Erik Mellbergs Julsnus
Pris: 29 spänn
Finns som: Lös
Doftar: Mycket tobak, med inslag av något mer lite sötare. Blundar man tänker man litegrann på julmust och nejlikor, vettefan vad det heter dock... Men men
Smakar: Efter en lång diskution med en f.d icke-snusare som tog sig en smak så kom vi fram till att det smakade
*Tobak
*Skummet på julmusten
*Nejlika
*Ingefära
*Något mer
Omdöme: Dosan är inte formad som en vanlig dosa, utan som en sådan rektangel med rundade hörn a la old oldschool eller Gällivare-snus.
Inte har den någon form av försegling heller, och ingen innehållsförteckning.
Det gör ju litegrann, eftersom att då kan dom ju ha slängt i vafan som helst :S
Inte vet vi hur mycket det är i heller, så jag gissar att det är 50 g.
Där har vi alltså ett litet minus.
När man sedan skall baka så är det fuktigt som fan, och då jag är van vid lättbakade Prima Fint så var det svårbakat.
Mycket kladdig blev jag, och då det är grövre än Priman så ramlar det ner en del när man väl fått in det i munnen.
Hur smakar det då? Jo det smakar gott

Kanske är det placebo, men det smakar rätt juligt faktiskt
Betyg: Godkänt, lite till. Jag är lite kluven, smaken är mycket angenäm men själva konsistensen ger mig lite kalla kårar.
Har man "bakskillen from hell" så är det lugna puckar, är man rädd för att grisa ner sig ska man nog leta land och rike runt efter något annat julsnus i påse.
Det finns bara att köpa på Liseberg här i GBG och på Mellbergs Tobak i samma stad, vad jag vet
M.v.h Sensej