2014-08-17, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Undrar hur lågt kvadratmeterpris man kan komma ner i om man bygger "betong-kartonger" 10 våningar 100 lägenheter /st med modern teknik till självkostnadspris?

Självklart skulle ett enormt byggprogram påverka fastighetspriserna i Sverige men om det gjordes i miljonprogramstil så skulle det åtminstonne vara stor skillnad på hus och hus och skilja sig på marknaden.

Finns det någon lägenhet i ett miljonprogramkomplex som inte är en hyresrätt? Kan inte tänka mig att någon skulle betala mer än 1000 kr för en lägenhet i ett sådant hus.
Citera
2014-08-17, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Lite komiskt att Åsa Romson sitter och snackar om att invandring är en naturlig del av världsordningen och strikt vill påminna oss om forntiden då 1 miljon svenskar utvandrade. Lägg av.
Om man tittar på torget i Rinkeby återfinns inte en enda kvinna där, alla kvinnor är hemma och får i stort sätt inte gå ut. Det finns caféer där kvinnor sitter för sig i en avsides del av rummet precis som i moskén. Är det en normal invandring vi har? Forna Jugoslavien var ett civiliserat samhälle med västerländska värderingar, en mycket lättare integration. Det vi ser nu är skadat. Det finns inte en muslimsk man som inte ser sin kvinna som av lägre rang, som inte skulle vilja ha sharia-lagar i Sverige. Vi tillåter till och med dom att könsstympa pojkar.

Grattis Sverige.

Ja, tack för att ni valde Sverige, undra om det var bidragen eller klimatet som lockade. Feta tält från Somalia kan inte jämföras med invandringen från forna Jugoslavien, jag har inget emot dom alls, dom flesta har kommit in bra i samhället.

Undra vad Feministiskt initiativ tycker om kvinnodiskrimineringen i t ex rinkeby. Tälten är alltid en bit i skymundan och har inte samma rättigheter som husse Muhammed.
Citera
2014-08-17, 00:20
Medlem
Sperssons avatar
.
Alliansen står inför sitt sämsta val någonsin, och då står Reinfeldt och pratar om fler flyktingar och bostäder.

Har den mannen helt tappat kontakten med verkligheten??
Citera
2014-08-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadimi
Ja, tack för att ni valde Sverige, undra om det var bidragen eller klimatet som lockade. Feta tält från Somalia kan inte jämföras med invandringen från forna Jugoslavien, jag har inget emot dom alls, dom flesta har kommit in bra i samhället.

Undra vad Feministiskt initiativ tycker om kvinnodiskrimineringen i t ex rinkeby. Tälten är alltid en bit i skymundan och har inte samma rättigheter som husse Muhammed.

Det får du fråga riks
Citera
2014-08-17, 00:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvamarin
Det är nästan det mest anmärkningsvärda, det måste vara historisk att en partiledare går ut en månad innan valet och deklarerar att de inte har några som helst vallöften eller mao visioner överhuvudtaget om hur landet skall skötas de närmaste fyra åren utan att de bara satsar på EN enda fråga och att vad vi än tycker om det så kommer de att satsa alla pengar som finns till hands på denna enda fråga??
Jag menar oavsett vilken fråga det är så är det bara det i sig ett väldigt konstigt utspel!

Ja, det är helt historiskt, på två sätt:
1. Att på detta sätt, så uttalat, totalt skita i det egna folkets behov, och sätta sk. flyktingar (som de oftast inte är) före det egna folkets behov. Det markerar en helt ny situation.
2. Att Reinfeldt nu plötsligt talar om att massinvandringen är en stor kostnad, både på kort och lång sikt. Tidigare har det alltid hetat från hela 7-klövern att MENA-invandringen är en stor vinst (oklart hur)
Citera
2014-08-17, 00:22
Bannlyst
Jag tycker att alla som har "vänner" eller "bekanta" som gillar nya Moderaterna (på sociala medier) går in och tar diskussionen med dessa och ber dem förklara hur i helvete dessa personer tycker om (valackens) senaste utspel. Sanningen är just nu alla moderaters fiende.
Citera
2014-08-17, 00:23
Bannlyst
Hoppas nån skjuter landsförädaren reinfeldt..

-JA! jag önskar livet ur idioten.. han önskar ju livet ur sitt folk!
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Lena Mellin och hennes journalistkompisar får orgasm av ALLT som SD tycker är dåligt.
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Reinfeldts utspel är att bra sätt att förbereda sjuksköterskor och lärare som vill ha högre löner: Det blir INGET. Pensionärer också. Han håller hårt i pungen och fördelar pengarna där de bäst behövs.
Citera
2014-08-17, 00:24
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKaos
Jag tycker att alla som har "vänner" eller "bekanta" som gillar nya Moderaterna (på sociala medier) går in och tar diskussionen med dessa och ber dem förklara hur i helvete dessa personer tycker om (valackens) senaste utspel. Sanningen är just nu alla moderaters fiende.

https://www.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM

Den kan kanske spridas tycker jag. Den är talande.
Citera
Medlem
526s avatar
Äh
Senast redigerad av 526 2014-08-17 kl. 00:26.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Jag är uppriktigt sagt chockad över vad statsministern sa idag, nästan i klass med det sinnestillstånd man befann sig i 11:e September 2001 eller efter Breiviks härjningar på Utöya. Någonting stort och viktigt har hänt, frågan är vad det resulterar i.

Ja sett till att SD inför förra valet förklarade massinvandringen och islam som det största hotet mot Sverige i modern tid, så kan jag förstå att du blir chockad. Fattas bara att de smäller av en bomb här före valet. Säpo har dessutom gått ut och varnat för att islamisterna planerar angripa Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in