2008-04-09, 00:20
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MXZ

Produkt: Röda Lacket

Övrigt: Visst, torkad frukt är ganska gott men det här smakar "konstgjord" torkad frukt på något sätt. Portions snuset är väldigt torrt. Har inte provat Lös och tänker nog inte göra det heller. Inget vidare gott snus. Saften från snusen är röd/orange! Dock snygg dosa! Rinner lite.

Det är inte så konstigt, eftersom det bara finns i White.
Citera
2008-04-09, 17:01
Medlem
Mm men det är mycket torrare än dem flesta andra jag provat.
Citera
2008-04-24, 11:21
Bannlyst
Jag gick från general portion - när den blev för dyr.

Jag har funnit följande snus varandes bra ersättningar till general:

BRA:
LD, portion, röd
Granit, portion

Dessa är mustiga , lagom fuktiga, salta och välsmakande

SUGER/DÅLIGA:

Kronan
Knox

..kronan och knox smakar billigt, och unket, en sur askoppsliknande bismak som är svår att uthärda. Nej, dessa köpes inte igen!
Citera
2008-04-24, 17:02
Medlem
Kronan är god ju!

Produkt: Kronan Portion
Finns som: Vanlig portion, vit portion och lös.
Smakar: Ganska salt, gott!
Luktar:... faktiskt dill.
Betyg: 3½/4 tvättbrädor.
Pris: 30:- betalade jag.
Övrigt: En billig snus som helt klart duger. Priset gör snuset ännu mera attraktivt!
Citera
2008-04-25, 00:28
Medlem
Herr Butts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoeggarn
Kronan är god ju!

Produkt: Kronan Portion
Finns som: Vanlig portion, vit portion och lös.
Smakar: Ganska salt, gott!
Luktar:... faktiskt dill.
Betyg: 3½/4 tvättbrädor.
Pris: 30:- betalade jag.
Övrigt: En billig snus som helt klart duger. Priset gör snuset ännu mera attraktivt!

Jo den duger gott som substitut, går dock att hitta mycket billigare.
Citera
2008-04-25, 20:34
Medlem
Produkt: Kronan

Finns som: Portion, White och Lös

Smakar: Påminner till en början lite om Rapé men har inslag utav blommor och smakar sandigt på något sett.

Betyg: 2:a

Pris: 28 kr betalade jag

Övrigt: Tyckte inte alls om det här snuset, börjar rinna tidigt (iaf vanlig portion). Dosan har inget förvaringslock vilket jag tycker är konstigt eftersom att alla swedish match's andra portions dosor har det. Den här dosan köper jag aldrig igen.
Citera
2008-04-28, 21:23
Medlem
Späks avatar
Sitter nu och premiärsnusar en Retro white. Det fick bli white för att asen på Coop hade alla originaldosor utanför kylen. Få saker retar mig mer än när väletablerade butikskedjor ställer sitt snus som är klart märkt med "kylförvaras" på disken, i syfte att ge nya produkter en extra exponering.

Jag menar låt gå i den lokala turkaffären, men fan inte hos jättarna!

Mår ganska illa och det river rejält i halsen. Jag är absolut inte blyg för tobakssaft som sakta rinner ned i halsen, men den här fick mig illamående på nolltid.

Jag kan villigt erkänna att jag nu fick lägga ut snusen (ja mina vänner, en WHITE) då jag kände hur illamåendet steg våldsamt, jag var tvungen att skölja ned det med mjölk.

Dock kan man inte med säkerhet skylla detta på snuset i fråga, utan mer vetenskapliga tester krävs. Måhända reagerar min kropp på ett nytt märke? Kanske var det allt för längesedan jag ätit? (brukar dock inte vara något problem).

Nåväl, jag återkommer i morgon med en mer utförlig och rättvis recension då jag snusat konstant hela dagen, men än så länge så blir betyget 0/5.

Extra minus för den sådär lagom bögiga 08edosan.
Citera
2008-04-28, 21:59
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Sitter nu och premiärsnusar en Retro white. Det fick bli white för att asen på Coop hade alla originaldosor utanför kylen. Få saker retar mig mer än när väletablerade butikskedjor ställer sitt snus som är klart märkt med "kylförvaras" på disken, i syfte att ge nya produkter en extra exponering.

Jag menar låt gå i den lokala turkaffären, men fan inte hos jättarna!

Mår ganska illa och det river rejält i halsen. Jag är absolut inte blyg för tobakssaft som sakta rinner ned i halsen, men den här fick mig illamående på nolltid.

Jag kan villigt erkänna att jag nu fick lägga ut snusen (ja mina vänner, en WHITE) då jag kände hur illamåendet steg våldsamt, jag var tvungen att skölja ned det med mjölk.

Dock kan man inte med säkerhet skylla detta på snuset i fråga, utan mer vetenskapliga tester krävs. Måhända reagerar min kropp på ett nytt märke? Kanske var det allt för längesedan jag ätit? (brukar dock inte vara något problem).

Nåväl, jag återkommer i morgon med en mer utförlig och rättvis recension då jag snusat konstant hela dagen, men än så länge så blir betyget 0/5.

Extra minus för den sådär lagom bögiga 08edosan.
När jag testade retro så fick jag rejält ont i halsen, ett brutalt svidande.
Detta har jag aldrig upplevt med något annat snus. Nej retro blir det aldrig mer.
Citera
2008-04-29, 00:47
Moderator
MondoBizarros avatar
Späk och Ozmeister:

allvarligt?
Jag tyckte Retro var riktigt god och märkte inget negativt alls med extremt rinnande eller annat.
Har testat den ett par gånger när standarden Granit vit varit slut och tycker det är en av de bättre av de nya.
Har iofs snusat längre än de flesta här levt, men jag avskyr överstarka och rinnande snus så hade jag upplevt Retro sån hade jag inte testat den igen direkt.
Citera
2008-04-29, 17:52
Medlem
Scar tissues avatar
Jag känner mig manad att bidra till recensionerna, så här kommer mina personliga åsikter, byggda på årslånga undersökningar. Jag recenserar endast det jag snusat under en längre period, då man upptäcker vissa saker om snuset i fråga först efter en längre period.

Produkt: Skruf Stark Portion
Typ: Portion
Smak: Föreställ er himmelen, fast i form av snus. Dock försvinner smaken lite för snabbt.
Betyg: 5/5+
Pris: För nuvarande, 35-40 kr
Passar för: Dig som kan det här med snus, EJ nybörjarvänlig
Övrigt: Min personliga favorit. Om ni inte anser att den når upp till förväntningarna, lägg in fler.

Produkt: Ettan
Typ: Portion och Lös
Smak: Tobakssmak, lite sur enligt mig (endast portion).
Betyg: Lös: 4/5 Portion 3/5
Pris: 35-44 kr
Passar för: Alla som tål genuin tobakssmak
Övrigt: Jag förstår den inte riktigt. Den luktar lite surt, smakar lite surt men är ändå god. Dock innehåller den för lite nikotin.

Kommer upp med fler recensioner när jag har tid.

Sieg Heil!
Citera
2008-05-05, 23:28
Medlem
WalkItOuts avatar
Köpte min första dosa idag, för att ha något att ersätta cigaretter med nu när jag ska lägga ner den skiten. Beslöt mig för att köpa Elixyr med koffein och taurin i. Tycker den smakar helt ok och rätt fint att bli lite piggare på köpet, 24kr kostade en dosa.
Citera
2008-05-06, 00:10
Medlem
DontMissShiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkItOut
Köpte min första dosa idag, för att ha något att ersätta cigaretter med nu när jag ska lägga ner den skiten. Beslöt mig för att köpa Elixyr med koffein och taurin i. Tycker den smakar helt ok och rätt fint att bli lite piggare på köpet, 24kr kostade en dosa.

Och som din vän måste jag säga att jag är grymt besviken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in