2009-09-27, 00:18
Medlem
Xalterads avatar
Gottlanssnus Anis + General Mint

Har blivit en hel del nya spännande snussorter som passerat under läppen, tar dock två till och börja med....

Produkt: Gottlandssnus Anis Portion
Finns som: Portion och lös
Smakar: Svag tobakssmak med kraftig ton an naturlig anis, aning sötma.
Betyg: 5/5
Pris: 42;. snusworldwide.com
Övrigt: Faktiskt så den slår Romeo Y Juliet på fingrarna! Näst bästa snuset som jag någonsintestat, gäller dock att man gillar anis! Påsarna är lagom fuktade, med precis en ton av sältan till tobakssmaken som kompanieras av den lätta sötman i anisen. Helt underbart. Xalterad Rekomenderar startk!

Produkt: General Mint White Dry Miniportion
Finns som: Portion
Smakar: Frisk mint som håller oändligt länge, om man anstränger sig kan man känna lätt av tobakssmak.
Betyg: 3,5-
Pris: 38:- snusworldwide.com
Övrigt: Glöm tuggummi för fräsch andedräkt, det är General Mint du ska ha! Påsarna är väldigt små så det syns inte när man bär dem, kanske passande då snusande inte riktigt är kutym? Tjejerna verkar inte heller ha något emot smaken, eller doften av dem. Påminner om doften och smaken av något sött minuttuggummi. Du behöver inte längre välja mellan snus och strul pga. anti-snus tjejer. Dock är priset alldeles för högt för, 6g/20prillor á 4mg nikotin.

Håll till godo, har många, många fler s snusrecentioner på lager.
Citera
2009-09-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Har blivit en hel del nya spännande snussorter som passerat under läppen, tar dock två till och börja med....

Produkt: Gottlandssnus Anis Portion
Finns som: Portion och lös
Smakar: Svag tobakssmak med kraftig ton an naturlig anis, aning sötma.
Pris: 42;. snusworldwide.com
Övrigt: Faktiskt så den slår Romeo Y Juliet på fingrarna! Näst bästa snuset som jag någonsintestat, gäller dock att man gillar anis! Påsarna är lagom fuktade, med precis en ton av sältan till tobakssmaken som kompanieras av den lätta sötman i anisen. Helt underbart. Xalterad Rekomenderar startk!

Produkt: General Mint White Dry Miniportion
Smakar: Frisk mint som håller oändligt länge, om man anstränger sig kan man känna lätt av tobakssmak.
Betyg: 3,5-
Pris: 38:- snusworldwide.com
Övrigt: Glöm tuggummi för fräsch andedräkt, det är General Mint du ska ha! Påsarna är väldigt små så det syns inte när man bär dem, kanske passande då snusande inte riktigt är kutym? Tjejerna verkar inte heller ha något emot smaken, eller doften av dem. Påminner om doften och smaken av något sött minuttuggummi. Du behöver inte längre välja mellan snus och strul pga. anti-snus tjejer. Dock är priset alldeles för högt för, 6g/20prillor á 4mg nikotin.

Jätte bra recensioner! 5/5!
Citera
2009-09-30, 06:11
Medlem
gugglianos avatar
Jag köpte en stock phantom brown för 199.- och först tyckte jag att den var helt ok,men efter 2/3 dosa har jag tröttnat. Sen kan jag för mitt liv inte komma på vilken sort den smakar som, jag har det ju bokstavligen på tungan. hjälp någon?
Citera
2009-09-30, 17:37
Medlem
ExtremtGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Jag köpte en stock phantom brown för 199.- och först tyckte jag att den var helt ok,men efter 2/3 dosa har jag tröttnat. Sen kan jag för mitt liv inte komma på vilken sort den smakar som, jag har det ju bokstavligen på tungan. hjälp någon?

Tycker den smakar som Grov Svart, den du menar?
Citera
2009-09-30, 22:57
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtGlad
Tycker den smakar som Grov Svart, den du menar?

har inte smakat grov svart, det känns som nåt åt rapé eller röda lacket till, men det är lätt 15 år sen jag sist snusade nåt sånt, så jag är inte säker. Vad jag dock är tämligen säker på, är att jag håller mig ifrån denna hädanefter. Jag kan inte med snus med degig konsistens
Citera
2009-10-01, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad

Vi vill se, fler Recensioner!
Citera
2009-10-01, 13:39
Medlem
Tjejrecension

Produkt: Göteborgs Rapé Lingon
Smakar: Som en blandning mellan snus och något sött (dock inte lingon)
Pris: 35 (filmkedjan) 42 (coop)
Övrigt: Den ultimata tjejsnusen! Smakar relativt fräsht, men är samtidigt inte lite mesig som catch! Passar alla tjejer som har en gnutta självrespekt och inte väljer catch!
Citera
2009-10-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosefinSenko
Produkt: Göteborgs Rapé Lingon
Smakar: Som en blandning mellan snus och något sött (dock inte lingon)
Pris: 35 (filmkedjan) 42 (coop)
Övrigt: Den ultimata tjejsnusen! Smakar relativt fräsht, men är samtidigt inte lite mesig som catch! Passar alla tjejer som har en gnutta självrespekt och inte väljer catch!

Jag hoppas att du själv är tjej då jag som kille tycker att det var den äckligaste snus jag har prövat. blaskig som fan och smakade inge tobak.

fast det hela berors ju på vad man vill ha. Jag vill ha mycket tobak, du vill ha mycket smak av lingon

och som det motsatta könet är det frächare med sjäjer som smakar lingon istället för tobak.
Citera
2009-10-03, 23:52
Medlem
Rakiis avatar
Produkt: Camel Original Portion
Smakar: Citrus med inslag av mild tobakssmak, stora likheter med General
Betyg: 2 / 5
Pris: 29:- (på Ålandsbåten)

Har tidigare varit en rökare av Camels cigaretter så det kändes lite som en självklarhet att pröva en dosa utav detta nya (?) snuset då en säljare pushade mig att pröva en dosa. I samband med köpet snusade jag fortfarande General portion och fann enorma likheter i jämförelsen med smaken, dock är Camel inte lika smaksatt av citrus och bergamått utan smakar mer tobak som Ettan. Däremot är det ett minus att prillorna tappar smak snabbt och rinner knappt, som att snusa reguljär white portion.

Kommer inte att köpa en till dosa, utan håller mig till Ettan. Värt att prova om man är nyfiken, dock...
Citera
2009-10-05, 19:53
Medlem
Jonhilds avatar
Produkt: Röda Lacket Lös
Finns som: Lös&portion
Smakar: Lite underligt men endå gott , en mjuk och aromisk smak.
Betyg: 3,5
Pris: Ingen aning
Övrigt: lättbakat
Citera
2009-10-05, 20:45
Medlem
Monkeyspanks avatar
Finns Camel som lössnus ockå, eller är det bara portion som gäller?
Citera
2009-10-05, 22:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Finns Camel som lössnus ockå, eller är det bara portion som gäller?

Vet inte hur det är nu, men då jag handlade i somras fanns den bara som portion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in