2007-11-17, 20:08
Medlem
Produkt: General Onyx
Finns som: Porsjon
Smakar: Plast og sitron, med en bismak av General snus.
Dosan: Sort, med noe tacky bling bling på lokket av dåsen (dosan).
Betyg: 2/5
Pris: 58 norske kroner ( = 67 svenske).
Sammanfattning: Kjip, men nikotinsterk snus som ikke lever opp til hypen i det hele tatt.
Citera
2007-11-19, 00:30
Medlem
Livingstons avatar
Produkt: Offroad (Original)
Finns som: Lös och portion
Smakar: Hemskt och djävligt! Smakar som något sött och kletigt tuggummi och luktar typ som parfym gjord på mosade hallon.
Betyg: 0/5
Övrigt: Nej, vet ni vad. Det här är inget att hänga i snusgranen. Baksnuset är vattnigt och svårbakat samt att det luktar väldigt feminimt om fingarna efter att du mekat ihop en prilla. Det enda positiva med snuset - om man nu kan använda sådana ord i denna snusrecension - är att det är ganska billigt. 19 respektive 21 kr kostar det.
Citera
2007-11-19, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadline
Finns som: Porsjon
Smakar: Plast og sitron, med en bismak av General snus.
Dosan: Sort, med noe tacky bling bling på lokket av dåsen (dosan).
Betyg: 2/5
Pris: 58 norske kroner ( = 67 svenske).
Sammanfattning: Kjip, men nikotinsterk snus som ikke lever opp til hypen i det hele tatt.

Då måste jag ge svar på tal. Till och börja med, 67 jävla kronor? Åt helvete dyrt! tycker synd om er norrmän

Men då kör vi:

Finns som: Portion
Smak: Härligt svag lakritssmak med lite inslag av snus när det rinner. Dock rinner den VÄLDIGT lite, det är som jag vill ha det!
Pris: 40 kr, hos närmaste kiosken.
Sammanfattning: Generals starkaste snus, 11 mg/portion till skillnad från deras vanliga på 8 mg/portion. Ingen skillnad enligt mig dock. Man känner lyxkännslan när man har dosan, aningen större dosa, detta på höjden.

När man öppnar så ligger prillorna i en vacker spiral, känns trist att pajja dom. Ställer där man kan dumpa använda prillor är aningen större en på en vanlig dosa (tror jag).

Visst den är liite dyrare, 10 kr dyrare en white där jag handlar. Dock tycker jag det kan vara värt det, brukar köra General white om vardagarna och onyx till helgen. Lyxa till det lite helt enkelt! För er snusare som snusar någon white av nån sort och inte är störtförtjust i när det smakar mycket tobak eller när det rinner, Testa Onyx. Ni kommer säkerligen bli nöjda!

Fan, kan inte somna alltså½ Nu är det slut med kaffe innan läggdags!
Citera
2007-11-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedis_
Då måste jag ge svar på tal. Till och börja med, 67 jävla kronor? Åt helvete dyrt! tycker synd om er norrmän

Dyrt ja, men min favorittsnus - snusens dronning om du vil - er verdt prisen:

Produkt: Röda Lacket
Finns som: Løs og white porsjon. Undertegnede anmelder her bakevarianten.
Smakar: Skikkelig old school. Fruktig, fyldig og med en markert tobakksmak. Sleng på en anelse salt lakris, og du er der. Lacket er komplett og velbalansert, og det nærmeste snushimmelen for oss vanlige dødlige. En ekstra bonus er at snusne kan formes til nærmest hva som helst hvais man skulle ønske det. Personlig dytter jeg bare en klype opp i kjeften, og smiler bredt!
Betyg: 5/5. Soleklart. Ingen over, ingen ved siden.
Pris: Som all snus i Norge er den skamdyr, rundt 70 svenske, men denne er verdt det.

Röda - en prell av det aller helligste under din leppe!. <3
Citera
2007-11-20, 22:24
Medlem
Wiijkes avatar
Produkt: Nick and Johnny Portion

Finns som: Portion och Lös

Smakar: Väldigt god känsla! Smakar först lite som en general men går över i lätt lakrits smak, Absolut den godaste snusen jag smakat och den ajg använder även

Betyg: 5 =)

Pris: 29 kr hos tobakshandlarn
Citera
2007-11-21, 18:18
Medlem
Maldorors avatar
Produkt: Göteborgs Prima Fint

Finns som: Lös

Smakar: Smaken är magnifik! Oerhört enkel att baka, ligger perfekt i munnen och konsistensen är orgasm. Med toner av grädde och starkvin, tillsammans med en mild tobaksarom och en väl avvägd sälta och sötma utöver det vanliga genererar denna produkt 5/5.

Övrigt: Efter att ha undersökt och provat alla Swedish Match's snussorter står Göteborgs Prima Fint som klar vinnare. Den säljer dåligt och tillgången är knapp, den har ett oförtjänt vagt rykte bland svensken vilket jag finner underligt samtidigt som oroväckande... Kan den komma att försvinna med tiden? Låt oss hoppas att så inte är fallet.
Citera
2007-11-21, 18:46
Bannlyst
Produkt: LD Black Salmiak
Finns som: Svart Portion (samma påsar som general onyx)
Smakar: Riktigt Salmiak inte som catch eller nåt annat lakrits snus på marknaden. Rinner Alldels lagom men tar slut efter typ 1 1/2h ungefär men de kan man ju stå ut med...
Betyg: 6/5
Övrigt: Betalar 23spänn hos den lokala tobaks turken men kostar nog upp till runt 26spänn på ICA eller liknade...

rekomenderas starkt även för er (som jag) är emot "snus som inte smakar snus"
Citera
2007-11-24, 02:27
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedis_

Men då kör vi:

Finns som: Portion
Smak: Härligt svag lakritssmak med lite inslag av snus när det rinner. Dock rinner den VÄLDIGT lite, det är som jag vill ha det!
Pris: 40 kr, hos närmaste kiosken.
Sammanfattning: Generals starkaste snus, 11 mg/portion till skillnad från deras vanliga på 8 mg/portion. Ingen skillnad enligt mig dock. Man känner lyxkännslan när man har dosan, aningen större dosa, detta på höjden.

När man öppnar så ligger prillorna i en vacker spiral, känns trist att pajja dom. Ställer där man kan dumpa använda prillor är aningen större en på en vanlig dosa (tror jag).

Visst den är liite dyrare, 10 kr dyrare en white där jag handlar. Dock tycker jag det kan vara värt det, brukar köra General white om vardagarna och onyx till helgen. Lyxa till det lite helt enkelt! För er snusare som snusar någon white av nån sort och inte är störtförtjust i när det smakar mycket tobak eller när det rinner, Testa Onyx. Ni kommer säkerligen bli nöjda!

Fan, kan inte somna alltså½ Nu är det slut med kaffe innan läggdags!

Att många upplever Onyx som torra har en enkel förklaring. Dosorna är nämligen ofta utgångna. Kolla datumet nästa gång. Jag är lite besatt av just detta så det blir lätt så att man kammar av ett antal affärer innan man slutligen hittat ett bra datum. Är det riktigt bra brukar det bli hamstring och infrysning.
Citera
2007-11-25, 19:02
Medlem
wääuus avatar
Produkt
LD Guld portion

Smak och doft
Doft av fisk, när man lägger in den även smak av fisk i början, men seddan försvinner all smak.

Övrigt
Jag skulle köpa min vanliga grov brun när jag ser att de har billigt snus med dåligt datum. Såg att de hade denna LD guld, och jag tycker LD original är god så jag tänkte prova, men ve och fasa!

Betyg 1/5 i klass med granit
Citera
2007-11-26, 12:06
Medlem
Ozmeisters avatar
Produkt: Gbg rapé No.2Lingon.
Finns som: Vit portion.
Smakar: En stark smak av lingon, smakar inte snus.
Betyg: 3/5.
Pris: 35kr på kiosken
Övrigt: Smakar väldigt mycket lingon och ingen tobakssmak. Det som drar ner betyget är att man får ont i magen och att det inte finns någon som helst tobakssmak, däremot om man gillar lingon är den suverän.
Citera
2007-11-27, 19:49
Medlem
Ozmeisters avatar
Slänger in en till...
Produkt: Skruf Stark
Finns som: Lös och portion
Smakar: En blandning av General och Grov, smaken tar slut väldigt fort.
Betyg: 2/5.
Pris: 29kr
Övrigt:Väldigt torra prillor, Innehåller ca 35% mer nicotin. Den är gjord på handplockad bladtobak.
Citera
2007-12-01, 19:04
Medlem
Erik Mellbergs Julsnus

Pris: 29 spänn

Finns som: Lös

Doftar: Mycket tobak, med inslag av något mer lite sötare. Blundar man tänker man litegrann på julmust och nejlikor, vettefan vad det heter dock... Men men

Smakar: Efter en lång diskution med en f.d icke-snusare som tog sig en smak så kom vi fram till att det smakade
*Tobak
*Skummet på julmusten
*Nejlika
*Ingefära
*Något mer

Omdöme: Dosan är inte formad som en vanlig dosa, utan som en sådan rektangel med rundade hörn a la old oldschool eller Gällivare-snus.
Inte har den någon form av försegling heller, och ingen innehållsförteckning.
Det gör ju litegrann, eftersom att då kan dom ju ha slängt i vafan som helst :S
Inte vet vi hur mycket det är i heller, så jag gissar att det är 50 g.
Där har vi alltså ett litet minus.

När man sedan skall baka så är det fuktigt som fan, och då jag är van vid lättbakade Prima Fint så var det svårbakat.
Mycket kladdig blev jag, och då det är grövre än Priman så ramlar det ner en del när man väl fått in det i munnen.

Hur smakar det då? Jo det smakar gott
Kanske är det placebo, men det smakar rätt juligt faktiskt

Betyg: Godkänt, lite till. Jag är lite kluven, smaken är mycket angenäm men själva konsistensen ger mig lite kalla kårar.
Har man "bakskillen from hell" så är det lugna puckar, är man rädd för att grisa ner sig ska man nog leta land och rike runt efter något annat julsnus i påse.

Det finns bara att köpa på Liseberg här i GBG och på Mellbergs Tobak i samma stad, vad jag vet

M.v.h Sensej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in