-08-16, 16:10
Medlem
Deon Limes avatar
Bra med lite ärlighet iaf för bu bör väl även den mest envisa gammelmoderaten som hängt sig fast insett att partiet inte är för denna?

Rösta på moderaterna för fortsatt dålig skola, vård, försvar och rättsväsende. Inga skattesänkningar men en jävla massa invandring. Där har vi högerpartiet i svensk politik.
Citera
2014-08-16, 16:10
Medlem
JumpingJacks avatar
Men var inte det här ytterst, ytterst listigt av Reinfeldt? Han inser väl redan nu att loppet är kört för hans och moderaternas del, oavsett vad han står och säger.

Då passar han istället på att punktera inte bara sin egen politik, utan även motståndarsidans, genom att tydligt säga att det inte finns några utrymmen för ekonomiska reformer de närmaste åren.

Så oavsett vad Löfvén står och lovar i sina valtal så kommer han ju inte att bli särskilt trovärdig, eftersom statsministern redan har sagt rakt ut hur landet ligger. Bokstavligt talat.

Vad tror ni är anledningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in